Autor |
Wiadomość |
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 19:26 [D2 95 4.2PB/LPG
] Po wymianie oleju brak 4 biegu.
|
|
|
Witam. Mam duży problem po wymianie oleju w skrzyni biegów skrzynia pracuje bardzo ladnie nie szarpie. Jedynym problemem jest to że nie wbija się 4 bieg!! najwyżej wbija się 3 bieg. na tiptroniku wyświetlacz pokazuje że jest wbity 4 bieg ale samochód nadal jedzie na 3.
Silnik ABZ skrzynia ZF 4hp24 CML.
Mechanik spuszczał olej z miski i z konwertera i wlał ponownie 5,5l oleju febi 14738.
Samochód stał po spuszczeniu oleju jakiś tydzień bo był problem z dostępnością filtra oleju.
Proszę o rade, w czym może byś problem?? |
Ostatnio zmieniony przez barrettm82 2014-01-10, 19:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-10, 19:31 Re: Po wymianie oleju brak 4 biegu.
|
|
|
barrettm82 napisał/a: | JEDYNYM PROBLEMEM JEST TO ŻE NIE WBIJA SIĘ 4 BIEG |
Nie piszemy dużymi literami, edytuj i popraw.
Pozdrawiam ernesto. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-10, 20:03
|
|
|
Z tego co pamietam to 14738 jest do skrzyn 5hp. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-10, 20:16
|
|
|
Jakub napisał/a: | Z tego co wiem,leje się olej esso atf coś tam coś tam,poziom oleju jest ok,sprawdzał na rozgrzanym do 35 stopni? |
Oczywiście na uruchomionym silniku?
Może jakiś zawór się przytkał albo zawiesił. |
_________________
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-10, 20:25
|
|
|
do tej skrzyni leje się ATF LT 71141
Febi 14738 jest zamiennikiem dla tego oleju
Z resztą temat przewałkowany na wszystkie strony tu
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
Niestety ja też należę do grona osb którym skrzynię szlag trafił po wymianie oleju |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 20:27
|
|
|
olej wlałem taki jak był wlany przez poprzedniego właściciela a skrzynia chodziła na nim jakieś 50kkm.
Upewnię się co do poziomu oleju. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 20:34
|
|
|
Do 4HP24 leje się jakikolwiek DexronIII , tak że olej ma dobry, chyba że ma zieloną plakietkę w co wątpię to byłby wtedy ESSO LT71141 |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-10, 21:10
|
|
|
U mnie uciekła 4 bo brakowało dużo oleju ale jak dolałem to nie wróciła a uciekł wsteczny no i przy remoncie okazało sie że ASB była złom. |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 21:27
|
|
|
Apophis napisał/a: | przy remoncie okazało sie że ASB była złom. |
ASB- chodzi ci o konkretny model skrzyni?? |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-10, 21:38
|
|
|
ASB -> Automatyczna Skrzynia Biegów |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-10, 21:48
|
|
|
Apophis napisał/a: | U mnie uciekła 4 bo brakowało dużo oleju ale jak dolałem to nie wróciła a uciekł wsteczny no i przy remoncie okazało sie że ASB była złom. |
Niektórzy magicy sprawdzają olej przy wyłączonym motorze tak jak w skrzyniach manualnych czy też dyfrach (mostach) i dziwią się na słowa że w automacie sprawdza się na działającym motorze. |
_________________
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-10, 21:52
|
|
|
W robocie zatrudnili mi ostatnio "mechanika" który nie potrafił zlokalizować alternatora na silniku
(pracuję w ASO sam. ciężarowych) |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-01-11, 21:38
|
|
|
Jeszcze raz na kanał , cała procedura przy wymianie oleju od nowa ,czyli sprawdzenie ilości oleum , ewentualne dolanie , każda pozycja wybieraka po kolei oczywiście określony czas na każdej pozycji i z powrotem to samo , na TIP-ie oczywiście też najlepiej dopilnuj tego sam siedząc w aucie na podnośniku a mechanik niech zajmie się olejem i sprawdzaniem jego ilości w odpowiedniej temperaturze . to tak po krotce szczegóły były już dokładnie opisywane jak zasugerował kolega Hjeniu . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|