Autor |
Wiadomość |
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:12 [D2 95 4.2PB/LPG
] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik
|
|
|
Witam wszystkich. W moim aucie mam taki problem - wskaznik temperatury pokazuje 110 stopni i wtedy włacza sie wiatrak elektryczny ale według komputera diagnostycznego na czujniku temperatury silnika jest jakies 97 stopni. Węże nie są twarde , płynu nie wyrzuca . W płynie nie ma oleju , na bagnecie i na korku wlewu oleju nie ma biało siwej mazi. Była wymieniana pompa wody. Jaka może byc przyczyna takich rozbieznosci? , ile jest czujnikow temparatury w silniku 4.2. Czy może to być wina czujnika , uszczelki pod głowicą czy może jeszcze czegoś innego? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:31
|
|
|
termostat ? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-07, 06:00
|
|
|
Pytanie czy wiatrak załącza ten co wskazuje ECU czy ten na zegary? Czy zaczeło Ci się to dziać po wymianie pompy wody? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-07, 15:37
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi panowie. Ogólnie to auto mam od 3 dni. Wszystko w aucie jest super oprócz tej temperatury. Normalnie nie kupiłbym auta które się grzeje ale tutaj wdg komputera temperatura ok więc zaryzykowałem tym bardziej ,że żadnych objawów grzania się oprócz wskaznika na desce nie ma , a pompę wymieniał poprzedni właściciel więc nie wiem czy przed wymianą też ten problem występował. Zacznę od termostatu a potem czujnik. Podpowiedzcie mi tylko czy do wymiany potrzeba jakichś większych umiejętności czy będzie to tak proste jak w zwykłych autach ( sorry za takie pytanie ale wole zaoszczędzić na robociznie niż na jakości części o ile czynności są proste ) . Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-07, 16:31
|
|
|
patr1 napisał/a: | Zacznę od termostatu a potem czujnik. Podpowiedzcie mi tylko czy do wymiany potrzeba jakichś większych umiejętności czy będzie to tak proste jak w zwykłych autach ( sorry za takie pytanie ale wole zaoszczędzić na robociznie niż na jakości części o ile czynności są proste ) . |
Prościzna jak w każdej A8 Radzę założyć nową pompę wody. Miałem podobne objawy ostatnio ale Oplu V6 temperatura rosła, włączał się wiatrak. Po 20tyś rozleciała się pompa wody RUVIL sprawdź czy goni płyn.
Co do wymiany termostatu to przód cały do rozebrania. Jeśli masz żyłkę do mechaniki to nie przerazisz się. Ale nie stety nie jest to takie proste jak w VW 1.6 |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-07, 22:21
|
|
|
Jesli chodzi o kolor czujnika to nie wiem bo jeszcze tam nie zagladalem. Gdy na liczniku jest 90 to na kompie jest 76,5. W czasie jazdy jak troche pogonie to na liczniku jest okolo 110 a na kompie cos kolo 90 . Wiatrak wlacza sie troche powyzej 110 na liczniku - na kompie jakies 97 . podczas jazdy jest minimalnie ponizej lub na rowno 110 chyba ze jade super delikatnie i wtedy na liczniku jest 90. Pompa wody z tego co wiem była wymieniana na najtańszy zamiennik kosztujacy jakies 150 pln - zastanawiam sie czy kiepska niewydajna pompa moze byc przyczyna takich fiksacji. Podpowiedzcie jakich maek pompe , czujniki i termostat kupic |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-07, 22:45
|
|
|
Z tego co piszesz to silnik nie ma dobrego chłodzenia. Zdejmij przewód przelewowy co idzie do zbiorniczka wyrównawczego i wsadz do butelki. Sprawdzisz czy pompa dobrze goni na wolnych i wyższych obrotach. Ktoś niech gazuje a ty obserwuj. najprawdopodobniej, ale to moja sugestia nie wiem jak inni na to się zaopatrują rozleciała się. tzn rolka się kręci ale obrobił się wirnik na ośce i nie ma dobrego obiegu płynu. A jeszcze pytanie, jak z ogrzewaniem? Kocioł jest w samochodzie czy nie za bardzo? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-08, 06:40
|
|
|
może być termostat |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-02-08, 09:20
|
|
|
dlatego moj mechanik poradził mi zeby kupic tylko(oryginalna) pompe wody a reszta dobre zamienniki przy rozrzadzie bo moga byc potem cuda z nia <tjaa> |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-08, 19:30
|
|
|
Ogrzewanie jest dobre - choc nie dawalem ostro czadu z ogrzewaniem ale jest cieplo i nie ma problemu z ogrzewaniem. Ale wyczułem wyciek plynu chlodniczego ( tak mi sie przynajmniej wydaje ) - gdy stane przy aucie po stronie pasażera na wysokosci maski i przednich drzwi to czuje zapach goracego plynu chlodzacego po wylaczeniu silnika zwlaszcza ale ze zbiorniczka ubylo niewiele plynu o ile wogole cos ubylo. Powiedzcie przy okazji jakie zamienniki na rozrzad i jakie na pasek wieloklinowy ( rolki , napinacze ) no i tą pompe wody to serwis czy kupie dobra w wolnej sprzedazy ( jakis zamiennik ale wysokiej jakosci ) Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-08, 19:43
|
|
|
pompa wody polecam skf, klinowy conti dayco gates, osprzęt typu rolki napinacze skf |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:51
|
|
|
Panowie wielkie dzięki za podpowiedzi - za auto zabieram się w weekend ( dopiero wrócę do domu ). Będę wdzięczny za dodatkowe sugestie. No i mam dodatkowe pytanie odnosnie pompy firmy SKF jest dobra ? Jaka jest różnica w cenie do oryginalnej. No i jakiej marki termostat i czujnik.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|