Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Jak wymienić olej w ASB - step by step  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-29, 10:04   [D2 96 4.2PB ] Jak wymienić olej w ASB - step by step

Witam, chciałbym przedstawić jak prawie krok po kroku zmienić sobie olej w skrzyni wraz z wymianą uszczelek między korpusami uszczelniaczem wału oraz wyjścia na tylny dyfer.
1.Rozgrzane auto, wjazd na kanał i spuszczamy olej ze skrzyni. Następnie wkręcamy korek spustowy.

2.Demontaż całego wydechu, ponieważ nie ma sensu rozszczelniać połączeń na obejmach
- odkręcamy 8 śrub przy kolektorach


-demontaż wieszaków od wydechu


-odkręcamy aluminiową listwę 4 śruby na klucz płaski 13

-następna rzecz to 4 sztuki gum trzymających wydech 2 na końcu i 2 na wysokości zbiornika, teraz wydech można wyciągnąć z tyłu auta .
3.Odkręcamy osłonę termiczną ( 4 śruby)
4.Odkręcamy wał napędowy


5.Przyda się lewarek hydrauliczny do podparcia skrzyni w tym miejscu

6.Teraz poduszki skrzyni

7. I jeszcze parę pierdułek

-wieszaki do wydechów



-osłona , a następnie można odkręcić korek spustowy i zlać resztę oleju , bo się nazbierało

8.Odkręcamy miskę olejową


- czyścimy

9. Odkręcamy pierwszy korpus i wymieniamy w nim uszczelniacz wału ( mi ciekło)


10. drugi korpus

-chwytamy całą "szpulę" i ciągniemy do siebie

11.korpus trzeci

12.Korpus czwarty plus wymiana uszczelniacza wyjścia na tylny dyfer (również cieknie)

13. Zdjęcie pogladowe jak powinien być założony ten palec i jego sprężynka ( ja zrobiłem błąd i rozbierałem skrzynię jeszcze raz Masakra :P )

14. a teraz wszystko składamy
- wszystkie korpusy skrzyni
- montujemy nowy filtr wraz z oringiem

-zakładamy nową uszczelkę, oraz miskę olejową
-wymieniamy podkładkę korka spustowego i dokręcamy go
-mocujemy skrzynię na łapach
-mocujemy linkę od lewarka skrzyni

16.Zalewamy olej przez korek kontrolny ( również zmieniamy tam uszczelkę ) na zgaszonym silniku ok 1,7 l aż zacznie się przelewać takim oto sposobem

wąż wprowadzamy przez komorę silnika nie daleko kolektora wydechowego lewego
17.Wąż nadal jest w misce olejowej i zakładamy stopery na uszy . Odpalamy V8 bez wydechów :P i lejemy olej do momentu ponownego przelewania się przez otwór.
Jak zacznie się przelewać dokręcamy korek , wsiadamy do auta i na hamulcu przesuwamy lewarek w każdej pozycji P,R,N,D,3,2,1. Mi weszło 7 litrów oleju, jak ktoś chce tak jak ja to może się przejechać kawałek tylko spokojnie i tak aby auto doszło do 4 biegu można też tipem powajchować .
18.Teraz można jeszcze na odpalonym silniku sprawdzić czy olej się przelewa przez korek kontrolny, jak nie to dolać jak mocno wylatuje to trzeba troszkę upuścić .
19. montujemy wieszaki , osłonę termiczną , wydechy, listwę aluminiową .

To była moją pierwsza wymiana oleju wraz z uszczelkami i przebiegła pomyślnie nie biorąc pod uwagę ponownego rozbierania z powodu źle zamontowanego palca w czwartym korpusie :P
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-18, 20:12   

rewelka , ale ja bym sie bał że popsuję :D
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-19, 08:26   

preston81 napisał/a:
ja bym sie bał że popsuję

Naprawdę nie ma czego , trochę czasu , kanał lub podnośnik, trochę kluczy i ten lub inny opis jak to zrobić .
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-09-19, 14:30   

Ja u siebie wymieniałem olej i filterek. Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią. Ważne oby mieć dobre klucze (gwiazdki) bo łatwo rozbić łeb śruby
_________________

 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-19, 14:34   

karol208 napisał/a:
Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią.

Wydech demontowałem bo musiałem uszczelniacze wymienić :)
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-29, 20:30   

Może sie komuś przyda, mojego autorstwa... :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=-OUBfpT0DzY
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
RemuSkm 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 61
Skąd: Mniszków
Wysłany: 2016-08-01, 17:40   

sory za odgrzanie ale pytanie czy w korpusie jest dużo oleju bo niedawno wymieniałem w asb i nie bardzo chce znowu wymieniać ??
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2017-02-05, 21:00   

i ja
https://www.youtube.com/watch?v=mqkL3C0_sBs
 
 
djmdp 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 30
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-02-27, 14:17   

Podłącze się do tematu, muszę wymienić wkrótce olej w swojej ASB, jest po kapitalce w niemczech, ale zauważyłem ostatnio, że kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany, co powinienem zalać w takim razie i jak przeprowadzić wymianę w takim obrocie sprawy?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-02-27, 14:55   

djmdp, użyj opcji "Szukaj". Na forum jest pełno informacji na ten temat!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
matrose1983 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-28, 18:59   

do wymiany oleju nie musi byc "zimna" skrzynia?
_________________
:)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-28, 19:35   

Najlepiej jak jest już trochę zagrzana, przy zimnej skrzyni i wlaniu nowego oleju będziesz czekać z godzinę aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury by sprawdzić poziom. Na pewno nie powinna być mocno rozgrzana ...przejechać się parę minut i na podnośnik czy tam kanał ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-03-29, 07:09   

djmdp napisał/a:
kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany

I ktoś tu też pisał, że midland rówżnież jest czerwony i spełnia specyfikację atf 71141.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.