Autor |
Wiadomość |
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-21, 11:33 [S8 D2 01 LPG
] Brak zapłonu na 5 cylindrze przy 2 tys
|
|
|
Witam mam problem nie pali mi równo na wszystkie cylindry w granicach 2-3 tys. Po sprawdzeniu okazało się że gubi zapłon na 5 zarówno na benzynie jak i na gazie. Świece dostał nowe Denso cewki sprawdzałem także zamieniając je miejscami. Na biegu jałowym chodzi bez problemu i na wyższych obrotach. Po bucie gdy od razu się mocniej przyhamuje to jak był łapał złe parametry i cały czas następowało wypadanie zapłonu wtedy należy go zgasić odpalić i wszystko jest dobrze. Dodaje zdjęcie świecy z 5 i 6 cylindra. Prosił bym o pomoc.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-21, 11:55
|
|
|
No a sprawdzaleś w blokach co sie dzieje w tym czasie?? jakies błedy wyłapuje na pewno poza missfires. |
|
|
|
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-21, 15:38
|
|
|
wiem ze jest błąd jeszcze o nie wystarczającym obiegu powietrza ( pompa pod filtrem powietrza jest odłączona ) jutro sprawdzę dokładnie jakie tam błędy są w kompie silnika |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-21, 15:46
|
|
|
i posprawdzaj korekty ,ogólnie zrob logi. |
|
|
|
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-21, 16:04
|
|
|
Tylko nie wiem czy będę umiał nie posiadam laptopa tylko urządzenie Foxwell NT500. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-21, 19:04
|
|
|
Powinien mieć funkcje bloków pomiarowych. |
|
|
|
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-22, 15:51
|
|
|
Oto błędy w komputerze silnika :
Test : Audi, Systemów, Moduły (Przewodnik po funkcjach), Audi A8 1994>, 2001 (1), Wersja trójbryłowa, AVP 4.2 L Motronic/ 265kW, 01-Elektronika silnika, Odczytać kody
Wersja oprogramowania : V1.11
Odczytać kody
17831 System wtrysku powietrza obwodu wtórnego: zespół 1: niewystarczający przepływ : P1423 - Statyczne - brak wskazania na wyświetlaczu
16684 Losowe wielu cylindrów wykrycie wypadania zapłonu : P0300 - Statyczne - brak wskazania na wyświetlaczu
16689 Wykrycie wypadania zapłonu cylindra cylindra 5 : P0305 - Statyczne - brak wskazania na wyświetlaczu
17819 System wtrysku powietrza obwodu wtórnego: zespół 2: niewystarczający przepływ : P1411 - Tryb przerywany
Niestety nie wiem jak wejść w logi chyba musiał bym udać się do kogoś z Vagiem na kompie, jutro zgram menu tego ustrojstwa co obecnie posiadam. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-22, 21:01
|
|
|
Ten brak zapłonu to tylko przy 2000 czy powyżej ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-04-23, 21:50
|
|
|
Rez5, pomierz miernikiem przejścia (niebieskie linie na obrazku) na modułach zapłonowych. Podobny problem miałem na początku tygodnia w A3 1,8 Turbo ...moduły identyczne jak w A8.
W A8 są dwa moduły, na wejściu każdego masz 5 pinów, środkowy to masa a pozostałe to cylindry i na wyjściu masz 4 piny.
x.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3716 raz(y) 18,42 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-24, 05:15
|
|
|
Dobra dzięki postaram się to dziś zrobić bo chciałem jeszcze do odwodnienia klimy i podszybia zajrzeć oraz nagrać filmik przy jakich obrotach wypada ten zapłon. A wczoraj z tłumikiem walczyłem ktoś pięknie go zrobił.
|
|
|
|
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-25, 05:32
|
|
|
Pod tym linkiem jest filmik przy jakich obrotach co się dzieje. U mnie chyba nie ma modułów zapłonowych to jest 2001 r. po liftowy i tak myślę czy to nie czasami ECU.
https://youtu.be/xA1Ezq6o0aw |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-25, 07:22
|
|
|
Oczywiście że nie ma modułow,tę role pełni ECU. Podmienic zawsze mozna ale zabawa z immo jest upierdliwa. |
|
|
|
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-25, 19:25
|
|
|
Czyli to było by ECU czy może coś innego ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-25, 19:27
|
|
|
Te awarie ECU sa upierdliwe bo czesto nie ma jednoznacznej diagnozy na to co sie tam dzieje. Podmianka daje wyjasnienie. U mnie dała. |
|
|
|
|
|
|
|
Rez5
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2015-04-25, 23:08
|
|
|
tylko skąd wziąć ECU ? i jaki koszt by był tego ? |
|
|
|
|
|