Autor |
Wiadomość |
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-11-28, 00:19 [D2 preFL ALL
] Montaż tempomatu.
|
|
|
Panowie, czy w przedlifcie '97, 4.2 można zamontować tempomat?
Ktoś to przerabiał?
Czy wystarczy sama pompka tempomatu, zespół manetek w kolumnę kierownicy i aktywacja tempomatu w VAG-u?
Proszę o porady. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-28, 09:18
|
|
|
Witam.
W D2 preFL(moze i FL) tempomat jest calkowicie osobnym ukladem .Wiec nie ma najmniejszego problemu z dolozeniem do auta.
Potrzebujesz .
Manetke,gruszke z mocowaniem do przepustnicy,pompke,zawor upustowy przy pedale hamulca,czujnik swiatla stop,troche wezyka ,ECU.
Najtrudniejsze w tym wszystkim to polozenie instalacji elektrycznej.
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-12-01, 23:36
|
|
|
Czy jest ktoś z Łodzi lub okolic, kto chce mi to zmontować? |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-12-05, 00:47
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | (...)
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej |
Mylisz się kolego, ECU posiada opcję diagnostyczną tempomatu, jak i jego aktywację. Tempomat zarówno w A8/S8 preFL jak i FL aktywuje się i diagnozuję na kanale 6 lub 66 sterownika silnika.
CCR_Audi A8.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5292 raz(y) 41,51 KB |
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez kriss77 2014-12-05, 01:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-05, 01:03
|
|
|
W FL tak, ale nie w preFL. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-12-05, 01:12
|
|
|
gtfan napisał/a: | W FL tak, ale nie w preFL. |
W FL tempomat wbudowany w ECU a w preFL jest oddzielny moduł. W moim aucie mam możliwość włączenia i wyłączenia tempomatu z poziomu VAG-a w sterowniku ECU a zatem jego aktywację lub dezaktywację. A mam preFL. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-05, 10:49
|
|
|
Mogłbyś wrzucić screen z vagcoma z diagnostyką tempomatu ze swojego auta, ale tak żeby był widoczny numer sterownika? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-12-05, 12:06
|
|
|
w prefl nie ma diagnostyki tempomatu. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-05, 14:38
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | w prefl nie ma diagnostyki tempomatu. |
Dokładnie. Kiedyś chciałem sprawdzić manetkę bo myślałem że nie działała i w vagu nic nie ma.
Moduł tempomatu to hella. Srebrna pucha na podszybiu w skrzynce sterowników
Ja co roku muszę w swoim sterowniku przed zimą poprawiać luty bo nie działa tempomat (zimne luty) |
_________________
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-12-05, 16:41
|
|
|
Nie wiem jakiego preFL masz ale w moim i kazdym opartym na ECU HELLA nie ma ani diagonstyki ani aktywacji.Nie ma kabla diagnostycznego wychodzacego z sterownika wiec niemoze byc diagostyki a reszta kabli jest tylko i wylacznie do operowania podzespolami.
Nie myle sie w tym wypadku podpisujac sie obiema rekami |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-12-05, 17:34
|
|
|
witam,podepnę sie pod temat bo mam taki problem,że tempomat raz działa a raz nie,ostatnio jak jechałem autostradą chciałem go włączyć i nic.po kilku próbach w końcu zaskoczył,przejechałem kilka kilometrów i sie wyłaczył,i taka sytuacja się powtarza.gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-06, 19:11
|
|
|
gacuś napisał/a: | witam,podepnę sie pod temat bo mam taki problem,że tempomat raz działa a raz nie,ostatnio jak jechałem autostradą chciałem go włączyć i nic.po kilku próbach w końcu zaskoczył,przejechałem kilka kilometrów i sie wyłaczył,i taka sytuacja się powtarza.gdzie szukać przyczyny? |
Miałem podobnie i wraca po ok 10 miesiącach ten zabieg lutowania pomaga.
http://www.a8team.pl/d2-9...a-vt6240,15.htm |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kociol878
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014 Posty: 73 Skąd: Leśna
|
Wysłany: 2014-12-11, 16:41
|
|
|
Mógł by ktoś powiedzieć gdzie oryginalnie jest montowany sterowni tempomatu oraz pompka? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-11, 16:44
|
|
|
Sterownik w puszcze ECU na podszybiu, a pompka po drugiej stronie mocowania zbiorniczka płynu wspomagania. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
|
|
|
|
|