Autor |
Wiadomość |
Tighe
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-10-31, 11:49 [D2 97 2.8PB/LPG
] ubytki oleju
|
|
|
Witam, mam problem z moją A8.
Kupiłem ją kilka miesięcy temu, nie wiedziałem jaki zalany jest olej więc ok. dwa miesiące temu zalałem motula 8100 5w40. No i od tego czasu zauważyłem znaczące spadki oleju, pierw były mniejsze więc jak to w vce się nie przejmowałem ale ostatnio wydaje mi się, że się zwiększają. Ojciec mój gdy zaparkował ją u siebie w garażu na kilka godzin i potem zabrał stwierdził, że strasznie śmierdzi olejem tak jakby się spalał razem z paliwem.
Obecnie oleju ubywa mi ok. 0,1l na każde 100km, trochę sporo... ktoś mi powie na co się szykować?? |
_________________ było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-10-31, 12:13
|
|
|
Wycieku rozumiem nie ma, tylko spala ? Wczesniej pewnie jezdziles na polsyntetyku. Po odpaleniu/dluzej kopci na niebiesko ? Ile ten silnik ma nalatane ? (tylko rzeczywiscie a nie stan licznika) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Tighe
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-10-31, 12:35
|
|
|
Wycieku żadnego nie zlokalizowałem właśnie, plam też żadnych nie zostawia.
Też obstawiam, że wcześniej był półsyntetyk ale zalecali mi do tego silnika pełny taki więc wlałem.
Na niebiesko nie kopci wcale... jeśli już to na biało ale przy obecnej temperaturze i lpg to chyba normalne ( przynajmniej 80tka też bardziej mi kopciła zimą na lpg)
Ile ma nalatane rzeczywiście to tylko jeden Bóg wie, na blacie mam 248tyś, lpg zakładane przy 244k, w historiapojazdu.gov.pl ostatni wpis licznika był w styczniu na przeglądzie 237tyś, auto w kraju od 2013 i nie znam stanu licznika zanim tu przyjechało, ale po samych śladach użytkowania nie widać aby miał więcej. |
_________________ było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-10-31, 17:47
|
|
|
Jak czuć przepalonym olejem (głównie przy starcie) to nie ma opcji by dymka nie puścił. Mało która D2 ma tu rzeczywiście nalatane poniżej 300 tyś, jak samochód był traktowany, ale nie o tym rzecz... Jeździsz dalej i dolewasz, zmieniasz z powrotem na 10W40, sprawdzasz czy zużycie faktycznie się zmniejszyło czy co tam miałeś, albo... rozbierasz silnik. Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę ile mniej-więcej roboty jest z Vką i jakie koszta. Mogą być uszczelniacze, przy okazji jak Ci zrzucą i porobią obie głowice, pierścienie... opcji masz trochę - bez rozbierania ciężko gdybać. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Tighe
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-11-01, 20:52
|
|
|
Mam jeszcze 4l oleju, pojeżdżę i zobaczę jak szybko zejdą.
Posiada ktoś książkowe dane ile oleju spala ack? |
_________________ było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-01, 22:22
|
|
|
Silnik ogólnie nie powinien brać oleju, a jeśli nawet to minimalną ilość od wymiany do wymiany.
Ogólny wpis w książce jest litr/1000 dopuszczalne.
To jednym słowem zabezpieczenie, byś nie miał pretensji, że jest coś nie tak i auto żre oliwę.
Oczywiście ma wpływ na to również stan jednostki napędowej, sposób dotarcia silnika w pierwszym okresie jego żywotności.
Zużycie litr/1000 jest niedopuszczalne.
Litr/10000 jeszcze zrozumiem.
Ogólnie słowa wypowiadane typu, że te silniki muszą brać jest wymyślona przez osoby których motory są w kondycji agonalnej.
Polecam zrobić pomiar kompresji i będziesz wiedział na czym stoisz.
Dodam jeszcze że brat posiada A6 z tym samym silnikiem i od wymiany do wymiany na stalce nie widać różnicy wielkiej w ubytku. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-11-02, 08:12
|
|
|
No, pomiarem kompresji sprawdzisz jak nic, czy silnik będzie zjadał olej |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-02, 13:18
|
|
|
Źle to ująłem
Chodziło mi o to, że mniej więcej kolega pozna kondycje motoru.
Ubytku oleju czy też jego pożarania nie sprawdzi sie w taki sposób. Olej będzie robił jako dodatkowe uszczelnienie.
Tak czy inaczej, za duże są ubytki u kolegi. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tighe
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-11-02, 18:32
|
|
|
Dzięki wielkie za pomoc, trzymam rękę na pulsie, w ostateczności poszukam nowego serca |
_________________ było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-04, 07:39
|
|
|
Ja Ci powiem swoją historię
Pół litra na tysiąc - tyle mi jadł. Dla mnie to bylo za duzo. Poszedł remont (regeneracja głowic, wymiana pierscieni, panewek, uszczelnień).
Teraz nie bierze nic (a przynajmniej po przejechaniu 4k km nie ubylo na miarce nic od momentu dolania po pierwszych 200 km)
Na pewno warto zrobic proble olejową, bo po niej poznasz czy masz problem z uszczelniaczami zaworów a ich stan bardzo mocno wpływa na pobór oleju. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-11-04, 07:44
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Na pewno warto zrobic proble olejową, bo po niej poznasz czy masz problem z uszczelniaczami zaworów |
Ja pier....le
Przeczytaj raz jeszcze co napisałeś i przemyśl to. |
|
|
|
|
Tighe
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-11-06, 07:44
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Ja Ci powiem swoją historię
Pół litra na tysiąc - tyle mi jadł. Dla mnie to bylo za duzo. Poszedł remont (regeneracja głowic, wymiana pierscieni, panewek, uszczelnień).
Teraz nie bierze nic (a przynajmniej po przejechaniu 4k km nie ubylo na miarce nic od momentu dolania po pierwszych 200 km)
Na pewno warto zrobic proble olejową, bo po niej poznasz czy masz problem z uszczelniaczami zaworów a ich stan bardzo mocno wpływa na pobór oleju. |
z ciekawości.. jaki koszt? |
_________________ było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-06, 12:45
|
|
|
Lolek, napisałem wszystko co chciałem i napisałem to dobrze. Jeśli tego nie zrozumiałeś to przykro mi. Powtórzę jeszcze raz zebys sie mógł upewnic - tak próba olejowa daje odpowiedź o stanie uszczelniaczy.
Koszt remontu silnika podaje tylko w częściach bo robocizna moja, nikomu tego nie oddawałem (ale regeneracja głowic była robiona na zewnątrz i jest w cenie). Około 3,5k za części bez rozrządu, około 5k za komplet z rozrządem (a szło wszystko nowe włącznie z łożyskiem pompy oleju, smieringami wału, wałków itd.)
Lolek84 napisał/a: | Bugalon napisał/a: | Na pewno warto zrobic proble olejową, bo po niej poznasz czy masz problem z uszczelniaczami zaworów |
Ja pier....le
Przeczytaj raz jeszcze co napisałeś i przemyśl to. |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-11-06, 13:57
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Lolek, napisałem wszystko co chciałem i napisałem to dobrze. Jeśli tego nie zrozumiałeś to przykro mi. Powtórzę jeszcze raz zebys sie mógł upewnic - tak próba olejowa daje odpowiedź o stanie uszczelniaczy.
|
Mógłbyś wyjaśnić? Zawsze myślałem, że próba olejowa pozwala ustalić czy ciśnienie sprężania ucieka z cylindra przez pierścienie czy przez zawory, a nie czy gumki zaworowe są dobre. (Żadnej zgryźliwości, tylko czysta ciekawość ) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-06, 14:43
|
|
|
ale nasze auta bardziej chlają olej bez pierścienie niż głowicę
uszczelniacze raczej łatwo jest rozpoznać |
|
|
|
|
|