Autor |
Wiadomość |
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2014-02-11, 16:20 [D3 05 3.0TDI
] Sterownik hamulca postojowego
|
|
|
Siema, autko po wymianie prawego tylnego zacisku, wyswietla bledy i pokazuje zaniki napiecia pradu, drze pyszczydlo jak diabli (piszczy kontrolka w kabinie), i kto moze wie gdzie znajde modul od recznego hamulca, sprawa BARDZO pilna!!!
kazda podpowiedz sie przyda
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2014-02-11, 17:17
|
|
|
ale gdzie jest ten modul?
prosze, gdzie? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2014-02-11, 17:43
|
|
|
i to juz jest jakas informacja, dzieki wielkie
tak powoli mam dosc tego auteczka, trzeba miec bardzo mocne nerwy...
narka |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2014-02-11, 21:52
|
|
|
jest pod akumlatorem a jakie sa bledy ? |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2014-02-13, 09:59
|
|
|
Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-15, 19:20
|
|
|
krzysztof 1959 napisał/a: | Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam |
Jeśli woła o wymianę klocków to też może być wina modułu hamulca ręcznego. Albo sprawdzić prawdziwą grubość klocków albo podpiąć drugi moduł. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-16, 10:22
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | U mnie pokazywało od kupna zd klocki do wymiany :-) zadne kalibracje itd nie pomagały. Dzisiaj zmienilem modul recznego i wszystko hula az milo zero bledow :-) |
Taką sytuację miałem na myśli. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2014-02-16, 12:09
|
|
|
Siema,
ciąg dalszy, jako, ze wołał o zmianę klocków, i mimo, że klocki miały jeszcze "dobre" 8mm, postanowiliśmy z kolegą wymienić te klocki, i jak zaplanowaliśmy, tak zrobiliśmy
robota poszła sprawnie, po zakończeniu zabawa z kompem, wszystko zgodnie z instrukcjami wszelkimi,... i oczywiście choinka da desce
poszliśmy na kaweczke, gadulec jakieś 2 godzinki i pojechałem do domu, po przejechaniu 300m jak magiczne dotkniecie, NIC!!! na desce, ZERO!! kontrolek, no normalnie bajeczny widok, i jaka cisza w środku!!! czyli jakieś 4 miechy po kupnie, po wymianie trzech łożysk ( prawy przód, prawy i lewy tył) oraz prawego zacisku jest fajnie, zobaczymy na jak długo <hura> a autko miało przejechane tylko lub aż, jak kto woli, 160tys km ...
pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za pomoc i podpowiedzi wszelkie |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-16, 13:19
|
|
|
Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2014-02-16, 14:33
|
|
|
pebo napisał/a: | Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności. |
jestem pewien, ze to dobry pomysl i na 100% bedzie to mialo miejsce...
narka |
|
|
|
|
|