Autor |
Wiadomość |
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-07, 22:39 [D3 ALL
] Utrata mocy w silniku FSI
|
|
|
Zapowiadałem od długiego czasu, że będziemy mieli spory remoncik w Audi S8. Pojechałem dzisiaj na hamownię do V-Tech'a. Efekt porażający- z 450koników wydmuchał 344. Niektórym wiadomo, że problem dotyczy chyba wszystkich silników FSI. Jak wydmuchają 75% to jest to wynik, którym można się chwalić. Jutro zaczynamy przywracanie życia ubitym rumakom. Będę na bieżąco relacjonował poczynania.
|
|
|
|
|
|
|
|
Fiko
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 98 Skąd: Leśne Odpadki
|
Wysłany: 2014-10-07, 23:04
|
|
|
Niestety, niektorzy mysla inaczej,ale 5.2 FSI tez sie SyFI |
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-07, 23:17
|
|
|
Nie ma znaczenia jaka pojemność czy układ/typ silnika. Nie spotkałem się z FSI, które trzymałoby 90% serii. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-08, 10:09
|
|
|
Ała, boli taka utrata stada rumakow, oby sie powiodlo przywracanie ich do zycia. |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-09, 22:08
|
|
|
Myślę, że sprzęt warty tyle co 2 takie Audi S8 daje radę. Tym bardziej, że utrata mocy w silniku FSI nie jest żadnym nowym odkryciem. Jest to problem bardzo dobrze znany posiadaczom RS4 B7. Ostatnio na stronie adrenalinemotorsport było porównanie Audi R8 i BMW M3. M3 wyprzedziło R8 o kilka długości. Różnica była powalająca. Zresztą jak przejechałem się tym S8 od razu powiedziałem, że przyspiesza niewiele lepiej niż moje 3.0TDI |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-10, 05:41
|
|
|
w korektorach nie ma szlamu ? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-10, 07:10
|
|
|
Tak zapytam syf w kolektorach bierze się tylko z powodu bezpośredniego wtrysku?
Czy ma na to wpływ co innego?
Japończycy w swoich silnikach wprowadzili jakieś rozwiązanie umieszczając jeden wtrysk dodatkowy do kolektora. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-10, 08:19
|
|
|
Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Pro-tec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania? |
Ostatnio zmieniony przez Korton 2014-10-10, 08:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-10, 08:22
|
|
|
Korton napisał/a: | Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania? |
Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-10, 08:25
|
|
|
karol208 napisał/a: | Korton napisał/a: | Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania? |
Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci? |
W uklad wydechowy
Z profilu pro-tec'a:
Proponowana usługa polega na chemicznym oczyszczeniu układu dolotowego, paliwowego oraz wnętrza silnika nowoczesnymi preparatami firmy Pro-Tec w samochodach benzynowych i dieslach (w tym Common Rail) bez konieczności demontażu silnika.
Zastosowane w tym przypadku preparaty usuwają problemy z:
- zanieczyszczeniami turbiny
- zapieczonymi łopatkami zmiennej geometrii turbiny
- osadem w kolektorze ssącym
- brudnymi czy klejącymi zaworami
- przeczyszczeniu ulega również komora spalania.
Co więcej:
- usuwane są zabrudzenia powstałe przy eksploatacji i spieczony smar w całym układzie paliwowym od zbiornika paliwa do komór spalania
- usuwane są zanieczyszczenia nagarem i osad sadzy w całej strefie cylindra górnego
- usuwana jest wilgoć i skropliny z całego układu paliwowego, a ponadto natłuszczona i chroniona jest cała strefa cylindra górnego, a zawory PCV utrzymywane są w doskonałej sprawności.
Pro-Tec chroni również cały system przed ponownym zabrudzeniem nagarem i odkładaniem się nowych osadów.
Wyniki po zastosowaniu systemu oczyszczania Pro-Tec są niesamowite:
- zwiększają moc silnika optymalizując jego wydajność,
- zapewniają optymalne spalanie,
- ekstremalnie zmniejszają zużycie paliwa i wydzielanie szkodliwych spalin
Więcej informacji o innowacyjnych produktach Pro-Tec na stronie producenta www.pro-tec-polska.pl |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-10, 08:56
|
|
|
Szczerze osobiście jestem za rozebraniem i czyszczeniem mechanicznym. Wtedy mam czyste sumienie że kolektor jest w 100% czysty. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2014-10-10, 10:17
|
|
|
trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-10, 11:08
|
|
|
Inter32 napisał/a: | trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy |
Pewnie prawda lezy po srodku, moze nie trzymaja mocy, napewno naped quattro zabija troche osiagi przy wiekszych predkosciach, takie RWD ma mniejsze straty w napedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-10, 11:27
|
|
|
Racja że najlepiej rozebrać,ale jak ktoś ma ochotę to przed rozbiórką może sprawdzić ten preparat.
Widziałem FSI po ponad 100tyś km to istna trageia. Jesli ktoś wywalił by odmy z dolotu i potrafił zrobić to tak by nie kulał potem motor to było by najlepsze rozwiązanie.
A co do ściganek wiadomo że jednonapedowe auto kontra 4 napędowe to oska ma zawsze łatwiej. Q jedynnie przydaje się do tych manewrów gdzie oska bedzie tracic przyczepność. |
|
|
|
|
|