|
Autor |
Wiadomość |
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2014-11-12, 20:42 [S8 D3 07
] Błędy EPC i ESP przez spaloną żarówkę?
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów,
niedawno kupiłem S8 i mam problem ;/
Nagle wywaliło mi błędy EPC i ESP, do tego tryb awaryjny, do tego nierówna praca silnika na wolnych obrotach. VCDS pokazał kilka błędów, min czujniki przepustnic (stąd nierówna praca) zaraz wkleję loga. Kasowanie błędów nic nie dało, dopiero odpięcie klemy na 10min.
Koleś od którego go kupiłem już przy sprzedaży opowiedział mi historię, że raz miał coś takiego, najeździł się po serwisach etc, a okazało się, że żaróweczka padła od oświetlenia tablicy lol
Faktycznie druga żaróweczka (niewymieniona) świeciła gorzej i nawet przerywała. Wymieniłem, odpiąłem klemę i było super.. przez parę kilometrów. Wszystko wróciło. Przejrzałem wszystkie żarówki - wymieniłem jeszcze w schowku, sprawdziłem bezpieczniki. Po ponownym resecie (klema) pojeździłem kilkanaście km (mmi nie chciał się włączyć ale sam ożył po jakimś czasie), i dziś z nów to samo (po tych parunastu km).
Jakieś sugestie??
Saturday,08,November,2014,11:32:10:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 552 HW: 4E0 907 552
Component and/or Version: 5.2L V10/4V FSI S0050
Software Coding: 01060003190F0260
Work Shop Code: WSC 22151 146 95098
VCID: DFC9274F75FD
6 Faults Found:
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 186298 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.06
Time: 19:48:18
Freeze Frame:
RPM: 1679 /min
Load: 19.6 %
Speed: 60.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 20.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 186298 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.06
Time: 19:48:22
Freeze Frame:
RPM: 1614 /min
Load: 20.0 %
Speed: 58.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 20.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Mileage: 186451 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.17
Time: 17:43:58
Freeze Frame:
RPM: 581 /min
Load: 22.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 82.0°C
Temperature: 18.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.208 V
000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188): Implausible Signal
P0221 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 188354 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.08
Time: 11:08:13
Freeze Frame:
RPM: 4699 /min
Load: 14.1 %
Speed: 101.0 km/h
Temperature: 98.0°C
Temperature: 27.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.843 V
000289 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 188355 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.08
Time: 11:12:00
Freeze Frame:
RPM: 1606 /min
Load: 34.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 105.0°C
Temperature: 33.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 11.811 V
006435 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
P1923 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 188356 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 110.0°C
Temperature: 44.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 11.684 V
Readiness: 0000 0000 |
|
|
|
|
|
|
|
minus4 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-17, 23:22
|
|
|
EPC ESP i tryb awaryjny brzmi jak jakies probelmy z elektronika no chyab ze wsyztsko ci tam pada, ja bym dla spokoju podjechal do jakiegos magika co go zbada blizej, u mnie takie symptomy byly tylko raz jak mi padal akumulator (od padniecia alternatora) Nierowna praca na niskich obrotach tez nie powinna wystapic (maksymalnie to 30 sekund zeby sie napoil i zagrzal lekko i powinno byc spokojnie) ta nierowna praca to znow moga byc cuda, daj znac jesli rozwiazales problem |
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2014-11-23, 22:39
|
|
|
No akurat jutro jadę do elektronika do Wrocławia.. Dziwna sprawa, wg błędów to przepustnica - ale to nie ona - kupiłem jedną, sprawdzałem, przepinałem i .. na jednym kompie (bo są 2) nie ma błędów, a na drugim występują. Co więcej nie da się zrobić adaptacji na tym z błędami, próbowaliśmy vcds'em, ale wg wytycznych - trzeba skasować błędy przed adaptacją - tego się nie da zrobić, bo po skasowaniu wywalają się z powrotem po sekundzie
Pytałem o żarówki, bo mnie nastraszył poprzedni właściciel, miał takie problemy z powodu przepalonej żarówki tablicy rej..
Zobaczę co z tą adaptacją, potem trzeba przetrzepać przepływomierze jak sądzę.. ale to już raczej mechanik (czyt eletronik) będzie ogarniał.
ps zaczynam tęsknić za moją poczciwą a6c5 4.2 tam takich rzeczy nie było.. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-11-24, 00:03
|
|
|
kor napisał/a: | ps zaczynam tęsknić za moją poczciwą a6c5 4.2 tam takich rzeczy nie było.. |
Nieprzyjemnie sie to czyta , tez mialem takie odczucia po zmianie z c5 na d3 jak zaczely sie klopoty z elektronika , pocieszam sie tym ze po ogarnieciu wszystkiego bedzie kawal fajnego auta , Tobie tez życze szybkiego i taniego uporania sie z usterkami abys mogl w pelni cieszyc sie autem bo masz czym , a wiem jak usterki potrafia czlowieka zniechecic do auta . |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-11-24, 21:20
|
|
|
kor ja w swojej ósemce miałem od samego początku problemy z przepustnicą i trybem awaryjnym i całą tą dyskoteką na zegarach,zakup nowej przepustnicy pomógł tylko na chwilę co mnie mocno zdziwiło i wszystko zaczęło się od początku.
W końcu któregoś pięknego dnia zaprzyjaźniony elektryk wyją komputer sterujący silnikiem i wyczyścił delikatnie wszystkie styki i wszystko działa i stara przepustnica założona i poprawnie zaadoptowana i do dnia dzisiejszego pięknie działa.
Nie wiem czy u Ciebie pomoże ale myślę że spróbować warto, koszt żaden. |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2014-11-24, 22:07
|
|
|
123mielony: dzięki za podpowiedź, możliwe, że to nawet to, ale auto już u elektryka - ale jutro do niego zadzwonię, po rozmowie dzisiaj nie wykluczał uwalonego kompa. Cholera mogłeś wcześniej napisać, teraz wszystko zależy od uczciwości fachowca - co tam faktycznie znajdzie |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-11-24, 22:24
|
|
|
kor napisał/a: | Cholera mogłeś wcześniej napisać, teraz wszystko zależy od uczciwości fachowca - co tam faktycznie znajdzie |
Starałem się może faktycznie nakieruj gościa na ten sterownik silnika bo jak to faktycznie wina zaśniedziałych styków to szkoda czasu i pieniędzy. |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2014-12-23, 19:37
|
|
|
No zamykam temat w sumie - to był komputer. Ale czy tylko przeczyścił styki to nie wiem Auto nadal u niego, bo wyszły jaja z wtryskami, stąd błędy miss fire..
pozdrawiam i wesołych |
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2015-09-29, 19:48
|
|
|
To nie był komputer;
Jakby ktoś miał podobne problemy, to usłyszałem w aso (bo tam to dopiero zrobili), że poza lutowaną wiązką, dochodził problem nieoryginalnych wtyczek, które cytuję - ich piny powinny być pozłacane Tak czy siak wszystko działa.. póki co
Czyli wymiana wiazki na nową i kropka. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|