Autor |
Wiadomość |
stylermati
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 30 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 2010-03-31, 16:10 [D2 01 3.3TDI
] Temperatura wody
|
|
|
Witam,
od 2 tygodni jezdze audi a8 3.3tdi.
Zauwazylem ze auto szybko sie nagrzewa,
a temperatura wody ciagle jest 90°C i wentylator sie
wlacza.
Czy to normalne w tym silniku,
jak u was sie utrzymuje temperatura ??? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-31, 18:18
|
|
|
Co do temp - jest ok. Co do wentylatora - chodzi Ci o ten elektryczny ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
stylermati
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 30 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 2010-04-01, 12:37
|
|
|
Tak chodzi mi o elektryczny. Ale on powinien chodzic powyzej jakiejs tam temperatury. Wlacza sie bez problemowo. Tylko ta temperatura mnie wkurza bo ciagle jest 90 i nieraz nawet przekracza i dlugo na postoju auto potrzebuje zeby sie schlodzic. Moze cos jest z pompa wody czy cus bo mi cos trzeszczy nieraz tez to poruszylem na forum.
Jezeli mówisz ze 90 powinno byc to Ok, wkoncu to kawal silnika.
Dzieki za info, pozdrawiam,
Mati |
|
|
|
|
Jaro
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi A8 3.3 TDI
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-06-10, 19:02
|
|
|
Jak na mój gust, to masz walnięty termostat, który nieprawidłowo utrzymuje zadaną temp. 90°C. Miałem podobną sytuację. Wymieniłem na nowy (zamiennik 40,00 PLN) i mam spokój...
pozdr.
Jaro |
_________________ Jaro |
|
|
|
|
|
|
|
stylermati
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 30 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 2010-06-16, 16:29
|
|
|
Hej, rozrzad wymieniony. Kompletny i wszystkie rolki do okola, napinacze, pompa wody byla tez cholernie zurzyta(koncowka). Plyn chlodniczy nowka,wlazlo tyle tam tego ze hoho...
ale nadal ta temperatura mnie wnerwia. 90 stopni, dzisiaj nawet 100 bylo. Dopiero jak zrobilem wentylacje na najwiekrza(HI) to spowrotem na 85 jakos spadlo.
Ponadto zauwazylem ze auto rano jak wyjezdzam do pracy, jak jest zimne to od 0 do 100 powiedzmy reaguje na wcisniecie gazu bez zastanowienia i rwie do przodu. A jak jest rozgrzany to jest jakby taki mulowaty, jak daje gazu to ma jakies takie jakby zamulenie, musi sie zastanowic czy wogole jechac. Oczywiscie jedzie ale nie ma takiego kopa, jak jest zimny. Ma ktos na to jakies wytlumaczenie ??? Temperatura powinna byc 90 stopni ??? |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-06-18, 21:12
|
|
|
moj trzyma jakies 93 stopnie cały czas i tez sie szybko nagrzewa troche to dziwne ze jak cieply to mulowqaty sprawdz najpierw vagina błedy potem zrob logi i wrzuc na AKP moze sa jakies odchylenia od normy przejrzyj moze jakis dolot/rury gumowe sa gdzies przetarte lub dziurka i jak jest ziemny to ok ale jak sie to wszystko nagrzeje to sie rozchodzi, sprawdz przepływomierz
moze kiepska odp ale takie zeczy mozesz zawsze zrobic sam
tak z ciekawosci ile zapl za rozrząd bo ja mam 2.5 tdi i mnie kosztował ok 1600zł kom
[ Dodano: 2010-06-18, 22:14 ]
nie moge teraz tego sprawdzi 3.3 ma wiatrak ele. od klimy a wisco do chłodzenia mam racje? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
czechu20vt
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-10, 19:22
|
|
|
witam mam podobny problem z temperaturą czasami skoczy mi na ponad 100 stopni ale nie zawsze zauważyłem ze wiatrak się nie włącza i o co chodzi |
_________________ czechu |
|
|
|
|
Jaro
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi A8 3.3 TDI
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-08-10, 22:12
|
|
|
Witam Panów!
co do wentylatorów chłodnicy (A8 3.3 TDI), to sprawa przedstawia się następująco:
System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;
Pozdr.
Jaro |
_________________ Jaro |
|
|
|
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-08-10, 22:49
|
|
|
Jaro napisał/a: | System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;
| nomalnie miodzio az miło się czyta
ludzie nie zdają sobie sprawy co zła temp. robi w silniku - w sumie to sam nie wiedziałem haha |
_________________
|
|
|
|
|
Sebol
Użytkownik
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Sebol
Jeżdzę: A8
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 8 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2010-08-11, 11:00
|
|
|
czechu20vt napisał/a: | witam mam podobny problem z temperaturą czasami skoczy mi na ponad 100 stopni ale nie zawsze zauważyłem ze wiatrak się nie włącza i o co chodzi |
javascript:em('czechu20vt, ')
Dołączył: Wczoraj 19:49
Czy leci z nami pilot :?: |
_________________ Jak tak się człowiek napatrzy… I jak to się w nocy przyśni...
AUDI A8 |
|
|
|
|
|
|
|
czechu20vt
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-12, 10:14
|
|
|
Tobie to trzech pilotów nie pomoże :-D |
_________________ czechu |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-23, 17:24
|
|
|
U mnie dzis na odcinku 50 km wskazówka temperatury pokazała 82 stopnie.Nigdy nie miałem takiego przypadku.A wiec jadac pokazuje sie mi 80- 82 st.Jak stane na swiatłach temperatura wraca do 90 stopni.Czy moze to byc juz walniety termostat czy cos innego?Nic sie mi nie przegrzewa tylko w czasie jazdy opada do 80 st.Co to moze byc Waszym zdaniem? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-23, 17:57
|
|
|
Jest to raczej na pewno termostat. U mnie akurat nie dawno podobnie się zrobiło i sądzę, że to raczej będzie termostat. Więc mamy podobny problem. Ja wymianę odkładam na trochę cieplejsze dni. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-23, 18:03
|
|
|
Ok no to przynajmniej sie utwierdziłem w tym co i tak wiedzialem :-> Bo ja
niedowiarek jestem :-) Teraz pytanko.Co może byc przyczyna popsucia sie termostatu jesli autko ma wszystko wymieniane na czas,wszystkie płyny w normie żadnych dolewek itp? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-23, 18:09
|
|
|
Trudno powiedzieć co może przyczyną. Ja sobie tłumaczę, że jest to zmęczenie materiału. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|