Strona 1 z 2

[D3 04 W12 ] kodowanie akumulatora problem z ładowaniem

: 01 wrz 2021, 21:24
autor: Tomasz wicko
Dlaczego nie mogę kodować akumulatora?
DS100E, delphi cars 2016

Dodam że mam problem z ładowaniem. Na biegu jałowym wszystkie światełka delikatnie mrugają. W programie oraz na kleMach akumulatora nieco ponad 14v na biegu jałowym.
Akumulator Bosch s5 015. 110Ah, 920A

: 01 wrz 2021, 21:30
autor: dice111
Ile przy altku ? Co do kodowania zmień na VCDS lub ODISa, widocznie Delphi nie potrafi.
1d3-06-30tdi-problem-z-ladowaniem-vt23784.htm
d3-03-40tdi-problem-z-ladowaniem-vt26786.htm
..itd

: 19 paź 2021, 21:01
autor: Tomasz wicko
Jutro pod wieczór dopiero mogę sprawdzić niestety 😥

Co proponujesz za program żeby ogarniał tego mojego dzika?

[ Dodano: 2021-10-19, 21:01 ]
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze Zajrzy do mojego wątku ale.. Alternator na niskich obrotach przy pełnym obciążeniu (światła, grzanie szyb, Nawiew full) generuje 13.8-14.2V a na klemach akumulatora 13.75-13.88V. Obie wartości mocno "skaczą". Sprawdzone połączenie przy nogach pasażera przód. Jest ok. Dodam że pin Alternatora do którego montowany jest przewód główny jest przegrzany (aż fioletowy) oraz sam Alternator bardzo szybko się grzeje. Nie szukać nigdzie dalej przyczyny tylko go pruć?

A i jeszcze jedna sprawa.. Możliwe Że nie trzeba kodować aku u mnie? Numer sterownika na zdjęciu wyżej w screenie

: 20 paź 2021, 13:22
autor: dice111
No czyli "norma" w D3, już wiesz gdzie szukać. Numer sterownika, nie ma nic do kodowania akumulatora.
Po wymianie, należy go zakodować, później może go znów nie doładowywać itd.

: 20 paź 2021, 13:35
autor: drago_o
Akumulator zawsze się koduje. Tylko polska myśl inżynieryjna z fejsa tego nie robi bo jest mądrzejsza :)

Koduj akumulator w stanie pełnego naładowania. Najlepiej doładuj go przed zakodowaniem na full jeśli już na nim jeździsz.

: 20 paź 2021, 16:49
autor: Tomasz wicko
No czyli "norma" w D3, już wiesz gdzie szukać
Tylko cicho proszę o wyrozumiałość.. Czyli gdzie szukać? Alternator, Połączenia czy sterownik?

[ Dodano: 2021-10-20, 16:49 ]
Wysłany: Dzisiaj 13:35
Akumulator zawsze się koduje. Tylko polska myśl inżynieryjna z fejsa tego nie robi bo jest mądrzejsza
No właśnie ja wymieniałem aku w warsztacie. Dobrze się znają widać 🤣 Tylko jak vcdsa podłączam to mi wyskakuje że nie można zakodować 😣

: 20 paź 2021, 21:53
autor: drago_o
Pokaż co za błędy, jakieś screeny itp

: 21 paź 2021, 00:44
autor: Tomasz wicko
Tomasz wicko pisze:
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 180 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6592
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wczoraj 21:53
Pokaż co za błędy, jakieś screeny itp
No właśnie od ładowania brak błędów.

: 21 paź 2021, 05:49
autor: drago_o
Tomasz wicko pisze:No właśnie od ładowania brak błędów.
Z kodowania akumulatora, co pisze, że się nie da.

: 21 paź 2021, 09:14
autor: dice111
Sterownik masz z FL, ten poprawiony. Połączenia na pewno do poprawy (maciu tu bodajże fajny opis dawał). Jak aktualny aku jest sprawny naładować i zakodować poprawnie na początek.

: 22 paź 2021, 09:27
autor: marcin85
Panowie a ktos podrzuci kodowanie dla akumulatora kozak kO 1100 110AH 940A, nigdzie nie moge znalesc i zakodowalem jak jakas varte ale wole sie upewnić

: 22 paź 2021, 10:51
autor: dice111

: 22 paź 2021, 20:54
autor: Tomasz wicko
Przesyłam zrzut ekranu z vcdsa

: 23 paź 2021, 12:51
autor: dice111
Numer sterownika już pokazywałeś poprzednio, kodowanie robisz według: czyli BEM code i S/N w battery Coding

: 08 lis 2021, 04:28
autor: Tomasz wicko
Witam.. Czy Wartości te są poprawne? Akumulator Bosch S5 015 mam zamontowany. 110A, 920Ah
Chodzi mi o trzecią wartość w grupie czwartej.

[ Dodano: 2021-10-26, 10:33 ]
Powiedzcie mi czy 10003ah to dobra wartość? Czy źle zakodowany akumulator? Kodowałem na vartę o tych samych parametrach ponieważ Boscha nie znalazłem.

[ Dodano: 2021-11-08, 04:28 ]
Odnawiam temat.. Aktualnie : Alternator był sprawdzony (sprawny), połączenia poprawione (chyba największy problem był przy rozruszniku), na klemach ~14,6V przy włączonym obciążeniu i.. i co? I oświetlenie wnętrza nadal pulsuje... Widać to najlepiej na głównym oświetleniu w dachu.. Gdzie to szukać Panowie?

PS. Nie wiem jak w innych ale w W12 dłubać dookoła silnika to czysta przyjemność 🤬🤬