Strona 1 z 1

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

: 24 maja 2020, 08:42
autor: AdamiPL
Hej,

zaczynam powoli doprowadzać swoją A8 do perfekcji <boisie>

zakupiłem nagrzewnice o numerach 4E0 819 013A i 4E0 819 014A VCDS sypał błędami.. koszt niewielki..

Ma ktoś schemat jak się dostać do nich? Wiem tyle, że fotele out <hmm>

: 24 maja 2020, 10:24
autor: dice111
Nie pamiętam z byłej D3 (miałem całość rozgrzebana z racji instalacji 4 stref), ale chyba po podniesieniu i przesunięciu max fotela do przodu nawet go ruszać może nie trzeba. Używek nie polecam, albo już są spalone, albo za chwilę będą i długo Ci to nie pochodzi.
Ktoś tu reanimował d3-all-proba-reanimacji-nagrzewnicy-tylnej-vt21500.htm więc wychodzi na to, że idzie bez fotela.

: 24 maja 2020, 11:13
autor: AdamiPL
super, kurde szukałem na forum i nie mogłem znaleźć...

jutro planuje grubsze prace przy aucie i zbieram info co i jak i gdzie.. :)

dzięki! miłej niedzieli życzę!

: 24 maja 2020, 20:10
autor: mario3231
Przesuwasz fotel max do przodu ,wyciągasz dwie zaślepki ,odkręcasz dwie nakrętni kluczem 8 i masz nagrzewnice na wierzchu. 5 minut roboty .

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

: 22 lut 2025, 19:24
autor: wichapiotr
Ja też próbowałem wymienić co prawda na używki niby działające, a po podłączeniu i wciśnięciu bezpiecznika, po chwili wywalało bezpiecznik. Próbowałem reanimować swoje i nic z tego. Czemu wywala bezpieczniki skoro grzałka nie działa, albo jest uszkodzona?. Może problem leży dzie indziej. Ma ktoś jakiś pomysł?.

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

: 23 lut 2025, 13:36
autor: sssebek
Bo pewnie uwalona grzałka robi zwarcie i leci za duży prąd. Nie wiem jak w D3 bo nigdy się tym nie interesowałem ale wiem że w innych modelach bywało różnie. Były wersje grzałek elektrycznych może nie nóg ale całej kabiny np. sterowanych poprzez zwykłe przekaźniki (były np. 3 obwody grzania i w zależności od tego jak zimno było, tyle obwodów się włączało). W późniejszych latach zaczęli montować grzałki sterowane elektroniką gdzie notorycznie uwalały się tranzystory mocy. Przypuszczam, że tutaj pewnie jest podobnie. Jakbym miał robić u siebie ogrzewanie na grzałkach PTC to na pewno końcówki mocy zrobiłbym swoje, bo wszystkie fabryczne końcówki mocy w elektronice są tak w sumie na styk. Najprostszym przykładem jest podgrzewana przednia szyba. Jak masz kiepski akumulator i napięcie na instalacji zacznie siadać, to potrafi uwalić moduł grzania szyby ( po prostu wybuchają tranzystory mocy, przy okazji uwalając kilka innych elementów bo są przewidziane na za niski prąd a jak napięcie na instalacji siada, to prąd przez nie płynący zaczyna rosnąć)

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

: 23 lut 2025, 17:26
autor: dice111
Padające tranzystory w tych grzałkach to norma, to jest zrobione jak jednorazówka, choć da się naprawić
Tutaj masz krótka relację wlasny-warsztat-d3/d3-all-proba-reanima ... 21500.html

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

: 23 lut 2025, 22:34
autor: sssebek
Patrząc po tym temacie który podesłałeś, to płytka PCB wygląda jakby miała wiecznie wilgotno (co w sumie nie dziwne jak to przy nogach) + wysoka temperatura. Vorsprung durch Technik.... a projektowały to półgłówki. Co bardziej ogarnięty elektronik kończący technikum lepiej by to zaprojektował. Nie zapomnę jak mnie zachęcano żebym się do Wolfsburga przeprowadził na stałe i poszedł do biura projektowego. Ahhh jak zachwalali wtedy tą swoją technikę. Choć nie powiem, jak byłem na Fachhochschule w Ingolstadt, to ładnie dotowani przez Audi byli i ciekawe projekty robili. Robiło wrażenie. Pamiętam jak mi projekt silnika w 3D w VR pokazali gdzie można było sobie wałem pokręcić dotykając go palcami. Kurde to było ze 20 lat temu, taką technikę do projektowania mieli dostępną a potem na linię produkcyjną takie gnioty posyłali. Klient i tak zapłaci ... A teraz mają skośnooką konkurencję <brawo>