Autor |
Wiadomość |
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-23, 21:42 [S8 D3 08
] Uszkodzona pneumatyka po odebraniu auta z wars
|
|
|
Witam
Oddałem auto do warsztatu w celu usunięcia malej usterki lecz po odebraniu auta pojawiły się problemy z pneumatyka a mianowicie przód auta po kilku godzinach postoju całkowicie opada i zaświecają się kontroli - taka zielna i pomarańczowa i migają aż auto się podniesie. Do czasu kiedy oddałem auto nie miałem nigdy tego zjawiska, nigdy tych kontrolek na oczy nie widziałem. Właściciel warsztatu twierdzi ze amortyzatory mam do regeneracji.
W związku z tym mam do Was parę pytań :
Czy z tymi amorami jest tak ze powoli opadają i zaczynają się problemy aż całkowicie oklapną i już za każdy razem tak jest.?
Czy może jest tak ze jest dobrze trzymają super aż jeden dzień i klapa i auto "leży".?
Czy może mieć wpływ na to niska temperatura bo auto długo stało pod warsztatem na mrozie i parę razy padł akumulator.?
Czy w takim przypadku dawać amory na regeneracje do nich czy szukać przyczyny gdzieś indziej.?
Czekam na wasze doświadczenia w tym temacie i jak to u was wyglądało z ta pneumatyką? |
|
|
|
|
|
|
|
Billy
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-01-23, 21:47
|
|
|
A czego dotyczyła usterka w sensie co robili?
Bo jeśli podnosili i odpalali na podnośniku auto, a nie włączyli trybu lift w zawieszeniu to kaplica. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-23, 21:49
|
|
|
sorry ale bez podpięcia pod kompa nie znajdziesz przyczyny, zregenerujesz amory wyskoczysz z 3k zł a tu się okaże że rozwiązaniem probiemu była jakaś pierdoła za stówke |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-23, 21:56
|
|
|
auto mi gwizdalo gdzieś z silnika wymienili jakąś odme i uszczelki mogli podnosić auto na podnosniku przy wyłączonym aby wysłuchać skąd dochodzą gwiazdy a właściciel na drugi dzen poinformował mnie że amory do regeneracji ale nic nie mówił że tak opada o tym dowiedziałem się jak odbierałem auto |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-23, 22:23
|
|
|
problem w tym że teraz ciężko to będzie udowodnić, ale jak faktycznie obydwa amory do regeneracji to szansa że 2 na raz się same z siebie wysrają jest wg mnie mała o ile zablokowali zawieche przy podnoszeniu |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-23, 22:28
|
|
|
klon_84, Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-01-23, 23:53
|
|
|
Billy napisał/a: | A czego dotyczyła usterka w sensie co robili?
Bo jeśli podnosili i odpalali na podnośniku auto, a nie włączyli trybu lift w zawieszeniu to kaplica. |
Trybu lift ? Chyba podnośnika. A nawet i to nie oznacza od razu, że coś musi paść. |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-24, 00:45
|
|
|
mi się wydaje że to oczywiste żeby włączyć tryb podnośnika pozatym daje auto tam gdze się znają na tych autach i mają z tym takimi rzeczami doczynienia codziennie ale dziwne naprawdę jest to że tak nagle wszytko oklaplo a wcześniej nie miałem z pneumatyka rzadnych problemów. |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-24, 00:50
|
|
|
Na moje oko nie włączyli trybu podnośnika. Włączać samemu przed oddaniem do warsztatu. Nie wszyscy wiedzą o trybie podnośnika. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-01-24, 00:55
|
|
|
uzlik, sory ale chyba zmienić warsztat a nie tryb podnośnikowy uruchamiać przed oddaniem auta
klon_84, podłącz kompa i zobacz jakie masz błędy w zawiasie - będziesz miał przebieg i datę wystąpienia błędu... zobaczysz czy coś nowego czy jest z okresu "serwisowego"
nie ma sensu na "dzień dobry" obwiniać warsztatu |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-24, 01:11
|
|
|
panton, zawiecha pracuje ok. A po odebraniu z warsztatu? Co byś pomyślał? Wiadomo, że jak trefny warsztat to się szuka innego. Jakby chłopak umiał sam, to by zrobił. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-24, 02:25 Re: Uszkodzona pneumatyka po odebraniu auta z wars
|
|
|
klon_84 napisał/a: | Czy w takim przypadku dawać amory na regeneracje do nich czy szukać przyczyny gdzieś indziej.? |
Szukać przyczyny w warsztacie.
To jakoś dziwne jest że jak oddawałeś auto to nic z pneumatyka się nie działo a jak odebrałeś to obydwa amorki do regeneracji.
Ja raczej podejrzewam, że podnosili auto bez zablokowania zawiechy i to pewnie kilkukrotnie i jak im auto opadło to może jeszcze próbowali jakoś ratować temat a później poinformowali, że amorki to regeneracji.
Niestety, te amorki nie zawsze padają po podniesieniu bez trybu podnośnika ale ponieważ jest takie ryzyko więc ów tryb trzeba włączać.
Zauważ, że to samo jest w innych autach z pneumatyką... A6C6, Q7, Phaeton, Touareg... w każdym z nich, jeżeli jest pneumatyka to jest również tzw. tryb podnośnika który blokuje funkcję automatycznego poziomowania zawieszenia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-24, 09:58
|
|
|
Ale nie wszędzie o tym wiedzą i ja rowie sam zawsze blokuje. Ostatnio oddałem auto do "speca". Stało dużo fajnych fur. Node bmw, clay, s klasa x6 itp a na garażu s8 podniesione e jedna strona na metrowej kobylce. Jak zapytałem czy nie zapomina sobie typu podnośnika włączyć to zapytał co to... odjechałem
Sprawdź daty błędów. Dwa Amory na raz to za dużo.... zdecydowanie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-24, 10:22
|
|
|
uzlik napisał/a: | Włączać samemu przed oddaniem do warsztatu. Nie wszyscy wiedzą o trybie podnośnika. | tylko nie zapomniaj ze jak pojedziesz szybciej (nie wiem przy jakiej prędkości to się tryb podnośnika sam wyłączy) co np może się stać przy jakichś manewrach autem bo np będzie musiał odjechać bo ciasno na placu czy pojedzie go zagrzać itp nie wiem |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-24, 10:54
|
|
|
mkbewe napisał/a: | uzlik napisał/a: | Włączać samemu przed oddaniem do warsztatu. Nie wszyscy wiedzą o trybie podnośnika. | tylko nie zapomniaj ze jak pojedziesz szybciej (nie wiem przy jakiej prędkości to się tryb podnośnika sam wyłączy) co np może się stać przy jakichś manewrach autem bo np będzie musiał odjechać bo ciasno na placu czy pojedzie go zagrzać itp nie wiem |
Dokładnie tak.
Albo pojedzie na jazdę testową i też blokada się wyłączy.
Albo odepnie akumulator i też zawiecha się odblokuje.
Mechanik ma to wiedzieć sam z siebie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|