Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 08 5.2] Jaki olej na następną wymianę?  
Autor Wiadomość
Caranthir 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szymon
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2019-09-22, 11:26   [S8 D3 08 5.2] Jaki olej na następną wymianę?

Witam,
Jestem już umówiony na wymianę oleju w silniku i skrzyni za tydzień. Przejechane mam około 9500 km na tym oleju. Przebieg Blisko 197 tys. Obecny olej to Castrol 5W30, kolega mechanik zalecał, żeby zalać silnik olejem Motul 5W40 ze względu na lepsze odprowadzanie ciepła, bo lato u nas coraz cieplejsze. Twierdzi, że Castrol zostawia "zupę" w silniku. Zastanawiam się teraz też nad płukanką silnika Archoil 2820. Chciałbym zalać 2x250ml (do 10L oleju) przed jego wymianą i zostawić uruchomiony silnik na 30-40 minut po czym spuścić olej i zalać nowym. Oczywiście wszystko to wykonaliby mechanicy z autoryzowanego serwisu Audi. Dogadałem się z właścicielem, że ja wypisze na kartce co chce mieć zrobione i jak a oni mi to zrobią.
Czy zmiana z 5w30 na 5w40 ma sens? Czy zastosowanie płukanki do tego silnika jest bezpieczne? Wiem, że nagar potrafi zabić te silniki i chciałbym jakoś temu zapobiec. Niby zaleca się stosowanie płukanek wtedy, gdy zmienia się olej na innego producenta. Olej do skrzyni z ASO lub od ZF, tutaj nie ma watpliwosci, żadnego FEBI.
Chciałbym też po wymianie zastosować Ceramizer ale tylko do silnika.
Co o tym wszystkim myślicie?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-09-22, 19:24   

Olej np. Valvoline VR1 Racing 5W50

Płukankę możesz użyć ale, co do zasady, nie ma to nic wspólnego z nagarem o którym piszesz.
Ów nagar zbiera się w kanałach dolotu powietrza i płukanka nic temu nie zaradzi.

Nadmiar nagaru istotnie wpływa na osiągi tego auta - znam egzemplarze które na hamowni wypluły 360-380KM czyli zdecydowanie mniej niż fabryka dała.
Nagar należy oczywiście usuwać ale do tego trzeba zdemontować kolektor dolotowy.
Przy okazji tej operacji warto wykonać inspekcję samego kolektora ponieważ w nim często urywają się klapy wirowe co może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Caranthir 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szymon
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2019-09-22, 20:04   

5w50 nawet nie brałem pod uwagę, ale jednak miałoby to sens akurat w tym silniku. Więc prawdopodobnie zdecyduje się na olej, o którym piszesz. Klapki z kolektora usuwali mi zaraz po zakupie auta, były w opłakanym stanie. W dodatku sprzedający specjalnie ściągnął jakąś dźwigienkę, która nimi miała sterować czy coś. Kolektor był też czyszczony rok temu, także nie wiem, czy teraz jest konieczność jego czyszczenia. Jeżdżę tylko na benzynie 98 która niby zostawia mniej zanieczyszczeń w silniku. Ale chyba profilaktycznie zlecę też kolektor do czyszczenia.
Mam jeszcze jedno pytanie. Falujące obroty w zakresie 100-200 w trakcie jazdy ze stałą prędkością i szarpanie, szczególnie na zimnym silniku podczas zmiany biegów mogą wskazywać na zużyty olej w skrzyni?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-09-22, 20:50   

Caranthir napisał/a:
Falujące obroty w zakresie 100-200 w trakcie jazdy ze stałą prędkością i szarpanie, szczególnie na zimnym silniku podczas zmiany biegów mogą wskazywać na zużyty olej w skrzyni?


Albo konwerter.
 
 
Caranthir 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szymon
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2019-09-22, 21:01   

To falowanie nie występuje zawsze ale przez większość czasu. No cóż, wymieni się olej w skrzyni to się zobaczy, czy będzie trzeba interweniować dalej.
Po wymianie oleju w skrzyni trzeba jeździć "spokojnie" przez jakieś 1000km? Bo takie informacje znajduje w "internetach".

[ Dodano: 2019-10-08, 12:56 ]
Auto odebrane z serwisu.
- Olej w skrzyni: ZF Lifeguard Fluid 6
- Olej w silniku: Valvoline VR1 RACING 5w50
- Wymienione filtry powietrza, kabiny oleju, skrzyni i paliwa
- Zlikwidowane wycieki z dolej miski olejowej, między skrzynią a silnikiem oraz z przewodu płynu chłodzącego.
- Wyczyszczone kanały dolotu powietrza
- Płukanie silnika
Auto jeździ teraz jak marzenie, skrzynia zaczęła zmieniać biegi bez nawet minimalnych szarpnięć. Dla przyszłych pokoleń za wszystko z robocizną zapłaciłem 2420 PLN.

Dzięki za pomoc Panowie!
 
 
dragonballz10 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8 D3 W12
Wiek: 38
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 20
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-11-27, 02:29   

Potwierdzam!!
Kupiłem niedawno A8 D3 W12

Wymiana wszystkich płynów ustrojowych plus płukanka.
LIQUI MOLY PRO-LINE 2662
Olej Shell Helix 0W40 bo idzie zima.
Filtr oleju Mann... kabina, dolot Filtron
Dwa litry koncentratu w chłodnice....

Pozostaje skrzynia biegów ale że wszystko robię sam przekładam wymianę na później.

Po wymianie motorek już na sam rozruch zareagował lepiej i dał sobie na dolocie postawić 2 złote 😁
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-11-27, 18:08   

Ale co potwierdzasz? <hmm>
Myślisz,że po tych wymianach silnik odżył?ja jak umyję auto to wydaje mi się,że jest szybsze
 
 
dragonballz10 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8 D3 W12
Wiek: 38
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 20
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-11-27, 19:19   

Rozumiem, że nieprecyzyjnie się dla Ciebie wypowiedziałem.
Gdyby użytkownicy aut używanych bezwzględnie przestrzegali wymian serwisowych to na forach ludzie zajmowali by się doradzaniem koloru, a nie szukali przyczyny awarii.
Nie trzeba płukać za każdym razem mechanicznych podzespołów tylko wymieniać na czas, przewidywać, stosować wyliczone interwały.
Long Life to mega przykład dla debiliuszy...
 
 
Akism 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-11-27, 19:43   

Ja żadnej płukanki nie robiłem ,zalałem silnik millersem 5w40 i wszystko ok.Interwal co 15 tys wystarczy,to wolnossak więc nie ma co przesadzać z wymianą oleju co 8-10 tys.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.