Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-03, 17:51 [D2 00 4.2PB
] Stuki w drążku
|
|
|
Witam. Po odpaleniu, bądź przekręceniu kluczyka (silnik jeszcze nie włączony) dzwignia biegów na P - Parking i po naciśnięciu pedału hamulca słychać koło dźwigni zmiany biegów jakieś pojedyncze "stuknięcie" , po włączeniu na D stukanie-pykanie zanika. Proszę o radę. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-03, 18:26
|
|
|
a jak uruchomisz silnik dasz na D i z powrotem na P to tez pyka/stuka? Moze to nic zwiazanego z drazkiem. Gdzies tu bylo ze po przekreceniu kluczyka zaczyna stukac klapka otwierania nawiewu, bo sie zacina... <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-01-03, 18:32
|
|
|
to jest takie zabezpieczenie abyś bez hamulca biegu nie włączył |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-03, 18:40
|
|
|
pb41ns napisał/a: | to jest takie zabezpieczenie abyś bez hamulca biegu nie włączył |
no ale to by slyszal przy kazdym wcisnieciu hamulca jak by chcial zmienic bieg z D na R lub na P z powrotem ..czy nie....? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-03, 18:48
|
|
|
spróbuj poruszać lewarkiem bez wciśniętego hamulca
potem wciśnij hamulec i zrób to samo a będziesz wiedział co stuka |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-03, 19:04
|
|
|
no to faktycznie masakra jak sie patrzy <jezu>
po jest forum by stawiać pytania w razie jakichkolwiek wątpliwości, a przy okazji dowieciec sie czegos nowgo...czy to az taka masaka <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-03, 19:47
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
po jest forum by stawiać pytania w razie jakichkolwiek wątpliwości, a przy okazji dowieciec sie czegos nowgo...czy to az taka masaka <niewiem> |
No dokładnie. W żadnym wypadku to nie masakra Marcin-po ponownym wrzuceniu na P jest tak samo. A poza tym już zdążyłem się przekonać jak stukają klapki nawiewów Ok, dzięki koledzy za odpowiedzi, wygląda na to,że jest to właśnie zabezpieczenie i słychać zwalnianie blokady dźwigni. Zainteresowałem się tym, bo mam samochód pół roku i dziś dopiero to usłyszałem. Czyli mam rozumieć, że to normalna rzecz i po prostu mam to olać? A u Was też to występuję?pozdrawiam |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-03, 19:55
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | po jest forum by stawiać pytania w razie jakichkolwiek wątpliwości, a przy okazji dowieciec sie czegos nowgo...czy to az taka masaka <niewiem> |
Popieram zachowanie kolegi dlatego niepotrzebne posty kasuję.
Bez urazy ale nikt nie jest wszechwiedzący i każdy się uczy całe życie.
kolego Jakub:
5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
17. Jeśli nie masz nic konstruktywnego do dodania na forum - nic nie pisz.
Kiedy wybierak jest na P naciskasz hamulec i w wybieraku o ile dobrze piszę jest elektromagnes który umożliwia przełączenie dźwigni z pozycji P na poszczególne pozycje. To prawidłowe zachowanie i nie ma się czego obawiać.
To działa tylko i wyłącznie z pozycji P -> naciskasz hamulec jest wyraźne ( psssstryyyyk ) naciskasz guzik i wybierasz odpowiednią pozycje skrzyni. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2014-01-03, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-03, 20:01
|
|
|
wielkie dzieki koledzy beyer28 oraz ernesto za poparcie
beyer28 napisał/a: | Czyli mam rozumieć, że to normalna rzecz i po prostu mam to olać? A u Was też to występuję?pozdrawiam |
ja u siebie wlanie nigdy nie slyszalem takiego pstrykniecia i jutro pewnie zaczne sie przysluchiwac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-03, 20:44
|
|
|
ja mam takie samo pykniecie tylko na P jak wcisne hamulec i jest to normalne oczywiscie tak jak tu koledzy piszą |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-04, 15:06
|
|
|
dzis bylem i sprawdzalem
przy przekreceniu na zaplon i nacisnieciu hamulca ciezko stwierdzic czy tam cos pyka czy nie <niewiem> ale na pewno dzwigni nie rusze z pozycji P bez wcisnietego hamulca...mocniej juz nie bede probowal to sie boje ze cos zepsuje |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-04, 15:08
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ale na pewno dzwigni nie rusze z pozycji P bez wcisnietego hamulca...mocniej juz nie bede probowal to sie boje ze cos zepsuje |
Jesli nie możesz bez hamulca wrzucić biegu to blokada działa tylko jak w limuzynie przystało-bezszelestnie U mnie cos tam słychać no ale mam stare A8 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-04, 15:13
|
|
|
Apophis napisał/a: | jak w limuzynie przystało-bezszelestnie |
sie wie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|