Autor |
Wiadomość |
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2014-01-24, 22:02 [D2 96 2.8PB/LPG
] Lekkie szarpanie
|
|
|
Witam. Na wielu forach występuje duzo podobnych tematow lecz w zadnym nie jest podany konkretny powód. Podczas jazdy przy pewnej prędkosci ok 70-90 km/h oraz 4 i 5 biegu(na nizszych biegach nie jest w stanie wyczuc tego szarpania) oraz obrotach 1200-1800 sa lekkie drgania jakby silnikiem. Przy przyspieszaniu z tych obrotow jest ciagle drganie do pewnego momentu czyli 2000 tys obrotow. Tak sie dzieje na benzynie jak i na gazie. Odkad posiadam te audi przejechalem juz 35 tys kilometrow i te drgania sie nie zwiekszyly . Wymienilem nastepujace części: swiece, przewody wn, cewke, łancuszki walkow rozrzadu. podpinany byl pod komputer ostatnio i wyszedl bład przepływomierza i sondy, zostaly skasowane i juz nie wyskoczyly. Na innym forum wyczytałem ze za to moze odpowiadac sprzegło kinetyczne (skrzynia). Ale pewna osoba osoba pisala ze regenerowala skrzynie i problem pozostał. Niektorzy stawiaja na przepływomierz lub przepustnice. Bardzo wdzieczny był bym za konkretna odpowiedz, może ktos z Was mial taki problem i sie z nim uporał. Pozdrawiam fanów A8 |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-24, 22:43
|
|
|
a moze poduszka ktoras? |
|
|
|
|
|
|
|
mmaciek
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 34 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 2014-01-24, 23:36
|
|
|
Witam
Mam ten sam problem.Lekkie szarpanie przy przyspieszaniu na niskich obrotach.
Wymieniłem świece i cewki a problem pozostał.Na vag-u nie wyskakują inne błędy.Szarpie na gazie jak i na benzynie. |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-25, 08:51
|
|
|
ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-25, 10:05
|
|
|
Mieliście kiedyś wypadanie zapłonu ? Czy jeździliście mimo to dalej ? Jeśli tak to popsuliście sondy. Objaw swoisty zarówno do sond jak i sprzegła.
W łapę oscyloskop i sprawdzać sondy w pełnym zakresie temperatury i pracy , 90% narzekających na drgania przy sprawnym sprzęgle wymieni sondy i sięgnie z ulgą po piwko.
No i trzeba jeszcze wyeliminować ewentualny problem przegubów wewnętrznych.
Zacytuję "Uszkodzenie czujnika tlenu jest bezpośrednią przyczyną następujących objawów obserwowanych podczas eksploatacji:
— pogorszenia właściwości dynamicznych pojazdu, co obserwuje się w postaci niestabilnego momentu obrotowego (szarpania) lub opóźnienia reakcji na otwarcie przepustnicy,
— znacznego zwiększenia zużycia paliwa (10—15%),
— przedwczesnego zużycia reaktora katalitycznego" |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-25, 13:12
|
|
|
a ja jestem ciekaw czy to jest na zimnym tylko silniku czy ciepłym ? |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-25, 13:48
|
|
|
pepi napisał/a: | ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł |
Jeśli tylko to było powodem wymiany to gratuluje <brawo2> Pewnie w serwisie Ci tak doradzili A jak spali Ci się żarówka to pewnie wymienisz całą lampę |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-25, 13:53
|
|
|
wiesz bez urazu
ale ja jestem mechanikiem
i z tego żyję
to daruj sobie
ja mogę robić nie mnie |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-25, 14:13
|
|
|
Spoko Paweł, tak się tylko z Tobą droczę Widać, po Tobie, że się znasz <okioki> to tylko mały joke Szczerze to zazdroszczę, bo sam możesz sobie wszystko porobić w autku. Ja już takich zdolności nie mam i niestety muszę się pałętać po różnych magikach ze strachem, aby przypadkiem nie rozj...li mi niuni, zamiast naprawić Gdybyś był z wawy, to sam bym do Ciebie przyjeżdżał. Ale nie bądź jak aso, nie rób ludzi w konia pozdro |
|
|
|
|
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2014-01-25, 15:43
|
|
|
nie ma znaczenia jaka jest temperatura silnika.... |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
mmaciek
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 34 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 2014-01-25, 23:25
|
|
|
Witam
Dziś na vag-u wyskoczyło;
Zespól2 sonda 1
P0151-35-10-napięcie za niskie-sporadyczny |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
|
|
|
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2014-01-26, 22:02
|
|
|
tez taki błąd miałem ale wykasowałem jezdziłem i juz nie wyskoczył ale widze ze jak sa te mrozy to jest gorzej... czyli moze cos w strone elektryki ..... |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-26, 22:49
|
|
|
oma142, Kologo, czytając to co piszesz można wnioskowac ,że naprawa to kasowanie ...
jeszcze raz zwrócę Ci uwage że możliwośc że masz padniętą lub padnięte sondy jest prawie 100%. Sonda wywali bład natychmiast jeśli jest problem z obwodem grzania ,lub brakiem ciągłości pracy, natomiast sonda ze starości, zużycia, próbkuje coraz gorzej co przez sterownik nie jest odbierane przez dość długi czas jako błąd i podlega korektom w wielu przypadkach nawet ten bład może się nie pojawić .ECU cały czas dostosowuje parametry do wadliwie pracującej sondy i stąd brak płynnego przyspieszania pojawia się szarpanie i inne z tym związane kłopoty jak wypadanie zapłonów, wzrost zużycia paliwa, wysoki poziom HC etc...etc... |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-27, 06:07
|
|
|
Przejrzyj kable od sondy. W moim przypadku raz szarpał raz nie. Nie mogłem dojść ładu co jest nie ta. Bo było to sporadyczne. Najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu. Okazało się że jeden przewód od sondy był przerwany. Jak był styk to chodziła idealnie, a jak nie było wpadała w drgawki. Jeśli nie pomoże to sondy do wymiany. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|