|
Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-18, 07:10 [D2 98 4.2PB/LPG
] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów
|
|
|
Słuchajcie, nigdzie nie mogę znaleźć literatury, która potwierdzi, że przy rozkręceniu korbowodów w ABZ/AKG trzeba wymienić też sruby korb. Mam w korbach sruby ARP, w zasadzie identyczne jak w swoim turbo golfie i jak kupowałem sruby do golfa to bylo na nich wyraźnie napisane że można je naciągać maksymalnie 5 razy.
Dodatkowo nie wiem jaki powinien byc moment dokręcania korbowodów, przewalilem googla i wyrzucilo mi dwie odpowiedzi
1. 35/65Nm
2. 30Nm/90stopni.
Ma ktoś fachową literaturę, żeby mi odpowiedziec na powyższe pytania? Albo najlepiej jak by mi ktoś podrzucil na maila manual jakis z momentami dokręcania. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-08-18, 07:26
|
|
|
Napisz do Marka 750 z forum
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-21, 09:16
|
|
|
Ponieważ nikt mi nie odpowiedział wprost napiszę jak ustaliłem ten moment dokręcania.
1. Wszystkie serwisówki z Elsą włącznie nie podają momentu dokręcania tych korbowodów (według nich odkręcenie stopy korbowodu powoduje zniszczenie silnika i konieczność kupienia całego słupka co jest chore)
2. Zadzwoniłem do Marka. Marek doradził zastosowanie momentu dla silnika V6. Sprawdziłem jednak najpierw czy korbowody w V6 są takie same jak w V8 (ETKA). Niestety są różnice, dlatego zacząłem grzebać dalej
3. Po śladzie części odszukałem w Etce, ze numer korbowodu z silnika ABZ/AKG jest taki sam jak z silnika BCY (audi RS6).
4. Znowu zajrzałem do Elsy zeby sprawdzic czy tam przypadkiem nie ma jakichs informacji dla tego silnika (BCY). Oczywiscie informacje są
5. Elsa podaje dla silnika BCY (RS6 4.2 V8 biturbo z identycznymi korbowodami jak ABZ) moment dokręcania korbowodów na 30 Nm + 90 stopni i dokładnie w ten sposób to dokręcę.
6. Elsa podaje, że przy każdym odkręceniu stopy korbowodu należy wymienić też śruby. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |