Autor |
Wiadomość |
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2014-05-24, 07:31 [D2 94 4.2PB
] Rozłączanie kompresora
|
|
|
Witam koledzy, temat do mojego widnieje a raczej tematycznie jest nazwany podobnie lecz nie jest to ta sama sytuacja i nie opisana w taki sam sposób więc spróbuję opisać swój temat.
A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.
Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.
Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.
-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.
Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda może to Jej wina ???
Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?
Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.
Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-24, 20:59
|
|
|
Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-24, 21:02
|
|
|
jak by było coś przytarte to by dym z paska poszedł |
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2014-05-24, 23:03
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny? |
Koleżko to wsio zostało sprawdzone
A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-25, 20:29
|
|
|
martinez1980 napisał/a: | szeryfisch napisał/a: | Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny? |
Koleżko to wsio zostało sprawdzone
A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany |
Eee, tam. Nie podajesz wszystkich danych. Jesli wszystko jest sprawne jak piszesz, a gubi zasilanie na cewke kompresora (np uszkodzona wiązka) to sterownik powinien wywalić błąd obwodu. Jesli nie wywala błędu to znaczy ze jest uszkodzony.
Sprobuj zrobic test elementów wykonawczych to sprawdzisz poszczegolne obwody.
Tak z ciekawości to co to za stycznik na którym robisz zwarcie? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2014-05-26, 06:22
|
|
|
Wiesz co szeryfish, nie wiem zapytam gdyż tym się zajmuje mój mechanik, z ciekawości go zapytam i napiszę! |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2014-05-26, 09:54
|
|
|
ok dalej brak błędów. Klima nabita po wymianie kompresora i ta sama sytuacja wyłącza sie klima po paru sekundach. Dodajesz gazu i trzymasz 2200 rpm i klima sie załącza, odpuszczasz gas i się wyłącza szukamy dalej |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
syntax
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Jedlina-Zdrój
|
Wysłany: 2014-06-09, 01:01
|
|
|
Udało Ci się to naprawić? |
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2014-06-09, 06:13
|
|
|
Tak, wlasnie wczoraj późnym wieczorem mechanik do, mnie zadzwonił ze zenznalazl. Okazała sie ze kabel sterujący był uszkodzony, miedzy kompem a silnikiem.
Temat do zamkniecia. Jeden mały głupi kabelek. |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-07-25, 19:31
|
|
|
Odkopuję, bo mam podobny problem. Nie załącza się sprzęgiełko klimy (w output testach, więc można wykluczyć kwestie ciśnień i ew. braku czynnika). Niedawno działało ok i podejrzewam, że przy wymianie maglownicy mogłem gdzieś szarpnąć przewód. Czy gdzieś w okolicach lewego nadkola jest złącze (wtyk) do sprzęgiełka? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-07-25, 20:17
|
|
|
Zspodaj na cewke plus i zobaczysz czy się włącza, morze być gdzieś problem z instalacją lub poprostu cewka się spaliła, miałem tak ostatnio w VW |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-07-26, 06:16
|
|
|
Tak zamierzam zrobić, tylko zastanawiam się, w którym miejscu od sprzęgiełka jest najbliżej jakieś złącze, żebym mógł pomierzyć napięcie i ew. podpiąć cewkę na krótko.
Poszperałem w googlach i coś powinno być w pobliżu sprężarki. |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-07-26, 09:53
|
|
|
Najbliższy + masz na przedniej podłużnicy od dołu (łącznik 4D0253295D) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|