Autor |
Wiadomość |
bartek.m1910
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 21 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2016-04-21, 20:34 [D2 00 4.2PB
] Stukanie w silniku przy 1000obr/min
|
|
|
Witam
A więc mam problem jak w temacie
Mam autko od dosłownie 2 tyg.i niestety jest co naprawiać ale najważniejsze to chyba właśnie to stukanie które pojawia się dosłownie na 1-0,5 sek. tylko przy około 1000rpm czy jak rosną czy spadają,no i przy odpalaniu oczywiście też
Mniej więcej już coś tam wiem co to może być i czemu ale chciał bym zasięgnąć waszej opinii na ten temat.Dodam że przebieg rzeczywisty to około 230000-25000km(pisze 180000)
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-04-21, 21:29
|
|
|
Jakiś filmik? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-21, 22:38
|
|
|
Podejrzewam nastawniki |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
bartek.m1910
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 21 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2016-04-22, 03:05
|
|
|
Dzwonienia nie mam nagranego niestety ale nagram jak trzeba będzie
Te dźwięki pojawiają się tylko gdy obroty rosną bądź spadają,jak wejdę na około 1000rpm i tak trzymam nic nie dzwoni |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-22, 13:03
|
|
|
Nagraj filmik i postaraj się bliżej zlokalizować gdzie to slychac bo przyczyn może być dużo od pojmowanej jakiejś osłony po przez nastawnik aż po panewki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-04-22, 14:01
|
|
|
Moze ktoras wkladka regulacyjna "popychacz" sie zawiesza przy tej wartosci obrotow.
Ale takie cos osluchasz tylko stetoskopem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
bartek.m1910
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 21 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2016-04-22, 16:01
|
|
|
A więc:liczyłem na to że są to typowe objawy danej usterki którą"Kaziu w stodole majzlem naprawi"
Ale widzę że dupa
Tak więc jest tak:Wstępna diagnoza"mojego"mechanika jest taka że,
słychać łańcuszek wałków rozrządu(nie jestem pewien że dobrze to nazwałem).
Po odkręceniu korka wlewu oleju widać że jakiś(w tym miejscu następuje wiązanka której sam"Boguś"by się nie powstydził)nie zmieniał oleju przez dłuuuuuuuuuuuugi czas co doprowadziło do zniszczenia tym że olejem jakiejś części przez którą to w chwili obecnej ucieka za dużo oleju i pompa olejowa w momencie dawania gazu nie jest w stanie napompować odpowiedniego ciśnienia oleju przez tą sekundę i napinacz łańcuszka nie napina go wystarczająco co powoduje wydawanie przez niego dźwięków
Ufffffffff
Co o tym myślicie??????
I jeśli to prawda to jak się zabrać za robotę żeby całego silnika nie rozbierać w poszukiwaniu rozszczelnienia? |
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-22, 17:04
|
|
|
przerabiam u Siebie to samo temat sprzed kilku dni :
1, pierwsze dolej oleju zeby było na prawie full stan 5w30 potem dolej do tego płukanke silnika Lique moly jedna wlej w bagnet druga wlej w korek wlewu oleju , silnik musi być rozgrzany na 90 stopni , i z tą Płukanka uruchom silnik i niech sobie pracuje na WOlnych obrotach jakies 15 minut , przed płukanką Oleju zmien Filtr i po łukance go wywal
2, spość cały Olej z Silnika przerazisz sie co wypłynie ale wypłynie makabra
3 miska Olejowa w doł wymyj ja dokładnie odrap z syfów , wyczyść pompe dokłądnie SMok od pompy tam jest Sitko ma być czyściunie , nastepnie sprawdź zawór na pompie czy nie ma usterki w postaci blokowania sie .
. 4Potem poskrecaj Wszystko do kupy zalej Olejem 5w40 Lique Moly albo MIllersa albo Motul 5w40 odpal go sobie i niech sobie pochodzi na nowym czysciunium oleju troche do rozgrzania , zgaś go , wkręć Manometr w czujnik Oleju koło Filtra , i sprawdź jakie cisnienie masz :
Przy rozruchu ma byc minimum 1.5 bara dobrze bedzie 2 bary jest super
przy dwóch tysiacach obrotów ma byc ponad 3.0 bary
Przy Wolnych obrotach ma byc 1.3 do 1.5 bara , jak takie wartości bedziesz mieć to Pompa Luks działa
5 przyjdź na drugi dzien do garazu po całonocnym postoju i odpal zobacz czy problem powrócił
i słuchaj czy nie zagrzechocze przy rozruchu na zinym Silniku ,
6 Jak zagrzechocze i problem nie ustaopi to wiesz ze wszystko z cisnieniem Oleju masz Super i zostają tzw Nastawniki Zmiennych faz Rozrzadu podepnij Vaga i wejdź w Silnik i BLOK 90 i 93
sprawdź wartości na wolnaych obrotach i jak dodajesz gazu
i je nam tutaj ładnie na forum Podaj
7 Sztuka w Aso w Detalu po rabatach 2200 zł brutto ( nie baw sie w uzywki ani podróby z allgro siadaja po dwóch dniach czasami i robota w plecy i kasa w Błoto ) Kup z ASO ja borykam sie z tym samym az zamowiłem nowe
Olej Ci nie Ucieka Silnika te biora Olej od 300 ml na 1000 km do około 600-700 Ml jest to w instrukcji obsługi samochodu
zobacz Pod Deklami czy nie poci sie i pod michą jak nie ma nic to normalnie ze bierze olej , kilka wymian płukanka i zacznie mniej brac |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
bartek.m1910
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 21 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2016-04-22, 17:32
|
|
|
Dzięki kolego
tego mi trzeba było
teraz jestem w pracy w"wygnanowie"ale jak tylko wrócę początkiem maja to się za to biorę
Jedna rzecz tylko,300km temu zmieniłem olej na właśnie liqi molly 5w30 bo niby sprzedawca lał castrola jakiegoś 5w30 i niby brało 200ml na 10000
Czyli teraz co?Dolać płókanki do tego co wlałem i wlać zaś 5w30?Czy po płukaniu 5w40? |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-22, 18:10
|
|
|
a co z zaworkami oleju pod kolektorem ?:) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-04-22, 18:15
|
|
|
One też mogą wydawać rożne dźwięki przy odpalaniu ? Jak są już na zdychu ? |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-22, 18:44
|
|
|
nie one moga byc stare zasyfione i bezuzyteczne tym samym powodowac stukanie nastawnikow |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-23, 14:36
|
|
|
te zaworki pod kolektorem sa dwa , sa to zaworki które utrzymują olej w głowicach i te zaworki mają Oringi na Sobie ( u mnie ich nie było ) w aso sztuka 110 zł też to wymień zapomniałem o tym |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
bartek.m1910
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 21 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2016-04-23, 16:19
|
|
|
No czytałem o twoich perypetiach na innym forum,niezłe jaja masz
Mam pytanie co do tej płukanki ponieważ uwierzcie mi że dziś,a auto mam 2tyg.skapowałem że prawdopodobnie mój przebieg 180000km jest oryginalny
Silniczek nie licząc tych stuków to poezja.I w związku z tym mam pytanko,czy ta"płukanka"to dobry pomysł???
Mam mechanika który od 15lat naprawia auta całej mojej rodzinie i jeszcze błędu nie popełnił ani razu(magik jak dla mnie)i on troszkę sceptycznie do tego podszedł.że niby po takim czymś mogą nowe problemy wyskoczyć,że niby po tym to już nigdy nie jest to samo.Robił to parę razy w innych autach i zawsze coś później
Oczywiście jak na razie "Wy" jesteście dla mnie autorytetem i nie to że nie wierzę w Waszą wiedzę i umiejętności ale chcę się upewnić
2-czy ktoś mi powie jak ogarnąć wiedze na temat mojego silnika bo oznaczenie mam niby z USA "AKB" i ni huhu nigdzie nic nie ma o tym
[ Dodano: 2016-04-23, 17:20 ]
Jaja z autem |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-23, 18:42
|
|
|
wrzuciles foty swojego auta jestem ciekaw jak wyglada twoje d2 z przebiegiem 180 |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|