Autor |
Wiadomość |
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2014-02-14, 17:14 Własny biznes - diagnostyka komputerowa
|
|
|
Hej, zakładałem już jakiś czas temu taki temat ale chyba zniknął bo nie mogę go odnaleźć.
Z związku z tym że otwieram na dniach 'mini działalność' - samochodowa diagnostyka komputerowa, mam do Was kilka pytań i prośbę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami
Zaplecze - warsztat już mam - wyposażony w potrzebne narzędzia, etc.
Główny 'dylemat' - jakie interfejsy zakupić. Czy typowo uniwersalne, które tak na prawdę nic konkretnego oprócz sczytywania błędów nie potrafią, czy uderzyć w kilka poszczególnych do danych marek ?
Chyba poszedłbym w kierunku oryginalnego VCDS'a do VAG'ów, tak żeby i kodowanie sterowników można było robić i sporo innych 'sztuczek'..
Co z resztą marek i innymi rzeczami - jak kasowanie crash-data z Airbagów, korekty licznika - tutaj z tego co wyczytałem sporo osób poleca Digimaster III, niestety opinie są podzielone.
Z góry dziękuję za wszelki odzew |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-02-14, 17:30
|
|
|
Potrzebujesz jeden dobrej klasy interfejs uniwersalny np. Bosch KTS lub Autoboss i minimum dwie serwisówki np. VAS lub VCDS (grupa vag) i TECH 2 (grupa GM) w zależności na jakie auta się ukierunkujesz , a na naszym rynku chyba te dwie grupy są najliczniejsze więc klientów ci nie zabraknie .
Przydało by się jeszcze mieć jakiś dostęp do ori softu np. przy wymianie sterowników i innych komponentów .
Wszystko zależy jakie doświadczenie posiadasz i jak bardzo chcesz się zagłębiać w diagnostykę . |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:25
|
|
|
A więc tak - jako że biorę dofinansowanie z UE - na start na urządzenia mogę przeznaczyć około 10 tysięcy.
KTS'a już posiadam, na pewno wezmę wspomnianego VCDSa (1800zł) , TECH2 (4000zł), no właśnie i co dalej ?
Nie chciałbym wydać tych pieniędzy na rzeczy z których nie będę potem korzystał. Na pewno przydadzą mi się jeszcze następujące 'gadżety' :
- Próbnik, tester ciśnienia sprężania
- Zestaw CO2 do badania szczelności układu chłodzenia (ew. uszkodzenie UPG)
- Tester akumulatora
- Lampa LED
- Zestaw narzędzi (klucze, wkrętaki) - na to chciałbym przeznaczyć do 1000 z - pytanie tylko na co się zdecydować? Chciałbym coś w walizkach, ale na allegro tego tyle że nie wiadomo na co się zdecydować.
Co jeszcze? Będzie to mój pierwszy własny biznes dlatego brakuje pomysłów - i za wszelkie dodatkowe będę wdzięczny |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:37
|
|
|
Jak pisałem wcześniej zależy od doświadczenia jakie posiadasz z mechaniki samochodowej , elektroniki itd.
Na pewno będziesz potrzebował dostępu do literatury technicznej i oprogramowania sterowników czyli masz "kumpla" w ASO lub sam musisz zdobyć soft .
I teraz pytanie czy ma być to diagnostyka komputerowa - kasujesz klienta tylko za diagnozę (czyste rączki) czy warsztat samochodowy - pełna diagnoza ,znalezienie usterki i jej naprawa (robisz wszystko) .
Poza tym wcześniej pisałeś : "Zaplecze - warsztat już mam - wyposażony w potrzebne narzędzia, etc. " więc po co pytasz o narzędzia , wkrętaki itp. |
Ostatnio zmieniony przez jacek 2014-02-16, 15:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:51
|
|
|
Jacku - zgadza się, komplet narzędzi w warsztacie jest, zależy mi jeszcze na narzędziach ' w walizkach ' tak aby móc je zabrać ze sobą do klienta (przewiduję dojazd do klienta).
Niestety żadnego znajomego w ASO nie mam, a wiem że taki kontakt byłby bardzo przydatny
Serwisówki z ASO są często nieopisane, a niestety ciężko dostępne w internecie.
Na początku raczej będę się starał wykonywać tylko diagnozę, ew. 'małe' naprawy, w których będę pewien swoich możliwości, z grubszymi usterkami będę kierował do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie będę łapał praktykę.
Jako mechanik nie pracowałem. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:52
|
|
|
Na serwisówki jest sposób.. Ale niestety niezgodny z licencją. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-02-17, 09:01
|
|
|
Rapik napisał/a: | Na początku raczej będę się starał wykonywać tylko diagnozę, ew. 'małe' naprawy |
Myślę, że pomysł całkiem dobry tylko czy nie spóźniony. Mam znajomego, który kilka lat wstecz robił coś takiego (odczyt błędów i kasowanie choinek). Wiadomości szybko się rozchodzą i wkrótce miał co najmniej kilka tel. dziennie. Ale to było na terenach wiejskich, gdzie do w miarę przyzwoitego mechanika trzeba było pofatygować się. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-17, 09:35 Re: Własny biznes - diagnostyka komputerowa
|
|
|
Rapik napisał/a: | korekty licznika - tutaj z tego co wyczytałem sporo osób poleca Digimaster III, niestety opinie są podzielone. |
Ehh....moze z nowymi przepisami ten proceder sie troche ukróci. |
|
|
|
|
|
|
|
|