Autor |
Wiadomość |
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:47 [D2 98 4.2PB/LPG
] Szarpie skrzynia na postoju przy zmiani
|
|
|
Witam. Co prawda jeszcze nie posiadam tego auta ale jutro mam zamiar jechać i zakupić.
Już byłem oglądałem jeździłem i w zasadzie jest jedna niepokojąca mnie rzecz mianowicie skrzynia biegów podczas przełączania z P na R czasem szarpnie. Robiłem to kilka razy i czasem jest ok przeżuci płynnie czasem szarpnie a raz szarpło mocniej tak że przy wciśniętym pedale hamulca silnik zgasł. Boję się tej skrzyni bo jak wiadomo naprawy nie są tanie a i skrzynia nie ma opinii pancernej dlatego proszę o jakieś porady jak jeszcze mogę sprawdzić to skrzynie czy to aby nie jest początek jej końca. Podczas jazdy płynnie i szybko zmienia biegi nic nie szarpie ( no czasem przy redukcji jak jechałem bez gazu to "zahuśtało" autem ale to podobno z winy podpory wału bo jest do wymiany.
Jak już pisałem na jutro jestem umówiony ze sprzedającym na sfinalizowanie transakcji auto podoba mi się strasznie ale boję się tej skrzyni. Pisałem już w dziale zakup kontrolowany ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi ani odnośnie zdjęć ani odnośnie vin-u ani odnośnie usterki którą tam też opisałem. Może ty będzie ktoś kto chętniej pomoże i chociaż postara się coś doradzić. Nigdy nie miałem auta w automacie i może jestem przewrażliwiony ale wiem że naprawa skrzyni może przekroczyć wartość auta dlatego się obawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:55
|
|
|
przekroczyć wartości na pewno nie ale bedzie poważnym wydatkiem. A remoncik sie jakis na pewno szykuje bo jak silnik gasnie to juz nie przelewki. |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:59
|
|
|
ciekawe czy poczytałeś tematy o skrzyni aut. bo co nie co tam jest o takich dziwnych objawach i ceny remontow uzyj wyszukiwarki |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:13
|
|
|
Tomek sprawa wygląda następująco. Oglądałem to autko na allegro bo lubię sobie od czasu do czasu popatrzeć.
Sprawa stoi tak, ryzyk fizyk. Jeśli ugadałeś się z właścicielem pojazdu już na konkretną sumę to może spróbuj coś jeszcze zbić. Autko fajne, ładne. Nie powiem też kupiłem A8 z mankamentami i postanowiłem ratować swoją laleczkę.
Jeśli jesteś pewien że auto nie ma innych wad oprócz tej skrzyni to dokładając do niej 5 może 6 tyś myślę że jest warte. Pod warunkiem że nie ma wad ukrytych.
Pamiętaj że to auto wiekowe i czasami coś może wypaść w zanadrzu. Rozrząd, remont skrzyni, jakieś zawieszenie, pełen serwis silnika, układ hamulcowy i sprawa może stanąć nawet na kwocie 18tyś.
Decyzja należy do Ciebie. Ale musisz się nastawić na to że skrzynia pójdzie na stół.
Negocjuj i jeszcze raz negocjuj. Każdą zaoszczędzona złotówka przy zakupie jest dobra.
Oczywiście to jak postąpisz pozostanie w twojej kwestii. I czy oczywiście czujesz się finansowo na taki wydatek zaraz po zakupie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:33
|
|
|
Sprawa wygląda tak że już jakieś 3 lata temu kupowałem auto od tego człowieka był to mercedes w202 i wszystko po zakupie zgadzało się z informacjami z przed zakupu. Wiem że to żaden argument ale zawsze to jakieś pocieszenie. Mam nadzieje że skrzynia nie padnie zaraz po zakupie bo na takie wydatki nie jestem przygotowany. Na dzień dobry to trzeba zająć się podstawowymi rzeczami jak dokładny przegląd oleje zawieszenie podpora wału czy maglownica i chciałbym się nim trochę nacieszyć nim trafi na stół. Czytałem dużo o podobnych usterkach i większość pisze żeby jeździć i obserwować. Mam taki zamiar. Ale zdaje sobie też sprawe że a8 poniżej 10k pln nie będzie autem idealnym ale i za 15k mogę kupić złomka do którego będę tylko dokładał więc pocieszam się tym że kupując za 9k mam jeszcze 6k żeby go jakoś w miarę porobić a kupując za 15k nie mam nic. Bo co zrobie przy aucie po zakupie to mam pewne że zrobiłem a sprzedający zawsze może powiedzieć to co chce się usłyszeć.
Czy ktoś jest w stanie rozkodować mi nr vin bo jest tam np kierownica z s-ki i chciałbym się dowiedzieć czy była fabrycznie oraz jak reszta wyposażenia. Będę bardzo wdzięczny i dziękuję że w końcu ktoś coś pisze i stara się coś doradzić. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 07:46
|
|
|
Ja tez kupilem tanio i do dopieszczenia.najwazniejszy stan oleju.nie radzil bym wymieniac oleju.ja sie skusilem wyplukalo skrzynie i remoncik.filtr byl orginalny czyli od nowosci nie wymieniany.ja wajchujesz skrzynia po D N R powinno sie odczekac na kazdej pozycji.jak wlaczysz wsteczny i puscisz pedal auto jedzie??
[ Dodano: 2013-12-16, 07:47 ]
Podpinales vaga?czy ma jakie bledy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2013-12-16, 08:31
|
|
|
Dziś po nią jadę jak przelewy poprzychodzą Nawet nie wiem czy auto jedzie jak włączę wsteczny. Dziś to sprawdzę. A powinno jechać?
Sprzedający pracuje w warsztacie i proponował że jak chce to na dziś może wziąć vaga z pracy i mi go podepnie ale zastanawiam się czy to ma sens bo błędy może skasować tuż przed moim przyjazdem. Dziś będę jeszcze z nim gadał żeby dał mi ze dwa dni gwarancji z możliwością zwroty auta żeby go sprawdzić bo on czasu niema na nic aso nie udzieli żadnych info bez właściciela więc jak się zgodzi to pojadę do znajomego na warsztat i niech sprawdzi na podnośniku co się da potem do znajomego na stacje diagnostyczną i chciałbym jechać też do jakiegoś warsztatu gdzie robią automaty żeby się tam jakiś spec wypowiedział. Do tego jak będę miał umowę to jestem właścicielem więc aso chyba już będzie mogło udzielić jakiś info. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 09:34
|
|
|
Jak wrzucisz bieg i zdejmiesz noge z hamulca auto powinno jechac.sprawdz czy nie poci lub leje olejem.jest sens z vagiem bo przejedziesz sie i podepniesz i cos jak jest to wyskoczy.ja wsadzilem w swoja 10tys.jeszcze 3kafle na recaro i lakier trochu.zycze udanego zakupu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2013-12-16, 13:48
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc. Gdyby się udało to by było super z tym vinem tylko że ja gdzieś za godzinę wyjeżdżam po auto. Jeszcze podjadę gdzieś do warsztatu bądź na serwis żeby go od spodu obejrzeć czy niema wycieków i jak wygląda spód. Na pewno sprawdze jak zachowuje się po puszczeniu hamulca. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2013-12-16, 14:15
|
|
|
Co tu dużo pisać. Przypaliłem się jak szczerbaty na suchary. Ale jak się nie przypalać na takie auto. Jestem po mechanice więc podstawowe rzeczy ogarnę sam bo lubię się z tym bawić. Tylko ta skrzynia mi spać nie daje. Zobaczymy jak pojadę bo chcę wjechać gdzieś na kanał czy podnośnik dobrze obejrzeć spód najlepiej gdzieś na stacje diagnostyczną to sprawdze też amortyzatory zawieszenie i hamulce. Sprzedający ma dziś mieć Vaga więc i błędy się posprawdza. Mam nadzieje że nie będę żałował decyzji jaka by nie była. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 14:58
|
|
|
Dawaj znac co tam... |
_________________
|
|
|
|
|
Fiko
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 98 Skąd: Leśne Odpadki
|
Wysłany: 2013-12-16, 17:18
|
|
|
Cisza,czyli chyba kupione i jeździ |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|