Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-09-13, 09:53 [D2 ALL
] Wymiana maglownicy
|
|
|
Przymierzam się do wymiany maglownicy. Z racji, że nie mam dwóch lewych rąk (niejedno juz auto naprawiałem) może bym i za to się wziął. I tutaj pytanie do osób które to już robili: jak się do tego zabrać, jakie narzędzia potrzebne, jakich trudności można się spodziewać itp. Każda dobra rada mile widziana. |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-09-13, 11:14
|
|
|
Było już o tym troszke:
http://www.a8team.pl/d2-a...ownica&start=45
na stronie 4 masz opis krok po kroku. Sam wymieniałem u siebie magiel i nic w tym trudnego ok 2h pracy (samo wyjecie + drugie tyle montaż). Jak juz wszystko zmontujesz do kupy i zalejesz nowym płynem - przed opuszczeniem kół na glebe - to odpwietrz sobie układ, krecąc maksymalnie w prawo i w lewo (pare razy) i potem dolej płynu jak braknie. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-13, 19:22
|
|
|
Ja się jutro biorę za magiel, ciekawe ile mi zejdzie ;-) |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-09-13, 19:47
|
|
|
kmicic-lt dzięki za link i rady od Ciebie
adrian949 napisz jak poszło i ile czasu zajęła wymiana |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-09-13, 20:17
|
|
|
Nie jest tak źle z wymiana tej maglownicy - może macie sprawniejsze rączki to szybciej wam pójdzie .
Sprawdzie jeszcze tylko ten przewód od zaworka servotronica jak bedziecie mieli magiel na wierzchu - bo przy zamontownej maglownicy nie ma szans tam dojscia ręką , u mnie był sparciały przy samym zaworku więc musiałem go wymienić razem z nim. |
|
|
|
|
bysiak88
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: S8(D2)
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-18, 15:12
|
|
|
Witam.
Wczoraj wymieniałem w swojej A8 maglownice.
Opisze jak to robiłem
Czas pracy do odpowietrzenia i postawienia auta na koła ok 4h
Maglownica Ori 4D1422065M druga którą wkładałem nówka ZF (nie regenerowana) 4D1422069K
1. Auto do góry odkręcamy koła przednie.
2.Wyjęcie końcówek drążków ze zwrotnicy (klucz 10mm i 16mm)
3.Odkręcenie schowka kierowcy tak oby dobrać się do przegubu kolumny kierowniczej i jego odpiecie od maglownicy. (klucz do przegubu nakrętka 16mm i torx chyba 8mm)
4. Wyssanie ze zbiorniczka płynu do wspomagania
5.odkręcamy wygłuszenie przy maglu tak jak na stronie audipages, oraz nadkole tylna czesc tam jest kostka servotronika.
6. odkręcamy przewody ciśnieniowe magla pierwszy na klucz 19mm, następnie drugi na 22mm (ten na 19mm ma w środku śruby zaworek)
7.wkładając ręke nad półosią mamy dobty dostęp do śrub trzymających magiel 2szt od strony kierowcy na imbus 8mm
8. Odkręcamy gumę dolotu przed przepustnicą i wyciągamy ją wkładamy rękę i macamy ostatnią śrubę trzymającą magiel.
9.Wysuwamy magiel w strone kierowcy (od strony pasażera jest specjalne prowadzenie uchwytu maglownicy tak aby nie opadała do dołu)
10. Powoli wyciągamy magiel unosząc go do góry tak aby nie urwać niczego (ja robiłem to sam i zerwałem odpowietrznik skrzyni)
Kilka fotek z przebiegu
Niestety auto po złożeniu straciło po rozgrzaniu wspomaganie na wolnych obrotach.
Dzisiaj powrót na podnośnik od strony kierowcy koło zdjęte i wymiana zaworka w maglu (tego do przewodu ciśnieniowego na klucz 19) zaworek ze zdemontowanego magla.
Wygląda na to że inny nr magla ma inne ciśnienie pracy uzależnione od zaworka.
Po wymianie i ustawieniu zbieżności wszystko hula jak należy.
Będę oddawał starą maglownicę do regeneracji, luzu i stuków nie miała tylko pociekła na uszczelniaczu.
Może komuś przydadzą sie informację na ten temat. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-18, 15:22
|
|
|
Kupiłes nową przekładnie? Ile kosztowała? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-18, 15:35
|
|
|
Apophis napisał/a: | Kupiłes nową przekładnie? Ile kosztowała? |
Nie tyle że nową tylko leżak magazynowy z 98r
Ale nie używana. zero śladów montażu, kosztowała mnie taniej niż regeneracja bo 620zł
Zalana była w środku olejem. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-18, 16:04
|
|
|
No to dobra fucha ale obawiam się co do stanu gum że moga po takim czasie w ruchu szybko się wypierdzieć i bedzie ciekło. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-18, 16:07
|
|
|
Apophis napisał/a: | No to dobra fucha ale obawiam się co do stanu gum że moga po takim czasie w ruchu szybko się wypierdzieć i bedzie ciekło. |
Całkiem możliwe ale wolałem kupić taką niż używana za podobne pieniążki.
Stara jak coś pójdzie do regeneracji na czarną godzinę. |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-10-18, 16:24
|
|
|
Ten zawór co piszesz według etki jest to zawór zwrotny i zmienił się w przeciągu kilku lat pare razy
W 1994
4d0422529C
31.05.1994 Zmiana na
4D0422529D
31.01.1996 zmiana na
4D0422529E
i ostatecznie 31.12.1998 zmiana na
4D0422529H i do dziś wystepuje niezmieniony |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-18, 16:31
|
|
|
karol208 napisał/a: | Całkiem możliwe ale wolałem kupić taką niż używana za podobne pieniążki.
Stara jak coś pójdzie do regeneracji na czarną godzinę. |
Jesli by puściły w niej uszczelnienia to wtedy po regeneracji polegającej na wymiania tych uszczelnień bedzie nowy magiel |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-18, 18:54
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Kolego , gdzie z ciekawości kupiłeś magiel ? |
Na OLX troche przykurzona była bo długo na półce leżała.
Czas pokaże. Wole jeszcze raz wymieniać maglownicę niż uszczelki chłodniczki oleju.
uszek napisał/a: | Ten zawór co piszesz według etki jest to zawór zwrotny i zmienił się w przeciągu kilku lat pare razy
W 1994
4d0422529C
31.05.1994 Zmiana na
4D0422529D
31.01.1996 zmiana na
4D0422529E
i ostatecznie 31.12.1998 zmiana na
4D0422529H i do dziś wystepuje niezmieniony |
Dlatego miałem z tym problem mechanik zapewne obstawił by pompe |
_________________
|
|
|
|
|
|