Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?  
Autor Wiadomość
mareczek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-12-14, 21:46   [S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?

Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie :(

Podrawiam!
Marek
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-14, 21:53   Re: Luz zaworowy s8 akh

mareczek napisał/a:
Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie :(

Podrawiam!
Marek


To nie "Maluch" do którego podchodziłeś ze szczelinomierzem. Luz jest tak jak podaje Ci ta mądra literatura regulowany hydraulicznie. :)
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2012-12-14, 21:59   

Tam są samoregulatory hydrauliczne.
 
 
mareczek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-12-14, 22:14   

Niestety koledzy, na ssących wałkach nie ma hydraulicznych regulatorów i trzeba podejść jak do malucha :)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-14, 22:19   

mareczek napisał/a:
Niestety koledzy, na ssących wałkach nie ma hydraulicznych regulatorów i trzeba podejść jak do malucha :)


To oświeć mnie i przedstaw w jaki sposób miałaby przebiegać takowa regulacja.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-12-15, 08:43   

Ta "grubo płatna" literatura ma tutaj rację :)
Luz zaworowy jest regulowany hydraulicznie.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
mareczek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-12-15, 09:41   

Ok Panowie, luz zaworów wydechowych jest regulowany hydraulicznie, a ssących już nie. Regulację przeprowadza się wymieniając lub szlifując podkładkę pomiędzy szklanką (pustą w środku, z zewnątrz wygląda jak hydraulik) a zaworem na dany wymiar, tak samo jak w 99% japońskich samochodów.
Popychacze niehydrauliczne mają większą średnice od ssących, i od wewnętrznej strony są puste.
Hydraulik przy tej konstrukcji głowicy, zaworu ssącego i wzniosu jaki ma wałek ssący po prostu im się nie zmieścił.
Jak odpiorę głowice z obróbki to wrzucę Wam fotę takiej szklanki.
Jeżeli chodzi o literaturę i programy serwisowe mam tego dużo w warsztacie i wszystkie głoszą, że luz jest realizowany hydraulicznie, a tak nie jest w przypadku zaworów ssących.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-15, 11:47   

No jestem ciekawy jak to wkońcu jest i co sie robi bo wyjdzie na to że skoromareczek, ma rację to iluś forumowiczów powinno sie na regulacje dawno udać ;)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-12-15, 13:44   

Oto kawałeczek materiałów ze szkolenia na temat silników V8 w audi (4,2 i 3,7). Doskonale widać, że olej doprowadzany jest do popychaczy hydraulicznych zarówno na wałku ssącym, jak i wydechowym.

I jeszcze do tego dokładny opis, dla niedowiarków, z tego samego szkolenia:

Cytat:
In the intake spindle shafts, there are 5 oil
bores per triple roller rocker. Three oil bores
each supply one hydraulic tappet. Two oil
bores supply the oil-spray bores integrated in
the roller rocker to lubricate the rollers. The
oil-spray bores are only opened when the
roller rockers are actuated. This results in a
reduction of the amount of oil required in the
cylinder head.


42.JPG
Plik ściągnięto 136 raz(y) 26,89 KB

_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
mareczek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-12-15, 14:13   

Do smarowania szklanki owszem, bo musi być doprowadzony, jak w każdym silniku. Mimo tego i tak potrafią się zacierać i przebarwiać. W sumie są to te same głowice z roztoczonymi gniazdami na popychacze zaworów ssących oraz podebrane jakieś 1,8 mm na krzywki wałka ssącego. Różnią się jeszcze zaworami ssącymi, ich sprężynami i talerzykami.
Kiedyś próbowaliśmy zaadaptować wałki z s do silnika z a, i trzeba było prze rzeźbić mocno głowice, no i najważniejsze że wałek od s nie współpracuje z samo-regulatorem, ponieważ po montażu na nie krzywki wałka podbierają wszystkie zawory.
Nawet cena szklanek do s ssących jest dużo wyższa niż do wydechowych i serii.
Wrzucę wam w wolnej chwilo fotkę to wszystko zrozumiecie.
Chciałbym tylko poskładać ten motor jak w najlepiej, z danymi fabrycznymi.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-15, 15:42   

niedowiarki niech zajrzą do etki na stronę 109-44

z tego co kojarzę jak kiedyś dla kogoś tego szukałem to eSki 32v mają po stronie ssącej
właśnie podkładki regulacyjne mimo zastosowania regulacji hydraulicznej
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-15, 15:45   

maciu, To tylko eski czy jednak każda??
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-12-15, 21:21   

i tak samo mi pan od głowic tłumaczył :-P
że niektóre miały
 
 
mareczek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-12-17, 18:16   

Apophis napisał/a:
maciu, To tylko eski czy jednak każda??

Tylko eski, reszta ma hydraulicznie regulowane wszystkie zawory.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-22, 09:17   

Jak by ktoś szukał info odnośnie luzów zaworowych w AHC/AKH:

http://www.a8team.pl/d2-p...5,60.htm#113916
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.