Autor |
Wiadomość |
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-03-27, 08:09 [S8 D2 97 LPG
] Ciężko chodzą biegi 1 i 2
|
|
|
Wczoraj miałem tego pecha, że przy szybkiej zmianie biegu z 1 na 2 skrzynia lekko zgrzytneła ale bieg wszedł normalnie po czym kolejne biegi działały bez zarzutu jednak kiedy chciałem wrzucić spowrotem 2 bieg lewarek zaczął bardzo cieżko chodzić (przód tył) na pozycję 1 i 2 i dziwnie chodzi w lewo. Biegi są wszystkie w miarę normalnie działa 1 i 2 ale wchodzą ciężko i zrzucić je jest tak samo ciężko jakby coś je trzyma. Dodam też że to moja wina bo skrzynia była zimna. Jak trochę poruszałem lewarkiem to jest lepiej ale nie jest tak jak wcześniej. Co mogłem spieprzyć? gdzie szukać przyczyny? Dodam też że nie jest to na pewno wina samego lewarka a czuć wyraźnie że to skrzynia, nie ma znaczenia czy jadę czy stoję czy silnik chodzi czy nie, działa to tak samo ciężko. |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-27, 10:37
|
|
|
Niestety te skrzynia bardzo łatwo w ten sposób uszkodzić, czeka Cie jej rewizja, możne coś być z zabierakiem, widełkami ale to po rozebraniu się okaże. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-27, 16:32
|
|
|
Do wymiany prawdopodobnie synchronizatory co w tych motorach jest dość częstą usterką. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-03-28, 16:07
|
|
|
Lewarek trochę się rozruszał, tzn chodzi prawie jak wcześniej ale dalej jest problem ze zrzuceniem naprzykład z 2 na luz, muszą jakby przeciągnąć dźwignię trochę dalej Biegi są i wchodzą dobrze ale czuć że jest inaczej . Cy wyjęcie skrzyni w tym samochodzie wymaga bardzo dużo rozbierania czy jest w miare łatwo? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-28, 16:14
|
|
|
manual wyskakuje w miare łatwo |
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-03-28, 18:29
|
|
|
No dobra to teraz pytanie czy mogę z tym jeździć czy lepiej rozbierać? ogólnie nie ufam żadnemu mechanikowi więc jakiekolwiek naprawy będę robił sam (pracowałem w warsztacie sporo czasu i mam dużo narzędzi) tylko mam problem z miejscem na taką poważną naprawę i wolałbym to robić jak będę miał urlop (sierpień) a do tego czasu jeździć z tą przypadłością. Wytrzyma? Wydaje mi się że to nic poważnego skoro poza tym że chodzi to trochę inaczej wszystko działa. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-28, 18:39
|
|
|
Nie mam pojęcia co sie tam dzieje więc niczego nie da sie obiecać. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-03-29, 16:02
|
|
|
Podczas jazdy, a na postoju jak wchodzą biegi ?
Co do jazdy ja bym odradzał. Miałem podobny przypadek w firmowym aucie, przy szybkim wrzucaniu był zgrzyt. Po pewnym czasie zaczęły się drgania podczas ruszania. Z uwagi na to, że autem jeździ każdy po pewnym czasie trzeba było długo przeciągać na sprzęgle by auto nie robiło kangura. W końcu poszło sprzęgło. Po wymianie całego zestawu było ok przez jakieś 1000km.
Znowu były szarpania. Założono następne sprzęgło i po około 5000 km zniknął drugi bieg.
Po wymianie skrzyni wszystko wróciło do normy.
Przyczyna kompletnie rozwalone synchronizatory.
Ja bym Ci radził się tym zająć puki czas. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-03-29, 20:24
|
|
|
Biegi chodzą tak samo na postoju jak podczas jazdy, nie ma zgrzytów przy zmianie biegów ani przy wrzucaniu powoli ani szybko nawet jak kręce do max na 1 zapinam szybko 2 nie ma żadnych problemów i bieg wchodzi ładnie. Miałem tak wcześniej już 2 razy tzn na zimnej skrzyni 2 razy mi zgrzytneło, na rozgrzanej nigdy takie cos nie wystąpiło i tak samo nie występuje teraz. Jedyny problem to inna "praca" lewarka, poprostu chodzi trochę ciężej i nie tak fajnie jak wcześniej między 1 a 2 biegiem. Trochę boję się oddać samochód w cudze ręce a sam zbytnio nie mam teraz czasu na wyciąganie skrzyni, takie zboczenie, zbyt dużo widziałem poprostu . Chyba, że ktoś zna kogoś w okolicach Augustowa kto się na tych samochodach zna? |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-03-29, 22:02
|
|
|
ja 2 lata jezdze już ze zgrzytającą 2 jak jest zimny silnik to aż się nogą zapieram, żeby 2 wrzucić jak sie rozgrzeje jest lepiej nie jest super, jak np do ojczulka opla wsiądę to tam biegi leciutko chodzą, bez oporu. U mnie trzeba troche siły na zmiane biegów... |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2016-03-29, 22:08
|
|
|
Ja bym spuscil olej ze skrzyni... Jak znajdziesz grube kawalki metalu to trzeba zrzucac skrzynie i nie czekac na nic... Jak nic nie bedzie mozesz objezdzic jeszcze jakis czas, ale przypuszczam ze pojechane po trybach bylo ... Mi sie wydaje ze gdyby synchronizatory polecialy, to problem jest tylko z wbijaniem biegu... Wybijanie powinno byc normalne |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-03-29, 22:34
|
|
|
To wygląda na synchronizator. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-30, 00:12
|
|
|
Emanuele klasy S maja to do siebie że te skrzynki a w szczególności synchronizatory padają. Dlatego też nie kupowałem rzepa z S8 za 3x większa cene tylko nie wymęczoną z klekota. Nie każdą manualna esa jeździ dziadek z wermachtu co ma 110 lat. |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-03-30, 08:10
|
|
|
moją esą niestety jakiś pajac pewnie sie scigał od "świateł do świateł" i takie efekty u mnie. Ale da sie jeździć za zrobienie synchronizatorów ok 2tys chcą w jedynej firmie w okolicy jaką znalazłem... |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-31, 14:10
|
|
|
Sprawdź jeszcze kolego, czy nie poluzowały się mocowania / śruby na regulacji pomiędzy drążkiem zmiany biegów a skrzynią biegów. Skoro mówisz, że teraz drugi bieg trochę inaczej wskakuje to sprawdź na kanale, zanim zrzucisz całą skrzynię biegów. |
_________________
|
|
|
|
|
|