Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-02-02, 22:42   [D2 preFL ALL ] Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg

Mam pytanie przy jakich obrotach (przy jezdzie na D) skrzynia zmienia Wam bieg na wyzszy przy wcisnietym pedale gazu w podloge? Mam wrazenie ze zmienia mi za wczesnie bo gdzies przy 6100-6200 RPM a powinna pociagnac przeciez spokojnie ze 200-300 obrotow wyzej. To samo mam na Tipie. Przy ogladaniu innych aut zaobserwowalem dokladnie to samo, nie wiem czy to norma czy mam sie czyms martwic.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-03, 00:59   

Dobrze Ci zmienia. Komp nie pozwala przekroczyć pewnych obrotów i wrzuca dla bezpieczeństwa wyższy bieg. A z drugiej strony po co kręcić silnik wyżej jak wyżej już nie ma nic. Lawinowy spadek mocy i momentu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-02-03, 07:35   

Dobra, to sie nie martwie

Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy. Nawet jak przekrece silnik powiedzmy do 6400 i zmienie bieg to po zmianie ląduje na charakterystyce mocy duzo niżej niż przy przekręceniu prawie pod odcinke (tam gdzie moc i moment faktycznie spadaja ale sa i tak duzo wyzsze niz po zmianie biegu)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-03, 07:49   

Bugalon napisał/a:
Dobra, to sie nie martwie

Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy.


Skrzynia na to nie pozwoli, co innego manual kręci do końca, ale są też przypadki gdzie na TIP-e można ciągnąć do odcinki.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-02-03, 09:06   

Max moment jest chyba przy 3500RPM.
Ja na tipie do odcinki podciągne
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-03, 13:12   

I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm :)
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-03, 14:20   

To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam <onie>
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-02-03, 14:46   

Apophis napisał/a:
I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm :)

6200 RPM, chyba tak samo na tipie przy bucie w podłogę nie zrzuci niżej tylko muli na zadanym biegu
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-02-03, 15:15   

Bartul napisał/a:
To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam


dokładnie..u mnie czy na D czy na TIP zawsze przy czerwonym polu 6200obr. ASB zmieni sama bieg na wyższy....bądź przy wciśnięciu Kicka zmieni sama na niższy.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-02-03, 18:37   

Straszny kibel z tym pulapem obrotow. Silniki VW ktore sa zbudowane w zasadzie z polowy takiej V8 kreca sie spokojnie do 7k na hydraulice w serii (nie mowie o plytkach jak w S8 prefl) a tutaj az 800 obrotow mniej. Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika :)

Ale nawet sie ciesze ze to napisaliscie bo myslalem ze mam cos zepsute a tu widze norma :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-02-03, 18:55   

Bugalon napisał/a:
Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika :)


to nie dlawienie silnika tylko dla jego ochrony jest odciecie obrootow. W A4 z silnikiem V6 mialem to samo (tylko w manualu) jak doszedlem do konca obrotow to wskazowka rowno stala na 6200rpm i nawet nie drgnela ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
meir 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 327
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-02-03, 19:57   

ej no ludziska to nie honda :) tutaj na dużo niższych obrotach mamy max moc więc nie ma sensu cisnąć go do odcinki :) u mnie też tip sam przerzuca na wyższy
_________________
Nowe Audi 80 ABT.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-02-03, 20:03   

meir napisał/a:
u mnie też tip sam przerzuca na wyższy


A redukuje na TIPie też sama po wciśnięciu kick downa?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
meir 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 327
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-02-03, 22:21   

o i tu mnie zabiłeś pytaniem :) jutro sprawdzę ale chyba nie redukuje :) jutro napisze :)

OK dzisiaj sprawdzone na Tipie przy kick downie redukuje o 2 biegi niżej . Jechałem sobie trase około 120 5 bieg kick i zrzucił na 3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.