Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-17, 08:46 [D2 ALL
] ASB 2x statyczna wymiana zamiast 1x dynamiczna
|
|
|
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni. Mam zamiar zrobić 2 statyczne wymiany zamiast 1 dynamicznej i teraz pytanie na które raczej wiem jaka padnie odpowiedź ale ... Jak z filtrem wymieniac 2x czy nie ma sensu. Druga wymiane mam zamiar zrobic po ok 500km |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-07-17, 16:38
|
|
|
ja u siebie wymienialem 2x statycznie, ale tylko za pierwszym razem wymienilem filtr. Przejechalem jakies 700km i potem wlalem nowy olej. Jak dotad nie ma zadnych problemow. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
uqash
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 2013-07-17, 16:43
|
|
|
Witam,
Kolego jakbyś był zainteresowany to miałbym na zbyciu olej Mobil LT 71141 pewny, kupiony z hurtowni, świeży.
Też przymierzałem się do 2 wymian statycznych więc kupiłem bańkę 20l, ale podczas wymiany okazało się że w mojej ósemce olej był regularnie wymieniany więc stwierdziłem, że nie będę robił 2 wymian jedna po drugiej. |
_________________
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-07-17, 17:05
|
|
|
A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę, bedzie cały nowy olej a w statycznej nigdy nie pozbędziesz sie starego oleju, bedzie tylko rozcieńczany. |
|
|
|
|
|
|
|
PiotrGo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-17, 17:21
|
|
|
labas napisał/a: | A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę, bedzie cały nowy olej a w statycznej nigdy nie pozbędziesz sie starego oleju, bedzie tylko rozcieńczany. |
Nie ma co popadać w "paranoje", nigdy olej nie jest w 100% świeży, nawet jakby się go wymieniło co do ostatniego ml to, zaraz jak przy pierwszej jeździe zaczyna się zużywać, tz pobiera syfy z zużywających się części mechanicznych, przechodzi różne przemiany chemiczne pod wpływem temperatury i tlenu w powietrzu itp.
Ja osobiście w swoich autach zmieniam właśnie 2 razy statycznie, dla spokoju ducha za to robię to nieco częściej niż zaleca fabryka.
Filtr zmieniam w trakcie 2 zmiany oleju, tz najpierw spuszczam stary olej, zalewam nowy, jazda, aby się wymieszały, potem spuszczenie ponownie oleju, demontaż miski mycie jej, wymiana filtra, wlanie świeżego oleju.
Wg różnych poradników taką metoda wymienia się w ten sposób ponad 80% oleju na nowy. Skrzynia się odwdzięczy. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-17, 20:18
|
|
|
WYmiana filtra to jest uzależniona od stanu oleju. Jesli za drugim razem spuścisz zupe to lepiej wymień tez filter. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-07-17, 20:57
|
|
|
Ja kolego robiłem tak wylałem ze cztery litry oleju dolałem nowego i przejechałem około 500km i po tym dystansie spuściłem wszystko co zleciało po odkręceniu korka spustowego,a następnie wyczyszczenie miski olejowej wymiana filtra i dolanie nowego oleju.Wiadomo cały olej nie zleciał ale znaczna część na pewno,myślę że wymiana filtra i wymiana chociaż części oleju skrzyni nie zaszkodzi,lepiej tak niż jeździć na starym oleju i zapchanym filtrze i zastanawiać się kiedy zdechnie. |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-17, 22:48
|
|
|
labas napisał/a: | A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę | przy 2 statycznych olej mi sie wymieni stopniowo co moim zdaniem może być zaletą a nie jak w przypadku dynamicznej od razu cały. Chociaz wiem że tak całego napewno nie wymienie.
123mielony napisał/a: | Ja kolego robiłem tak | i tak tez zrobie z a różnicą ze ja spuszcze wszystko co zejdzie |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Ara$ 2013-07-17, 23:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-17, 23:02
|
|
|
Ja wymieniłem cały wraz ze znaczną czescią ASB :lol: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-18, 08:36
|
|
|
labas napisał/a: | A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę, bedzie cały nowy olej a w statycznej nigdy nie pozbędziesz sie starego oleju, bedzie tylko rozcieńczany. |
Spece od ASB nie zalecają wymiany dynamicznej jeżeli auto ma już przebieg rzędu 200kkm a olej nie był wcześniej zmieniany - istnieje podobnież spore ryzyko, że po takiej wymianie w niedługim czasie skrzynia padnie.
Noi chyba coś w tym jest bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że działaliby na swoją szkodę i namawiali klientów na ten mniejszy i tańszy zakres naprawy ;-)
W Mid-Parts, w przypadku j.w., dynamiczną zrobią tylko na wyraźne życzenie klienta.
Ja w obecnym D3 olej w skrzyni zmieniłem poprzednio jakieś 1,5 roku temu i teraz jakiś miesiąc temu.... obie wymiany statyczne..... przy pierwszej wymianie okazało się, że filtr jest z 2002 roku a więc jeździł tam od nowości.
Wciąż mówimy o skrzyni pracującej całkiem poprawnie a nie mającej już ze zmianą biegów jakieś problemy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|