Autor |
Wiadomość |
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2015-03-08, 10:30 [D2 95 4.2PB/LPG
] Problem z tylnym zawieszeniem
|
|
|
Witam mam problem z zawieszeniem mojej a8 z tyłu auto mi się bujało delikatnie pyk pyk z tyłu przy niedużych prędkościach. Pojechałem na diagnostykę diagnosta na szarpakach sprawdził stwierdził że tuleje dolne te z tymi tulejkami odstającymi są uszkodzone po wyjedzie z diagnostyki autem zaczęło bardziej bujać tuleje zmieniłem i nic delikatna poprawa przy okazji zmieniania przejrzałem wahacze górne te boczne i wydają się w porządku tylko most mnie zastanawia mam tam dwie tuleje i na nich jest luz most chodzi do tył i do przodu muszę je zmienić mam w swojej a8 zawieszenie nivo i delikatnie mi przecieka z tyłu amortyzator ale to chyba raczej nie od tego. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-08, 12:00
|
|
|
jak amory nie sa sprawne badz juz nie trzymaja cisnienia to bedzie bujac...Nie mam w sumie doswiadczenia z nivo, ale jak zwykly amor padl to jazda takim autem jest straszna... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2015-03-08, 12:54
|
|
|
Ten cieknący ma 59 procent a ten dobry ma 60 on delikatnie cieknie poci się ja kupie cały drugi wózek tylko dobry muszę znaleźć i na zwykłe amory przerobić tylko jest mały problem trzeba jakoś zrobić obieg płynu jaką może redukcje dać czy coś żeby płyn krążył. |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-08, 13:14
|
|
|
zakladasz zwykle amory plus sprezyny od zwyklego zawieszenia, pompe wspomagania zmieniasz na jednosekcyjna lub ta co masz mozna latwo zmodyfikowac wyciagajac tloczki z sekcji od nivi, zaslepiasz wyjscie a przewody stalowe demontujesz i po problemie. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-08, 19:55
|
|
|
Sprawdź czy nie masz pękniętych też sprężyn przy końcówkach. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-03-08, 20:03
|
|
|
Tulejki w tylnym moscie do wymiany , do sprawdzenia tulejki w zwrotnicach |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
Ostatnio zmieniony przez michalwruszak 2015-03-08, 20:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-08, 20:19
|
|
|
sa sprezyny, tylko amor jest hydrauliczny |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-08, 21:07
|
|
|
Kuba123 napisał/a: | Ten cieknący ma 59 procent a ten dobry ma 60 |
jesli sa to wyniki ze stacji diangostycznej z tzw. trzepakow to zapomnij ze te dane sa parawidlowe....juz kiedys pisalismy sporo na ten temat... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-08, 21:10
|
|
|
zgadzam się z przedmówcą. Mi kiedyś na trzepaku wyszło w A4 60% a amortyzator tylny był w totalnej agonii że aż koło podskakiwało na dołkach. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2015-03-10, 21:43
|
|
|
Amory jeszcze są w miarę o auto się trzyma drogi a sprężyny są całe siedzą ok w gniazdach a tuleje w wahaczach tych dolnych są wymienione a w zwrotnicach tuleje jak rozbierałem wahacze wyglądają dobrze wsadzałem śrubokręt gruby w nie (dziurkę) to są sztywne jedynie co może nie być tak to te górne wahacze i te boczne zmienię je w tygodniu i zobaczę dalej co się będzie dziać a tulejki na moście bo mam wybite nie mogę znaleźć ich na allegro mógł by mi ktoś wysłać link z góry dziękuje pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
tomig
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jan
Jeżdzę: a8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 113 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-20, 21:43
|
|
|
Objawy - auto stoi wysoko , tył bardzo twardy i nie amortyzuje
audi a8 z NIVO
Co może być przyczyną ? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-21, 07:46
|
|
|
Zblokowany amor |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomig
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jan
Jeżdzę: a8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 113 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-21, 10:28
|
|
|
Czyli oba do wymiany ? |
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-10, 15:11
|
|
|
tomig napisał/a: | Objawy - auto stoi wysoko , tył bardzo twardy i nie amortyzuje
audi a8 z NIVO
Co może być przyczyną ? |
Zbyt wysoko uniesiony tył - trzeba sprawdzić korektor wysokości zawieszenia (jest pod tylnym mostem). Jeśli się opuści i nie będzie taki twardy, to znaczy, że jest ok. Jeśli się opuści i nadal będzie twardy, to gruszka przy siłowniku do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
|