Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-07-10, 22:34   [D2 00 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa

Witam wszystkich,

szperajac po forum nie znalazlem niestety info na temat mojego problemu a mianowicie:

przestal dzialac mi tempomat! :-( do tej pory chodzil bez zarzutu az pewnego dnia próbując wlaczyc nic sie nie wlaczylo.
Rozkrecilem manetke przeczyscilem styki, manetka zostala sprawdzona miernikiem i wszyskie przyciski dzialaja. Dodam ze jest jeszcze jeden problem, nie moge dzialaja swiatla dlugie impulsowo. Na stale mozna je wlaczyc lecz impulsowo musze bardzo mocno do siebie wlacznik przycisnac by cos zatrybilo...
Czy ktos wie o co tu chodzi ze tempomat przestal dzialac, jakie sa podzespoly pod maska, ktore mozna by jeszcze sprawdzic?

[ Dodano: 2013-07-10, 23:38 ]
...a no i dodam jeszcze ze tempomat byl caly czas wlaczony (przycisk na EIN) i jezdzilem tak jakies 2 miesiace, moze wiecej, i go nie wylaczalem. Chcac wlaczyc wciskalem FIX i heja... Moglo sie cos stac przez to ze przelacznik jest caly czas na EIN, czy raczej powinno sie go wylaczac?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-10, 22:38   

Cos mi sie widzi że albo dobrze siadła CI manetka lub jej kostka cos ma albo masz dwie awarie jednocześnie. Masz polifta więc tempomat powinien wywalic błąd jak cos mu dolega.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-07-10, 22:46   

vaga w sumie nie podlaczalem, wiec jutro spróbuje. Przy silniku w sumie tez nie grzebalem zeby cos tam odpiac, choc w sumie nie wiem co jest tam pod maska odpowiedzialne za tempomat oprocz manetki i sterownika ecu
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-07-10, 23:35   

W po Fl masz taką gruszkę z wężykiem od podciśnienia w okolicy rury od dolotu. U mnie też pewnego razu tempomat przestał działać, po podpięciu vaga i wykasowaniu błędu ożył i do teraz działa.
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-07-10, 23:47   

no to jutro przetestuje...zastanawie mnie tylko czemu nie mam siatel dlugich impulsowych...tzn sa jak mocno docisne. :-/ no i wszystko na jednej manetce....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-11, 14:19   

A mnie przestal dzialac tempomat jak pekla malutka tulejka podtrzymujaca ciegno gazu (miedzy przepustnica a gruszka tempomatu). Tylko nie wiem czy w polifcie konstrukcja jest taka sama. W kazdym razie obajw dokladnie taki sam - z dnia na dzien zero tempomatu :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-07-11, 14:37   

Anton napisał/a:
Tylko nie wiem czy w polifcie konstrukcja jest taka sama.


nie taka sama
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-07-11, 20:51   

z tego co sie orientuje to w polifcie nie ma zadnej gruszki podcisnienia tempomatu tylko jest manetka podlaczona to ECU, ktory steruje przepustnica elektroniczna i dawkowaniem...chyba ze sie myle i jest inaczej....

[ Dodano: 2013-07-11, 21:56 ]
...a tak w ogole to jesli wymienie manetka na inna dzialajaca, to czy ona bedzie smigac czy trzeba ja najpierw zaprogramowac ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-07-11, 22:22   

martin_rs4 napisał/a:

...a tak w ogole to jesli wymienie manetka na inna dzialajaca, to czy ona bedzie smigac czy trzeba ja najpierw zaprogramowac ?

Wymieniasz i wszystko działa - oczywiście jeśli sprawne.
 
 
Kuki30 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 34
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-07-15, 15:35   

Witam wszystkich klubowiczów.

Mam problem z tempomatem w mojej A8. Szukałem na różnych forach, czytałem, sprawdzałem u siebie różne patenty i dalej tempomat nie działa :( Działał jeszcze przed zimą zeszłego roku tyle że z czasem był coraz słabszy, tzn. że wjeżdżając pod górkę nie dawał rady dodać gazu i musiałem mu delikatnie pomagać nogą. A teraz już nie działa.

Zacząłem od przeczyszczenia manetki tempomatu: wyczyściłem i sprawdziłem miernikiem przejścia a także pod napięciem i niby wszystko ok. Każdy przełącznik ( suwak ) działa.

Bezpieczniki na żółtej listwie wszystkie sprawne ( chyba że jeszcze jest jakiś inny ?)

Następnie sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia, niby były ok ale wymieniłem na nowe ( te od silnika w oplocie ale one raczej nie mają nic wspólnego z tempomatem ). Później sprawdziłem wszystkie rurki tempomatu i gruszkę i są także szczelne.

Czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca także są sprawne pod względem elektrycznym jak i mechanicznym (trzymają ciśnienie a po wciśnięciu pedału rozszczelnia układ).

Kolejna na liście była pompka tempomatu. Podłączyłem ja na krótko i zaczeła zasysać i "gruszka" zaczęła się chować. Elektrozawór który się mieści w "pompce" też działa po podaniu na jego styk napięcia co powoduję że zamyka otworek i utrzymuję podciśnienie w układzie a po odłączeniu zasilania ciśnienie spada i "gruszka" odpuszcza gaz ( z tego co się domyśliłem to w ten sposób jest możliwe utrzymanie stałej prędkości ) więc z tego co myślę wszystko jest ok.

Próbowałem następnie zeskanować tempomat komputerem ale nie mogę się z nim połączyć za pomocą VAG-Com 409.1 i Polski VAG 4.9 ( nie mogę wejść w system silnika) Mam także komputerek "Dominator" ale nim tez nie mogę zeskanować, po wejściu w bloki pomiarowe ( u mnie 03 ) nie mogę wejść w 066 po prostu wyskakuje mi że funkcja nie jest dostępna). Ale może coś robię nie tak.

A więc podsumowując: wszystko co byłem w stanie sprawdzić jest sprawne i szczelne a tempomat nie działa. Z tego co się domyśliłem to, to że nie ma sygnału na pompkę tempomatu ( nie włącza jej podczas jazdy). Sprawdzić tego na 100% nie mogę bo niestety jest to tylko możliwe w trakcie jazdy.

I moją prośba jest taka drodzy Koledzy:
1. Co mogę jeszcze sprawdzić?
2. Czy w moim modelu występuję jakiś sterownik czy komputer tempomatu. Jeśli tak to gdzie go znajdę?

Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam!
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-15, 17:01   

A sterownik od tempomatu zamieniałeś?
 
 
Kuki30 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 34
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-07-15, 17:33   

nie nic ze sterownikiem nie robiłem bo szczerzę mówiąc to nie wiem gdzie on się znajduję i jak wygląda. Na alledrogo patrzyłem ale tam każdy sprzedaję co innego i mówi że to ten sterownik.
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-15, 19:16   

Masz go tam gdzie komputer silnika, zaznaczyłem na fotce który to. U mnie on był przyczyną nie działającego tempomatu.

 
 
Kuki30 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 34
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-07-15, 22:47   

Dzięki wielkie :) już go wyjąłem ale dopiero jutro uda mi się załatwić drugi. Jak zamontuję inny to napiszę co i jak. Z ciekawości rozebrałem go bo myślałem że może coś się spaliło ale nic takiego gołym okiem nie zauważyłem.
A tak z innej beczki: Ten sterownik tempomatu znajduje się pomiędzy dwoma innymi sterownikami, co to są za elementy? Pytam z ciekawości bo u mnie ich nie ma.
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-16, 18:31   

Prawego sterownika nie masz, bo jest on od skrzyni automatycznej (teraz mam tam sterownik od LPG). Lewa strona to jest dołożony prze zemnie sterownik od webasta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.