Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-13, 06:57 [D2 ALL
] Szarpnięcie przed zatrzymaniem
|
|
|
Cześć. Auto posiadam od niedawna. Jeżdżę teraz dość często i nasłuchuję wszystkiego Moją uwagę zwrócił powtarzający się schemat z napędem. Jak zwalniam do zatrzymania lub prawie do zatrzymania, to w ostatniej fazie następuje wyczuwalne szarpnięcie. Pierwotnie myślałem, że to luzy w napędach (przeguby, dyfer itp.) w momencie przejścia z hamowania silnikiem do przyspieszania (takie napięcie napędu), ale wczoraj zauważyłem, że dzieje się to chyba również pod jednostajnym obciążeniem (podjeżdżałem pod górkę i na jej szczycie przy ok. 5km/h również stuknęło). Pytanie do Was jest takie: czy jest to jakiś jednoznaczny objaw padającej skrzyni, czy może są jakieś inne przyczyny? Dodam, że przy przełączaniu z D na R (i odwrotnie) również czuję i słyszę podobne stuknięcie/szarpnięcie. Podczas normalnej jazdy nic niepokojącego się nie dzieje (chociaż nie za bardzo jeszcze się wczułem). Oprócz skrzyni podejrzewałem też poduszki skrzyni lub dyfra. Błędów w VAGu nie ma. Sprzęgło się nie ślizga. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-05-13, 07:04
|
|
|
Podejrzenia masz dobre - zacznij od sprawdzenia poduszek przy tylnym moście i sprawdzeniu luzu w tylnym moście , mam podobnie u siebie |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-13, 17:12
|
|
|
Masz szarpnięcie przy zmianie z 2 na 1. Najpierw tak jak Michał napisał sprawdź luz na dyfrze i poduchy. W dalszej kolejności zaworki w skrzyni do wymiany (nie daj się naciągnąć na remont skrzyni) |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-13, 19:40
|
|
|
moim zdaniem to kwestia zuzycia całego napedu. Po prostu czasem jest, trzeba sie przyzwyczaic. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-05-13, 19:54
|
|
|
ja mam skrzynie po kapitalce, i też mam lekkie uderzenie czasem przy zmianie z 2 na 1, oraz przy przerzucaniu z R na D i odwrotnie, mechanik mi także powiedział że przyczyna to na 99% zaworki |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-13, 20:12
|
|
|
Ja u siebie też to zauważyłem i w tym roku będę chciał zrobić zarówno zaworki jak i dyfer. |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-05-13, 22:18
|
|
|
U mnie występuje podobnie przy przejściu z 3 na 2, isałem o tym przy innej okazji. Olej wymieniony 3 razy, płyta wyczyszczona (choć na oko nie było z czego), oporność na zaworkach sprawdzona, korekty oleju zrobione, a szarpnięcie 3-2 i 2-3 jak było tak jest. Fakt PNDR bez najmniejszych odgłosów czy szarpnięć chyba, że zaparkuje na wzniesieniu bez ręcznego ale to norma w automacie. Podejrzewam, że zaworki mogą przepuszczać (bez sprzętu nie sprawdzę) i jest za wysokie ciśnienie oleju w danej sekcji lub zużycie elementów mechanicznych płyty sterującej nie widoczne gołym okiem.
polecam lekturę, facet wydał kilka tys. na remonty, a skończyło się jak zwykle, to samo planuję zrobić u siebie, ale po wakacjach :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1138050.html |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-14, 12:46
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | ja mam skrzynie po kapitalce, i też mam lekkie uderzenie czasem przy zmianie z 2 na 1, oraz przy przerzucaniu z R na D i odwrotnie, mechanik mi także powiedział że przyczyna to na 99% zaworki |
No to jak zrobili tą kapitalkę skoro nie wymienili zaworków? |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-05-14, 13:15
|
|
|
VanDyke napisał/a: | No to jak zrobili tą kapitalkę skoro nie wymienili zaworków? |
to jeszcze poprzedni właściciel robił, cała skrzynia w środku była robiona + konwerter. Też zastanawiam się czy nie kupić używanej płyty sterującej i podmienić, choć jeszcze nie sprawdzałem obecnej, może któryś zaworek bedzie dawał oznaki że jest do wymiany to wtedy wymienię |
|
|
|
|
|