Autor |
Wiadomość |
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-08-27, 19:54
|
|
|
Tylko co to miało na celu?
Moim zdaniem takie auta tylko w oryginale a nie jakieś składaki. |
|
|
|
|
|
|
|
RafałS
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 24 Sie 2020 Posty: 28 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2020-08-27, 22:58
|
|
|
Jestem już po wizycie w audi special w krakowie.
Po 2,5h dostałem raport nt auta.
Poza wspomnianą uszczelką są jakieś zapisy w pamięci usterek na wydruku, który dostałem.
1) P036800 - czujnik położenia wałka rozrządu - czujnik, sygnał za duży - objaw aktywne/statyczne, status 5533.
2) P047700 - klapy spalin - jest tam wydech mg motosport więc to jest powodem - klapy są odłączone
3) C10C800 - wyłączenie funkcji aktywne - nie wiem o co chodzi
4) VAG03022 - lokalna magistrala danych 4 elektryczna usterka w obwodzie prądowym sporadyczna
5) VAG03932 - sterownik otwierania pokrywy tylnej - brak sygnały (klapa działa normalnie)
Pod każdym błędem są wypisane jakieś cykle wyuczania/jazdy, itp - nie mam pojęcia co to.
Poza klapami spalin pozostałe błędy wg serwisu są spowodowane nadgryzionymi kablami jakiegoś sterownika ponieważ po ich skasowaniu i ruszeniu tymi uszkodzonymi kabelkami wywala te błędy. Poza tym wszystko OK. Klocki tył zmienione w tamtym roku, przód w tym 5tym km temu. Dyfer tylni wymieniony jeszcze na gwarancji,
Do wymiany pióra wycieraczek , odprysk na przednie szybie. Pokrywa maski i zderzak malowane - grubość lakieru na masce 338 - powtórnie malowanie spowodowane ubytkami od kamieni.
Malowany przedni prawy błotnik - szkoda parkingowa - są zdjęcia ale szpachli nie oszczędzali - przy rantach ok 1000, błotnik tył lewy - 445, oraz błotnik tył prawy - uszkodzenie przy uderzeniu w tył zderzaka - także przy rantach ok 1000. Są zdjęcia. Auto generalnie bezwypadkowe, trochę odprysków na przednim zderzaku, spód OK, wnętrze OK, wszystko działa, opony OK, zawieszenie OK. Kolejny przegląd serwisowy wg Audi za 15tyś km lub rok.
Jutro mam dać znać czy biorę.
Wstępnie robocizna ok 8k - rabat 20%, uszczelka ok 340zł, śruby, podkładki, itp ok 400zł.
W przypadku walniętej głowicy mogę dostarczyć swoje jeśli znajdę jakieś używki.
U nich nowa głowica 25k - 10% upustu - więc nie mało.
Muszę się z tym przespać |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-08-28, 08:09
|
|
|
a skąd wiedzą która uszczelka?bo 8k to chyba za jedną stronę
sprawdzałeś auto po CEPiKu?na ile były szkody? |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
|
|
|
|
|
|
|
RafałS
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 24 Sie 2020 Posty: 28 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2020-08-28, 10:47
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | a skąd wiedzą która uszczelka?bo 8k to chyba za jedną stronę
sprawdzałeś auto po CEPiKu?na ile były szkody? |
Znika płyn chłodniczy oraz to sprawdzali wcześniej, ale w raporcie wpisane jest uszczelka lub głowica więc w wariancie optymistycznym jest uszczelka.
Mam zdjęcia, zaraz po uszkodzeniach. Jedno to obcierka dość mocna z przodu błotnika, druga to podobnie, trochę zgięty zderzak i tylna krawędź błotnika. Są też zdjecia auta które dokonało uszkodzeń. Nie znam wartości napraw ale po zdjeciach widać, że to te pofalowania zamiast prostować ktoś poszpachlował w serwisie i zamalował.
[ Dodano: 2020-08-28, 12:03 ]
Dzięki ale zależy mi na fakturze vat po drugie to też jedno jest napisane drugie może wyjść na miejscu. Mimo wszystko chyba zdecyduje się na zakup tego egzemplarza.
Nawet jakbym miał do niego dołożyć jeszcze 50k to przynajmniej będę wiedział co mam w aucie.
Jest pełna dokumentacja, zdjęcia uszkodzeń przed naprawą, historia serwisowa i jeden właściciel (choć auta było zarejestrowane na jedną potem na drugą firmę ale tej samej osoby). Nie mogę też oczekiwać od 12 letniego auta tego typu z tym przebiegiem igły. Przy okazji wymiany uszczelki zrobię wszytko co trzeba, najwyżej wymienię przedni błotnik na nieszpachlowany i wymaluję lub może dobiorę w kolorze. Auto będzie wykorzystywane na co dzień więc nie obędzie się pewnie bez jakiś rysek czy odprysków na lakierze. Ale postaram się aby wyglądał i jeździł ja nowy |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-08-28, 11:09
|
|
|
sprawdź jeszcze czy po postoju dłuższym na rozgrzanym oleju po zapaleniu nie słychać grzechotania rozrządu |
|
|
|
|
|
|
|
RafałS
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 24 Sie 2020 Posty: 28 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2020-08-28, 13:53
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | sprawdź jeszcze czy po postoju dłuższym na rozgrzanym oleju po zapaleniu nie słychać grzechotania rozrządu |
silnik chodzi cichutko i bez żadnych drgań, nawet po nagrzaniu, rozrządu lub innych niepokojących objawów nie słychać |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-08-28, 22:16
|
|
|
RafałS napisał/a: | Nie chcę już zakładać kolejnego wątku ale pojawiła się dzisiaj kolejna s8 12r , lampy poliftowe ale cena już przedliftowa |
ulepy omijaj
ruszony przód w D4 to masa tematów do ogarnięcia i bardzo duże koszty a doświadczenie podpowiada, że takie modyfikacje robione są po większym lub mniejszym dzwonie (oczywiście jak zawsze są wyjątki ale nie liczyłbym na nie)
ps: jak masz możliwości i S8 spełnia Twoje oczekiwania to bierz bo to dobry sprzęt.... a że są osoby co zaraz liczą ile to nie stracisz a jak się coś zepsuje to jakie koszty serwisu to cóż... niech sobie będą i z taką filozofią żyją...
ps2: to S8 z uszkodzonym silnikiem (uszczelka) to nie jest jakaś biedna wersja - ceramika była w tym modelu za dopłatą i ktoś to wziął... nie widzę HUD, III pakietu skóry, automatycznego parkowania, homelinka, tył jest goły (brak pakiety multimedialnego, brak masaży w fotelach pewnie) a tak to fajna konfiguracja więc nie przesadzajmy "ile to jej jeszcze brakuje..." bo brakuje jej mało. |
|
|
|
|
|
|
|
RafałS
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 24 Sie 2020 Posty: 28 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2020-08-28, 22:52
|
|
|
panton napisał/a: | III pakietu skóry, automatycznego parkowania, homelinka, tył jest goły (brak pakiety multimedialnego, brak masaży w fotelach pewnie) a tak to fajna konfiguracja więc nie przesadzajmy "ile to jej jeszcze brakuje..." bo brakuje jej mało. |
Czym był III pakiet skóry?
Masaże są tylko z przodu.
Już zdecydowałem i go biorę.
Dziękuje za rady i opinie.
Pochwalę się jak już będzie wszystko będzie zrobione |
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2020-08-29, 09:57
|
|
|
Pakiety multimedialny z tylu czy indywidualnie regulowane fotele, to chyba tylko dla tych, ktorzy maja rodzine z malymi dziecmi albo lubia miec nieuzywane gadzety. Takie opcje to raczej Long, a nie S. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-29, 13:55
|
|
|
123 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-08-29, 23:33
|
|
|
RafałS napisał/a: | Czym był III pakiet skóry? |
od dekorów w górę masz skórę a tutaj jest tworzywo sztuczne
generalnie jak masz III pakiet skóry to masz cały środek w skórze (z wyjątkiem podsufitki, która była oddzielną opcją jako alcantara)
Unseen napisał/a: | Pakiety multimedialny z tylu czy indywidualnie regulowane fotele, to chyba tylko dla tych, ktorzy maja rodzine z malymi dziecmi albo lubia miec nieuzywane gadzety. |
wymieniałem jakie opcje może mieć S8... a czego tutaj nie ma jak np. hak czy jonizator
a co do pakietu multimedialnego to jak słusznie zauważyłaś przy rodzinie takie pierdoły z tyłu są wykorzystywane
dzieciaki jak oglądają bajki z karty SD, gdzie foteliki mają podłączone do audio a w aucie można sobie spokojnie słuchać muzyki/radia to takie gadżety ułatwiają podróż
ps: z tyłu w wersji krótkiej A8/S8 jest wystarczająco miejsca więc nie widzę sensu Longa czy wersji 4 osobowej mimo braku dostępności w S8 |
|
|
|
|
|
|
|
RafałS
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 24 Sie 2020 Posty: 28 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2020-09-11, 13:46
|
|
|
Po nieoficjalnej rozmowie z pracownikiem serwisu Audi jutro zawożę auto do Auto Woźniak w Mszalnicy (serwis audi korzysta od kilku lat z ich usług m.in dot remontów silników, itp). Auto wezmą na warsztat po 21 września i wtedy okaże się co jest faktyczną przyczyną. Jeszcze mnie pocieszyli, że jeśli to nie uszczelka czy głowica to może być walnięty blok
[ Dodano: 2020-10-27, 16:11 ]
Po prawie dwóch 2 miesiącach oczekiwań na swoją kolejkę w serwisie autko jest zrobione.
Poza wymianą zaworu ciśnienia spalin oraz jakiejś pompki, która powodowała brak działania nawiewu ciepłego powietrza, nieszczelność i odpowietrzenia (czy coś takiego), naprawą wiązki, którą podgryzły jakieś myszy w aucie - wszystko już super działa. Sprawdzenie pod ciśnieniem szczelności silnika czy układu chłodzącego, sprawdzenie uszczelki, itp, itd pokazało, że problemem był ta pompka czy coś (jutro będę rozmawiał z właścicielem serwisu więc dokładniej dowiem się co było przyczyną).
Pozostaje wymalować przedni zderzak bo jest mocno podziurawiony od kamieni, w czwartek wizyta w aso na akcji serwisowej dot blachy mocującej uszczelkę szyby i wszystko powinno być OK. Więc na szczęście nie uszczelka, nie głowica i nie blok. |
|
|
|
|
|