Autor |
Wiadomość |
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-17, 17:49 [S8 D2 98 LPG
] Sondy na wolnych obrotach stoją max bogato
|
|
|
Witam Panowie podczas ostatniego strojenia lpg wyszło (w vagu) że na wolnych obrotach sondy wiszą na 0,9V i korekty krótkie stają na -25 obydwie. Na lpg i na pb
Podczas jazdy sondy skaczą sobie elegancko i wszystko działa.
Po ustawieniu lpg tak by sondy pracowały i korekty krótkie bliskie zeru pojawia się wypadanie zapłonów i kiepska reakcja na gaz.
Ogólnie auto na lpg jeździ ok jedynie to ma delikatnie słabszą reakcje na gaz i czuć momentami że jest przylana czasami zafaluje obrotami przy dojazdach do skrzyżowania.
Na pb ubocznych skutków tych korekt i wskazań nie zaobserwowano.
Z góry dziekuję za wszystkie podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-17, 17:54
|
|
|
Tez jestem ciekaw bo mam podobnie tylko że w losowych momentach na jałowym biegu owe sondy mi staja wraz z korektami i wywala wtedy babola o adaptacji przekroczonej. Silnik jedynie drży. Kilka wizyt u LPGowca nic nie dało bo nic nie wykazało i no wówczas autko nie miało zajawki.
U mnie jednak na PB to nie wystepuje. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-17, 23:47
|
|
|
a co sie dzieje z sondami przy jezdzie jak zrobisz korekty mieszanki na wolnych obrotach tak zeby miec zerowe korekty? Masz w sterowniku mapę ktora pozwala Ci ustawic czas otwarcia wtryskiwacza w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze i obrotow? Tam bym nagrzebal jesli sprawne są filtry gazowe fazy lotnej i cieklej. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
brak [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-18, 09:36
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Czasami ECU ma zwieche i źle widzi sondy. |
Tylko to juz może być przyczyną u mnie. Sprawdziłem wszystko inne i to tylko sporadyczna zajawka. |
|
|
|
|
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-19, 08:13
|
|
|
Bugalon napisał/a: | a co sie dzieje z sondami przy jezdzie jak zrobisz korekty mieszanki na wolnych obrotach tak zeby miec zerowe korekty? Masz w sterowniku mapę ktora pozwala Ci ustawic czas otwarcia wtryskiwacza w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze i obrotow? Tam bym nagrzebal jesli sprawne są filtry gazowe fazy lotnej i cieklej. |
Tak jak pisałem w pierwszym poście podczas jazdy sondy pracują prawidłowo,jeżeli wymusze mapą lpg prace sond na wolnych obrotach to silnik zaczyna kuleć i mieć jeszcze słabsza reakcje na gaz. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-19, 08:55
|
|
|
Ale pytalem co sondy pokazują pod obciążeniem jak ustawisz korekty zerowe na wolnych obrotach. Bo że Ci na wolnych kuleć zaczyna jak ustawisz zerowe korekty na wolnych to pisałeś |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-20, 07:30
|
|
|
ja miałem podobnie ale problem był w nieszczelności kolektora i uwalonym silniczku krokowym. |
|
|
|
|
|
|
|
|