Autor |
Wiadomość |
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-16, 22:00 [D3 07 4.2TDI
] Zakres (zasięg) ruchu wycieraczek
|
|
|
Hej,
problem może i jest banalny, ale bardzo upierdliwy
Gdy wycieraczki są zamontowane tak, że w dolnej pozycji leżą ładnie na czarnym fragmencie szyby, to w górnej pozycji wycieraczka kierowcy zatrzymuje się jakieś 20cm od słupka. Tak jakby pracowała w niepełnym zakresie.
Jest to dość wkurzające, bo w ulewie robi się całkiem spore martwe pole
Sprawdziłem czy może mam zamontowane złe ramiona, ale po numerach wydają się ok: ramię kierowcy 4E1955407C i pasażera 4E1955408B.
Tutaj rodzi się pytanie, czy w D3 da się jakoś regulować albo kodować zasięg/zakres pracy silniczka wycieraczek?
Help |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-16, 22:29
|
|
|
Też mi się wydaje, że wycieraczki powinny zgarniać aż do słupka.
Nie licząc przykrótkiego zasięgu to wszystko działa jak powinno, wycieranie wolne, szybkie, pozycja serwisowa #itympodobniej
Dziwne trochę |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-17, 03:10
|
|
|
Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-02-17, 06:19
|
|
|
Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni |
|
|
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-02-17, 06:21
|
|
|
i o lie pamiętam wycieraczki trzeba ustawić ok.1 cm od podszybia . |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-17, 07:31
|
|
|
mario1278 napisał/a: | Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni |
Nie żartuj.
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.
Moim zdaniem nic nie trzeba przestawiać o 180° - wycieraczka kierowcy w pozycji spoczynkowej ustawiona jest pewnie za nisko i wystarczy przestawić jej pozycję na wieloklinie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-17, 09:17
|
|
|
FOSS napisał/a: | Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji
(...)
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi. |
Bez obaw
Być może zadaję trywialne pytania, ale ciągle się uczę D3. Przesiadłem się z S6 C5 które było tak skomputeryzowane jak fotel kierowcy w D3 stąd wolę się wcześniej 3x upewnić że niczego nie spitolę jak będę grzebał
Wycieraczki w pozycji 0 ustawione są teraz tak:
Wcześniej były ustawione wyżej, dlatego ściągnąłem ramiona i je przestawiłem. Przy okazji sprawdziłem numery ramion czy są prawidłowe.
Poniżej krótki filmik jak działają:
https://www.youtube.com/watch?v=2Qqgo9Bk3VA
Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)
Co sądzicie? |
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-02-17, 09:25
|
|
|
Przerabiałem temat wycieraczek więc wiem o czy mówię ,co do wykonania trzeba się postarać żeby to sp....ć. |
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-17, 09:28
|
|
|
Ok, czyli trzeba będzie wyjąć mechanizm i mu się przyjrzeć.
Pewnie dopiero w weekend będę miał na to czas, ale dam potem znać co napsułem |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-02-17, 09:31
|
|
|
Immo napisał/a: | Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03) |
To normalne... wydaje mi się, że to z czujnika deszczu jest bo czasami jak zostanie zachlapana szyba to zamiast tego drgnięcia zamiecie jeszcze raz szybę Zazwyczaj po użyciu spryskiwaczy.
Co do ustawienia to ja mam ciut niżej, ale pracują w pełnym zakresie do samego słupka.
P.S. Piękne podszybie w skórze i tweet wystający z deski... ehhh |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-02-17, 09:35
|
|
|
Nie trzeba wyjmować mechanizmu wystarczy klucz 10 ,poluzować nakrętkę przestawić ramię na silniku zakręcić i sprawdzić. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-17, 10:00
|
|
|
obecnie i tak pozycja 0 jest za wysoko i ramię wchodzi w pole widzenia - nie chowa się głębiej w podszybiu
tak to wygląda u mnie |
|
|
|
|
|