Autor |
Wiadomość |
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-07-14, 19:45 [D3 ALL
] Problem z wyjęciem płyty DVD z nawigacji
|
|
|
Witam, mam problem z wyjęciem płyty DVD z napędu w bagażniku. Nawigacja działa bez zarzutu ale chciałem wrzucic nowe mapy i niestety nie mogę. Przycisk w bagażniku nie reaguje, VCDSem też zero reakcji, uaktywniłem przycisk, próbowalem wymuszonego wysunięcia i totalna cisza.
Czy jest jeszcze gdzieś jakaś blokada tego? |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-14, 20:12
|
|
|
Witam!
Moze byc zablokowane i wowczas niezbedny jest jakis kabel.Dosc popularne zabezpieczenie przed kradzieza/kontrola.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-07-14, 20:30
|
|
|
Dokładnie, próbowałem kablem w program wszystko zapisuje z powodzeniem, ale nadal nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-14, 20:39
|
|
|
Witam!
Bo tak wlasnie czesto z "kablami" nieautoryzowanymi bywa.I o tym wlasnie pisalem.
Stefan. |
|
|
|
|
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-07-14, 21:05
|
|
|
Z tym że tym "nieautoryzowanym kablem" całą resztę ruszam bez problemu czyli np. Od odblokowania zielonego menu do skasowania błędów czy ustawień zawieszenia |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-15, 08:20
|
|
|
Witam!
drago_o napisał/a: | Nie liczyłbym tu na problem z kablem | -a co kolega typuje?
Jezeli jest blad w systemie (platformie?) to takie wlasnie cuda czesto sie pojawiaja wskutek uzywania nieautoryzowanych narzedzi serwisowych.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-15, 09:08
|
|
|
Używając VCDS'a gdy wartość jest poprawnie przetestowana i zapisana bez wyrzucenia błędu rodzaj kabla nie ma wpływu. Gdyby podczas zapisu wyskoczył security albo cokolwiek innego to owszem. Bardziej zastanowiłbym się nad sprawnością napędu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-15, 09:20
|
|
|
Witam!
Jezeli nazwijmy to umownie "kabelek" jest autoryzowany to wiadomo jaki sygnal gdzie i jak generuje.Jesli natomiast nie jest to tak do konca pewnosci nie ma.
Wygladac moze wszystko bardzo dobrze ale dzialac niekoniecznie musi.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-15, 09:25
|
|
|
Wartość wysyłana jest do sterownika, sterownik dostaje komendę test i zapis... Po jej wykonaniu sterownik zwraca tą wartość i program wyświetla ją w aktualnej wartości. Jeśli tak jest to nie ma mowy o problemie z nieautoryzowanym kablem. VCDS aktualną wartość musi pobrać tylko i wyłącznie ze sterownika więc aby się zmieniła to musiała wcześniej się poprawnie zapisać.
Oczywiście jest wiele problemów z takimi kablami i tu nie neguje, ale głównie objawia się to rzucaniem security error itp podczas prób zapisu, testu, odczytu.... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-15, 09:31
|
|
|
Witam!
drago_o napisał/a: | Wartość wysyłana jest do sterownika, sterownik dostaje komendę test i zapis... Po jej wykonaniu sterownik zwraca tą wartość i program wyświetla ją w aktualnej wartości. Jeśli tak jest to nie ma mowy o problemie z nieautoryzowanym kablem. VCDS aktualną wartość musi pobrać tylko i wyłącznie ze sterownika więc aby się zmieniła to musiała wcześniej się poprawnie zapisać.
| - no i tu jest sedno sprawy.Wcale nie musiala sie poprawnie zapisac.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-15, 09:35
|
|
|
Napisałem, że jeżeli aktualna wartość się zmieniła to musiał poprawnie. Bo ona nie przepisuje się znikąd a jest bezpośrednim odczytem ze sterownika. Jeśli wartość nie wskakuje to chyba oczywistym jest, bynajmniej dla mnie, że napęd się nie odblokował i myślę, że autor by na to wpadł skoro na tyle się orientuje i wie jak obłożyć VCDS'a. No ale to moje założenie, nie twierdze, że dobre
Więc pytanie do autora, czy jak odblokowywany był napęd to wartość aktualna uległa zmianie? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-15, 10:47
|
|
|
Witam!
Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i moge sie mylic.Rozmawialem z kims (szkoda ze jest tak daleko!) kto zajmuje sie takimi wlasnie bzdetami jak programowanie roznego rodzaju urzadzen przy czym sterownik od takiego auta to przy tym wszystkim co robi to drobiazg.Jest tez pasjonatem motoryzacji i w swoim garazu czesto cos dlubie.
Czlowiek ten twierdzi ze sterownik nie jest w stanie zweryfikowac calego przyslanego kodu tylko poszczegolne elementy.Jesli one sie zgadzaja sterownik przyjmuje nowy kod i moze to byc ostatnie co zrobil.Nie sposob wowcas przewidziec jego zachowan.
Ot i tajemnica cala.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-15, 11:36
|
|
|
Już kilka lat zajmuję się zawodowo automatyką i systemami sterownia. Projektuję i buduję systemy sterowania oraz ich oprogramowanie. Możesz mi wierzyć lub nie ale nikt, w szczególności tak poważna firma jak AUDI, nie wypuści sterownika do którego można wpisywać bez ograniczenia nie wiadomo jakie głupoty bo to skutkowałoby nieskończoną ilością problemów serwisowych z tym związanych. Wiadomo, że systemy nie są doskonałe ale takie coś jak opisałeś, że sterownik nie ma kontroli nad wpisywanymi danymi, to nie zgodziłbym się. Ma kontrolę, musi mieć bo inaczej oprogramowanie byłoby mocno wadliwe.
Jeśli funkcja przewiduje odczytanie 0 lub 1 w danym obszarze pamięci zarezerwowanym dla rodzaju bool lub int, to nie może pozwolić na wpisanie tam innej wartości, chyba że programistę wzięli z gimnazjum
Tym bardziej jeśli wartość zwracana ze sterownika potwierdza wpisanie tam np. 1 (czyli wartość aktualna).
Niezgodność typów danych wpisywanych i odczytywanych skutkowałaby natychmiastowym wyciekiem pamięci i szaleństwem sterownika. Gdy do zmiennej o wartości 1 słowa wpiszemy 2 słowa to automatycznie 1 słowo uzupełni się połową wartości tych 2 słów a druga połowa zapisze się w pamięci zarezerwowanej dla zupełnie innej zmiennej. Nie mogliby sobie pozwolić na takie coś. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|