Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Przyśpieszenie bez KickDown  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-09-27, 18:35   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Przyśpieszenie bez KickDown

Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-27, 19:06   

ja nie mam problemów z przyśpieszaniem na tipie nie redukując biegu
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-09-27, 19:11   Re: Przyśpieszenie bez KickDown

Marcin2013 napisał/a:
Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??

Praca skrzyni biegów, a właściwie układu napędowego (silnik+skrzynia) w D3 jest już trochę bardziej skomplikowane i zawiera między innymi elementy dostosowywania się do charakterystyki jazdy użytkownika, stąd prawie każdy egzemplarz będzie jeździł nieco inaczej. Jeśli masz ochotę zgłębić temat, polecam zeszyty metodyczne SSP 283 i SSP 284.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-27, 19:13   

Ja jestem bardzo ciekaw ile odbiera automat względem manuala. Juz niedługo sie o tym przekonam.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-09-27, 19:20   

Marcin2013 napisał/a:
Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??


Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?

Po to jest pełen zakres obrotowy żeby z niego korzystac, a skrzynia jest na tyle madrze skonstruowana ze skoro wciskasz gaz do konca tzn ze oczekujesz pelnej mocy i dobiera odpowiednie przełożenie by auto jak najefektywniej przyspieszyło, wiadomo ze szalu nie ma ale cos tam powinno na tej 5 przyspieszac jesli Twoje w ogole nie jedzie to potrzebny jest serwis <hmm>
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-27, 19:36   

aro51 napisał/a:
Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?


Dokładnie

Ja mam 4 biegi i jedzie całkiem sprawnie,ale sa 5 biegowe i 6 biegowe i wiadomo że beda śmigąły lepiej :)
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-09-27, 21:11   

ja mam manuala i nie ma wciskania w fotel wcale ;P chcesz wyprzedzać - trzeba zredukować 2, czasem 3 biegi w dół... 6 do toczenia się, 5 bieg praktycznie pomijany :) często z 4 od razu na 6 wrzucam... jak jedzie się ok 100 na 6 biegu to jest podajże w granicy 2,1-2,2 tys obrotów i jak chcesz wyprzedzić to szybka redukcja na 3 bieg i jazda dopiero :) ogólnie 1 ciągnie się do ok 70km/h - odcięcie, 2 do 120 odcięcie, 3 chyba ok 180 odcina, a dalej to nie pamiętam :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-27, 22:15   

Przy 100km/h to ja redukuję na "dwójkę" :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-09-27, 22:26   

automat ma dłuższe przełożenia i dlatego gorsze przyspieszenie :P w nowych automatach jest te 7-8 krótkich przełożeń i najlepiej wykorzystuje się wtedy silnik <amasz>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-27, 22:40   

Nom, tu masz rację. Od jakiegoś czasu szukam info jak zmniejszyć przełożenie główne :]
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-28, 00:00   

zmień zebatki bądź całe z innej skrzyni. Z 2.8 wiem że sa krótsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.