Autor |
Wiadomość |
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-14, 09:04 [D3 ALL
] Błąd Rear Side Airbag Igniter
|
|
|
Wczoraj czyściłem skórę tylnych stołków. Kilka godzin później odpalam auto a na blacie pozostała ordynarnie świecąca się kontrolka airbag. Po podpięciu kompa otrzymuję:
01219 - Rear Side Airbag Igniter, Driver Side (N201)
001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Błąd po skasowaniu zaraz powraca. Co mogłem zrobić źle i gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-06-14, 10:20
|
|
|
Kuknij na wtyczki przy kanapie/zaplonniki |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-14, 11:03
|
|
|
VanDyke, z tym czyszczeniem to zapewne zbieg okoliczności ...sprawdź wtyczkę nr. 11 na poniższym screenie, pryśnij jakim kontakt-sprayem np. WD-40. Jak nie pomoże to wytnij wtyczkę i zlutuj kabelki razem.
airbag.JPG
|
|
Plik ściągnięto 546 raz(y) 47,27 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-14, 11:14
|
|
|
Ok, dzięki chłopaki. Przy czyszczeniu stołków wysuwałem je, może wtedy coś przestało łączyć... |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-06-14, 16:50
|
|
|
Ostatnio miałem ten sam problem, wystarczy podnieść kanapę (mocno szarpnąć - trzymają dwa bolce mniej więcej w połowie siedzisk) i pogmerać przy wtyczkach. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-14, 18:57
|
|
|
Maciex, tylko u mnie nie ma kanapy ale dwa dzielone stołki. Mają elektryczną regulację i nie jestem pewien ale chyba suwają się po jakiejś szynie. Myślisz, że można to też podnieść?
Wtyczki rozumiem, że są tam na wierzchu? Czy przy gmeraniu przy nich nie wywali poduch?
Dołączam wydruk z ELSY. Rozumiem, że ciągnę do góry stołek i mam już dostęp do wtyczek? Muszę wymienić też te zaczepy w podłodze bo przy uniesieniu stołka zerwę je?
|
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-06-14, 19:30
|
|
|
Wygląda na to że można podnieść, część nr 6 na rysunku na to wskazuje
http://www.partsbase.org/...eat-frame-trim/
Jeśli to te same zaczepy co w wersji z kanapą to nic nie powinno się zerwać, trochę przesada że ASO każe je wymieniać przy każdym demontażu
Edit: wg katalogu zaczepy mamy te same, więc solidne pociągnięcie za przód siedziska i powinno wyjść.
Ja dla bezpieczeństwa robiłem to na wyłączonym zapłonie, ale akumulatora nie odpinałem. W moim przypadku czasami jak ktoś usiadł to wywalało błąd, po przeczyszczeniu wtyczki ustało. Po usunięciu awarii błąd w sterowniku przechodzi na "błąd sporadyczny" i wystarczy go usunąć kompem.
W blokach pomiarowych masz też zakładkę igniter resistance, tam dokładnie możesz zobaczyć czy poduszka jest rozłączona czy tylko wtyczka stawia za duży opór.
Powodzenia! |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-08, 17:47
|
|
|
Po sprzątaniu błąd znowu wyskoczył. Poprzednim razem zniknął i do dzisiaj go nie było.
Trzeba się dobrać pod ten stołek. Ponawiam więc pytanie - czy pojedynczy stołek zamontowany jest jak kanapa? Nie chce niczego wyrwać przy szarpaniu |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-05-08, 18:47
|
|
|
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-08, 18:51
|
|
|
O to mi chodziło! Dzięki wielkie |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-08, 19:28
|
|
|
Nie powinno jic wystrzelić jak nie będziesz tym rzucał ani nic podobnego robił dla bezpieczeństwa zaleca się dołączanie aku ale warto wiedzieć że poduchy są wystrzeliwane impulsem prądu zmiennego a nie stałego jaki jest w instalacji bardziej grzebanie przy czujnikach może im zaszkodzić niż przy nich samych. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-08, 20:10
|
|
|
Pogmeram przy kostkach na wyłączonym zapłonie. Podobno 9/10 przypadków to wina styków w kostce. Poducha może strzelić w przypadku zrobienia zwarcia i późniejszej próbie skasowania błędu. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-05-08, 20:38
|
|
|
Na włączonym zapłonie to Ty NIC NIE rób! Rozepnij wtyczkę, psiknij lekko jakimś kontaktem (np. WD40), zepnij wtyczkę i włącz zapłon. W większości przypadków pomaga |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-05-08, 21:01
|
|
|
Fakt, mam nowy lapek z fullHD i wszystko takie malutkie
VanDyke, zapomniałem wspomnieć o skasowaniu błędu |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|