Autor |
Wiadomość |
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-14, 13:20
|
|
|
jacek napisał/a: |
Oczywiście to tylko hipoteza - ale jeżeli ECM wysyła sygnał na czujniki (np.5V )oczekuje na sygnał powrotny który otrzyma poniżej zaprogramowanych wartości zarejestruje błąd (lub jeżeli wysłany sygnał sterujący dojdzie za słaby do czujnika) . Czyli jeżeli będziesz miał powiedzmy zaśniedziałą kostkę na jednym za sterowników ECM , lub czujniku np. spalania stukowego to może wyrzucać błędy pomimo prawidłowej pracy silnika lub np. jak pisałeś po wymianie świec zapłonowych i cewek - "miss fire" wypadanie zapłonów . |
Ok pójdę teraz-tym tropem poczyszcze wszystkie styki😀 |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-16, 17:54
|
|
|
Witam. Dziś po dwóch dniach jazdy bez check enigine znowu znowu zapaliła mi sie ta lampeczka podczas jazdy (styków jeszcze nie czyściłem ) skasowałem błędy jak zwykle bank 1 i 2 sondy i podłączyłem auto pod Delfi i odczytywałem parametry czasu rzeczywistego i zaintrygowała mnie sonda w pozycji 15 bardzo rzadko zmienia sie jej wartość a czasami to stoi kilkadziesiąt sekund bez ruchu z jednym voltarzem. Wklejam link do filmu: http://youtu.be/Wib5xpTbE5U
Nie wiem czy tak powinno być czy nie poza tym podczas jaZdy Delfi nie pokazał błędów. Oczywiście wyjezdze jeszcze to paliwo i przeczyszcze styki i zobaczymy co dalej |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-16, 19:12
|
|
|
Nagraj film z pracy sond lambda ale trzymaj obroty na poziomie np. 2000rpm lub podczas jazdy samochodem .
Sonda w poz. 15 na filmie B1 S2 czyli bank 1 sensor 2 - sonda kontrolna jej niskie zmiany napięcia mogą
być spowodowane że silnik pracuje bez obciążenia 650 rpm |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-16, 19:27
|
|
|
jacek napisał/a: | Nagraj film z pracy sond lambda ale trzymaj obroty na poziomie np. 2000rpm lub podczas jazdy samochodem .
Sonda w poz. 15 na filmie B1 S2 czyli bank 1 sensor 2 - sonda kontrolna jej niskie zmiany napięcia mogą
być spowodowane że silnik pracuje bez obciążenia 650 rpm |
Dziekuję za podpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-17, 12:35
|
|
|
jacek napisał/a: |
Oczywiście to tylko hipoteza - ale jeżeli ECM wysyła sygnał na czujniki (np.5V )oczekuje na sygnał powrotny który otrzyma poniżej zaprogramowanych wartości zarejestruje błąd (lub jeżeli wysłany sygnał sterujący dojdzie za słaby do czujnika) . Czyli jeżeli będziesz miał powiedzmy zaśniedziałą kostkę na jednym za sterowników ECM , lub czujniku np. spalania stukowego to może wyrzucać błędy pomimo prawidłowej pracy silnika lub np. jak pisałeś po wymianie świec zapłonowych i cewek - "miss fire" wypadanie zapłonów . |
Jacku dzieki za podpowiedzi a mógłbyś mi pomóc je zlokalizować czy one sa gdzieś pod prawym podszybiem ???? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-17, 13:51
|
|
|
Ale sondy szerokopasmowe nie oscylują jak te w starszych modelach. |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-18, 13:15
|
|
|
Dobra dzis wyjexdziłem prawie wszystko do zera. Zalałem 60 litra 98 Verwy i Liqui Molly uszlachetniacz. Po 30 km jazdy i częstych zatrzymaniach i pracy na biegu jałowym narazie check sie nie swieci. Trzymajcie kciuki aby to było to. Jutro i tak daje do czyszczenia styków bo przy okazji wymieniaja i sprawdzaja mi zamek w tylnych lewych drzwiach.
Ps. Silnik jakby ciszej chodził |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-18, 17:56
|
|
|
Witajcie. Pojawił się błąd ale tylko sondy na Bank 2. po skasowaniu i kilku przelotach i ponownym podpieciu pod kompa zero błedów ale nagrałem filmik z pracy silnika bez i przy 2000 rpm, no i coś dziwnego chyba sie dzieje. Na jałowym obroty oscylują od 620 - 656 (nie przebiera) przedtem były stałe równo trzymał 640 rpm. Stabilizują się dopiero po dłuzszej bardzo pracy silnika. Tutaj filmik: http://youtu.be/_u7wVIdgNe8
Coś czuje że sonda padła na amen. Uszlachetniacz chyba wyjasnił sytuacje.
Prosze o opinie. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-20, 14:52
|
|
|
Może byś sonda ale koszt ok tysiaka to dośc spora zagadka.... |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-20, 21:45
|
|
|
Apophis napisał/a: | Może byś sonda ale koszt ok tysiaka to dośc spora zagadka.... | http://
Nie no trochę mniej 450 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-20, 22:17
|
|
|
Ori?? Bo z tego co wiem to żadne zamienniki nie beda hasać |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2016-04-29, 06:15
|
|
|
Siemanko, Willsonblack ogarnąłeś temat?
Mam moje S8 II rok i powiem Ci, że przerabiałem już parę rzeczy. Ten silnik jest bardzo trudny. Czytam to dzisiaj, bo jadę na wymianę sondy do ASO. Sonda kosztowała mnie 400,00 zł Bosch (to samo co oryginał tylko bez znaczka z czterema kółkami ). Ja mam błędy sond za katami, które usunę programowo, ale muszę się uporać z raz działającą/raz nie sondą "pierwszą". Problem w tym, że wiem, która to strona (B1 - prawa) ale są dwie (1-3 cylinder i 4-5 cylinder) i nie wiadomo, której błąd dotyczy. Wybiorę opcję tańszą (1-3) od spodu.. wymiana ok 400zl, a tej na górze (4-5) 1400,00
Poza tym - masz już chwilę to auto więc wiesz, że będziesz się co chwilę użerał z nowymi błędami, zapomnij, że ogarniesz coś i będzie spokój.. tak by było gdybyśmy kupili udaną konstrukcję jak 4.2 mpi...
Missfire - regenerowałem wszystkie wtryski w niezłym warsztacie, mogę dać namiary.
Co do ECU i elektryki - miałem z tym masę problemów, ale jak się okazało wymiana wiązki od kompa (u mnie akurat II) pomogła - koszt ASO 650,00. U mnie był problem z tym że kupiłem auto z wymienionym silnikiem (dlatego je kupiłem - mniejszy przebieg silnika) i ktoś wiązkę spaprał. Wydałem krocie na poprawianie wiązki.. tylko nowa zatrybiła. Tylko u mnie wywalało non stop błędy przepustnic i tryb awaryjny ;/
Prawdopodobnie stan klapek u mnie jest ok. Będę to jeszcze sprawdzał, ale nie należy wykluczać wszelkich problemów związanych właśnie z wadliwym działaniem kolektora i klapek..
No cóż, powodzenia życzę Tobie i sobie. Jak masz jakieś pytania to wal, parę rzeczy już przerobiłem ..
PS trzyma mnie w sumie (głównie) tylko sound tego silnika przy tym aucie |
|
|
|
|
|
|
|
Szczuki
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D3 5.2
Wiek: 31 Dołączył: 18 Sty 2022 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-11-19, 16:06
|
|
|
kor, też mam problem z przepustnicami , mógłbyś powiedzieć jaka dokladnie to była wiazka za 650 zł? Pozdro |
|
|
|
|
|