Autor |
Wiadomość |
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-29, 19:19 [D2 02 3.3TDI
] zmiana pompy ABS
|
|
|
witam panowie mam pytanie posiadam audi a8 3.3tdi i wymieniłem pompe abs o numerach 8E0614111AS na pompe o numerach 8E0614111T moze tak byc ?? ? |
_________________ ernitom |
Ostatnio zmieniony przez ernitom 2014-05-29, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-29, 19:49
|
|
|
Skoro wymieniłeś i nie piszesz ze masz kontrolkę na desce to znaczy ze działa.Skoro działa to bym sie nie zagłębiał.
Sam niedawno wymieniałem właśnie ......111T bo padnięty był silnik elektryczny.W tych pompach inne jest od pozostałych to ze one nie posiadają elektroniki w sobie , są tylko elementem wykonawczym komputera który jest nad nogami kierowcy.
Różnica pomiedzy AS i T zapewne jest na tyle drobna że ECU ABS jej nie widzi . |
|
|
|
|
|
|
|
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-29, 20:39
|
|
|
no własnie ze po zamianie nie działa i pali się kontrolka abs i esp . i zaczęło mi smierdziec ze sterownika nad nogami . pytam czy może być to zamienione bo jak wymienię sterownik to nie chce go spalić |
_________________ ernitom |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-29, 20:44
|
|
|
Słuchaj dla pewnosci wypadaloby pomierzyc opornosci pomiedzy pinami pompy AS.
Jotro mogo podeslac rozpiske z T .Podejzewam ze beda takie same jak w AS.Wtedy to nie wina pompy.
Czemu zmieniles pompe? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-29, 21:18
|
|
|
palil mi sie czujnik cisnienia układu hamulcowego i czujnik biegu to mysłałem ze pompa
sprawdz czy te pompy sa takie same to nie bede wyjmował tej co załolzyłem
DODANO:
znaczy sie palił sie abs a na vagu pokazywało sygnał rozpoznania biegu i czujnik cisnienia w układzie hamulcowym
DODANO:
jak mam poprawic tytuł na jaki ?? ? |
_________________ ernitom |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-29, 21:39
|
|
|
chyba teraz dobrze . |
_________________ ernitom |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-30, 07:03
|
|
|
Dla potomnosci.
W naszych A8/S8 D2 oraz kilku innych grupy VAG z tego okresu systemie ABS z ESP
Czujnik cisnienia w ukladzie nie znajduje sie w pompie widocznej po otworzeniu maski (przez wielu slusznie nazywaną ABS) ale w dodatkowej pompie ESP ktora jest zaraz pod nia.Widoczna zazwyczaj gdy sie zdejmie nadkole.
Opornosci pompy ABS na zlaczu 15pin.(pompy z .....111T pewnie tez AS)
Pin 10 jako wspolny do pomiaru.
Piny 1,4,9,11,12,15 maja miec opornosc 4-4,5 Ohm
Piny 2,3,5,6,7,8 maja miec opornosc 8-8,5 Ohm
Pomiedzy pinami 13 i 14 (silnik elektryczny) 0,6 Ohm
Co do problemu
Nie kojaze bledu odnosnie rozpoznania biegu.
Bardziej pasuje do skrzyni a niezeli ABS |
|
|
|
|
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-30, 19:26
|
|
|
witam wymieniłem sterownik i pokazuje mi się błąd z pompa esp |
_________________ ernitom |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-30, 19:33
|
|
|
No dokladnie
Masz uszkodzony ESP tam tez jest czujnik cisnienia plynu |
|
|
|
|
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-30, 20:37
|
|
|
to znaczy ta pompę tak czy co ?
pokazuje mi błąd 1422 pompa hydrauliczna ESP V156 brak osprzetu
jak sprawdzić czy jest z nią ok ?
a sterownik się chyba spalił bo jak weszlem w abs to było tam coś takiego
jak test wyjść i od tego czasu zaczęło mi smierdziec pod kierownicą
. co mam zobaczyć przy tej pompie esp ? |
_________________ ernitom |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-31, 06:22
|
|
|
Pompa ESP to nic innego jak silnik elektryczny na 2 kable oraz czujnik w niego wkrecony od odczytu cisnienia plynu.
Pompa jest bezposrednio podlaczona do ECU bez przekaznikow.
Jej piny to 22 czerwonobialy i 24 czerwonoczarny.
Wypadaloby odpiac wtyczke ECU odnalezc te piny i wpierw sprawdzic miernikiem opornosc a nastepnie podac zasilanie .Powinna byc slyszalna pompa w trakcie tej czynnosci.
Skoro ECU zglasza brak osprzetu prawdopodobnie proba z miernikiem wykaze otwarty obwod co bedzie wskazywac albo na walniete kable albo na koniec zywota pompy.
Sprawdz jeszcze bezpieczniki w prawym slupku A
ST2(czerwona linia) bezp.9
ST4(niebieska linia) bezp.9 i 10 |
|
|
|
|
ernitom
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2014-05-31, 16:18
|
|
|
podpialem się bezpośrednio do pompy esp i jak daje jej napięcie to robi mi zwarcie także napewno
jak zrobiłem test wyjść w vag to sterownik podał prąd i się spalił
ot cała przyczyna tego będzie . |
_________________ ernitom |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-31, 17:55
|
|
|
Wymieniaj i daj znac |
|
|
|
|
|