Autor |
Wiadomość |
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-05-22, 11:41 [S8 D3 06
] Strzelanie przy skręcie i hamowaniu
|
|
|
Witam kolegów,
problem jak w temacie. Więc tak: strzelanie/stukanie występuje na postoju (tu bardziej strzelanie - ciszej), podczas jazdy przy skręcie, przy hamowaniu, skręt/hamowanie (tu najmocniej).
- zawieszenie ma <10kkm;
- maglownica (obstawiałem to) zregenerowana przed tygodniem (oczywiście nie wykluczam partactwa..);
- drążki i końcówki też <10kkm;
- amortyzatory pneumatyczne nie mają łożysk, więc to nie to;
Planuję sprawdzić dokładnie wahacze, sprężyny. W amortyzatorach wg etki występują tuleje, też planuję się temu dokładniej przyjrzeć, ale w zasadzie wszystko zostało przeglądnięte. Nie wiem jak się do tego mogą mieć przeguby.. ale to raczej strzelanie nić stukanie..
Problem nie występuje sporadycznie, tylko non stop. Ciekawe, że po założeniu maglownicy "wydawało mi się", że przez parę km był spokój.
Co proponujecie? Muszę to ogarnąć, bo wk...ia mnie to na potęgę
Tagi wybiera się z rozwijanej listy obok tytułu tematu.
krzychu22.p1i |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-05-22, 12:25
|
|
|
drago_o napisał/a: | Może nagrasz dźwięk? Bo ciężko powiedzieć co mogłoby to powodować |
..no właśnie planowałem zrobić użytek z mojego mega dyktafonu Olympusa do nagrywania różnego rodzaju zjawisk. Popracuję nad tym.
[ Dodano: 2016-05-23, 22:08 ]
Link do nagrania..:
http://absent.pl/audi%20strzelanie.mp3
jakość taka sobie, bo nie miałem nikogo do pomocy. Ale słychać non stop to strzelanie. Jeździłem koło garażu wolno i kręciłem kierą. Pod koniec 2x przyspieszyłem krótko i hamulec, wtedy też strzela..
Hmmm nie mam teraz ogarniętego mechanika w pobliżu, jutro podjadę do firmy, która zajmuje się oponiarstwem i zawieszeniami tylko, chcę dokładnie sprawdzić wahacze. Coś mi to na wahacze pasuje, wg moich notatek wymieniałem cały przód na Meyle jakieś 5-8kkm temu.. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-23, 22:41
|
|
|
A patrzyłeś na innych pozycjach zawieszenia? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-05-23, 23:13
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | A patrzyłeś na innych pozycjach zawieszenia? |
Możesz rozszerzyć "inne pozycje zawieszenia"? Ogólnie jeśli chodzi o zawieszenie, to będę jutro sprawdzał u mechaników, jak napisałem. Jeśli masz jakieś sugestie na co jeszcze spojrzeć to napisz proszę. Przyjrzeć się zwrotnicy i wszystkim elementom mocowania wahaczy..? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-23, 23:18
|
|
|
No w D3 macie te pozycje na mmi, automat góra dół. Zobacz czy to strzelanie występuje w górnym i dolnym położeniu zawieszenia. Do sprawdzenia wahacze, drążek, łączniki. Sprawdzenie dokręcenia śrub przy maglu itd. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-05-24, 07:13
|
|
|
W sumie to nie podnosiłem go, bo rzadko to robię, ale sprawdzałem przy utwardzaniu amorków, nic się nie zmienia, strzela dalej.
Podniosę go jeszcze dzisiaj i zobaczę, ale myślę, że to nie to..
[ Dodano: 2016-05-24, 22:47 ]
Nowe spostrzeżenia.. po wizycie w warsztacie. Stukostrzały przy hamowaniu w przód i tył to był efekt zbyt długich śrub dolnych wahaczy, które ocierały o kołyskę. Wystarczyło je przyciąć i cisza! Zawieszenie robiłem jesienią ur, nie wiem czy producent (Meyle) zastosował zbyt długie śruby (bo raczej na 100% w komplecie były nowe..).
Pozostaje cichsze trzeszczenie przy skręcie kół, zwłaszcza gdy jadę, przy głębszych ruchach kierownicą. Hamowanie nie ma związku (podejrzewaliśmy zacisk, bo ruszając nim wydaje takie ciche trzeszczenie). Występuje leciutki luz na kole, jest podejrzenie łożyska. Tyle, że w styczniu wymieniałem je, w zasadzie oba i to SKF.
Czy łożysko może trzeszczeć?
Sprawa dotyczy jednej, prawej strony.. chociaż czasem się wydaje, że coś tam zalatuje też z lewej..
No nic, walczę z tym dalej. Może ten temat się kiedyś komuś przyda. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-24, 22:34
|
|
|
Trzeszczeć, skrzypieć mogą tulejki gumowe drążka stabilizatora. Pryśnij w nie wd40 i będzie wiadomo. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-05-24, 23:54
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Trzeszczeć, skrzypieć mogą tulejki gumowe drążka stabilizatora. Pryśnij w nie wd40 i będzie wiadomo. |
Odpięliśmy stabilizator, przejechałem się kawałek i dalej trzeszczało.
Temat gum stabilizatora przerabiałem, mam podpasowane z D2. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-25, 05:03
|
|
|
kor napisał/a: | nie wiem czy producent (Meyle) zastosował zbyt długie śruby |
Moim zdaniem po prostu ktoś użył nie tych śrub(3 albo 4 pary są w komplecie i chyba dwie są dłuższe). Jakieś 3 miesiące temu znajomy kupował kompletny wahacz przedni od nich i wszystko było oki. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-25, 05:32
|
|
|
Miechy nieraz skrzypią..Było o tym również. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-05-25, 07:46
|
|
|
leon0376 napisał/a: | Miechy nieraz skrzypią..Było o tym również. |
Ale zwiastując padaczkę już?
Jest na to rada? Coś z mocowaniem? Poczytam później o tym, ale jak masz już gotowy "przepis" na trzeszczące miechy to napisz proszę. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-25, 11:38
|
|
|
Musisz poszukać bo z tego co wiem to chłopaki dawali jakiś smar ale jaki bij zabij nie wiem |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-06-02, 22:01
|
|
|
Problem rozwiązany.
- strzelanie przód/tył to te zbyt długie śruby dolnych wahaczy;
- trzeszczenie przy skręcie to łożyska jednak..
prawdopodobnie mechanik dał dupy i źle to poskładał.. moja wina, to dobry kolega, ale powiedzmy, że będę u niego robił mojego toledziaka z 96r.. co do S'ki - kolejna nauka na błędzie ;/
dzięki za podpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-03, 05:35
|
|
|
Dlatego nie lubię jak mi ktoś robi po znajomości. Nie można na niego zbyt nakrzyczeć i wytykać bo to znajomy przecież i tak głupio... A obcemu by się pojechało i powiedziało "zje...łeś to teraz poprawiaj".
Dobrze, że się rozwiązało |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|