Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Dziwne odgłosy z zegarów  
Autor Wiadomość
Rogal911
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-15, 23:06   [D2 FL ALL ] Dziwne odgłosy z zegarów

Witam Wszystkich, od 2 tygodniu użytkuję A8 D2 4.2 i nęka mnie pikanie dochodzące z zegarów - są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.
W międzyczasie byłem zmuszony wymienić akumulator i przy okazcji wyszło też że prawdopodobnie alternator będzie do zrobienia, bo maksymalne napięcie ładowania jakie udaje się uzyskać wynosi ok 13,5V.
Dodatkowo dzisiaj pojawiły się nowe odgłosy z okolicy zegarów - tym razem cykanie, jakby jakiś przekaźnik (podobne wystepuje u mnie przy zapamiętywaniu ustawień siedzenia - nie wiem czy to nromalne) - 5-6 cyknięć i spokój na jakiś czas.
Diagnoza komputerowa przeprowadzona przed zakupem nie wykazała żadnych błędów po za sądą lambda.
Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Może to mieć związek z padającym alternatorem?
Oczywiście podepnę się pod komputer przy najbliższej okazji, ale chciałem wiedzieć czy może ktoś już przerabiał taki problem.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-16, 04:21   

Rogal911 napisał/a:
są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.

Byś może serwisu domaga się LPG.

Rogal911 napisał/a:
bo maksymalne napięcie ładowania jakie udaje się uzyskać wynosi ok 13,5V.

Jeśli ten max jest na wolnych obrotach i na obciążeniu to nie ma się co przejmować.
Jeśli nie mierzłeś na obciążeniu to trzeba ponowić pomiar dla pewności.
Zbyt niskie napięcie wyrzuciło by Ci błąd w sterowniku złącze 30 za niskie napięcie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-16, 04:56   

13,5 to jeszcze ujdzie-sprawdź napięcie na altku bezpośrednio jesli tam bedzie sporo wyższe to szukac trza na stykach pod prawa podłuznica,przy samym altku też.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-16, 09:27   

Cytat:
Witam Wszystkich, od 2 tygodniu użytkuję A8 D2 4.2 i nęka mnie pikanie dochodzące z zegarów - są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.

Nie wiem jak jest w polifcie, ale u mnie czasem zaraz po odpaleniu piknie ostro 3 razy - oznaka słabego akumulatora. Z tego co czytałem, to w wielu modelach audi to występuje.

Rogal911 napisał/a:
Dodatkowo dzisiaj pojawiły się nowe odgłosy z okolicy zegarów - tym razem cykanie, jakby jakiś przekaźnik (podobne wystepuje u mnie przy zapamiętywaniu ustawień siedzenia - nie wiem czy to nromalne) - 5-6 cyknięć i spokój na jakiś czas.

Być może Twoja instalacja LPG łączy się ze sterownikiem silnika po OBD. Takie cykanie z zegarów występuje przy nawiązywaniu komunikacji ze sterownikami po złączu diagnostycznym.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Rogal911
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-16, 20:50   

Cytat:
13,5 to jeszcze ujdzie-sprawdź napięcie na altku bezpośrednio jesli tam bedzie sporo wyższe to szukac trza na stykach pod prawa podłuznica,przy samym altku też.


13,5 to max przy włączonych odbiornikach ma alternatorze, przy 3k obrotów. Na aku wtedy pokazywał coś ok 13,2.

Cytat:
Nie wiem jak jest w polifcie, ale u mnie czasem zaraz po odpaleniu piknie ostro 3 razy - oznaka słabego akumulatora. Z tego co czytałem, to w wielu modelach audi to występuje.


U mnie występuje to podczas jazdy, z tego co mi się wydaję to tak powyżej 80kmh. Przy toczeniu w korku jeszcze się nie zdarzyło. W ten weekend pierwsza dłuższa trasa, to będę miał okazję poobserwować.

Cytat:
Być może Twoja instalacja LPG łączy się ze sterownikiem silnika po OBD. Takie cykanie z zegarów występuje przy nawiązywaniu komunikacji ze sterownikami po złączu diagnostycznym.


Być może coś faktycznie jest na rzeczy. Dzięki za trop. Podjadę do gazownika i zapytam.

[ Dodano: 2016-09-20, 09:35 ]
Faktycznie problem jest z LPG. Pikanie dochodzi ze sterownika LPG który jest u mnie zamontowany w pobliżu segarów, przy trochę szybszej jeździe instalacja zachowuje się tak jakby skończył się gaz - pika i przełącza na beznynę, jak trochę zwolnię znów wskakuje na LPG i tak w kółko. Lecę do gazownika. Dzięki.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-20, 10:44   

To przecież pisałem o tym.
Gdyby to był problem z akumulatorem lub ladowaniem to dodatkowo byś miał kontrolka na FISie.
3 pikniecia odnośnie FIS to już wysoki priorytet czyli np tek które zmuszają Cię do zatrzymania.
Jak np kontrolka oleju czy wykrzyknik związany z układem hamulcowym.

Sprawdź lpg prawdopodobnie spada ciśnienie i wybija go z gazu.
Pierwszym podejrzanym powinny być filtry fazy lotnej i cieklej
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-09-20, 12:48   

Rogal911 napisał/a:
13,5 to max przy włączonych odbiornikach ma alternatorze, przy 3k obrotów. Na aku wtedy pokazywał coś ok 13,2.

13,5 V przy włączonych odbiornikach to nie najgorzej, ale na akumulatorze 13,2 V to za mało. Podczas pomiaru na zaciskach akumulatora powinieneś mieć napięcie powyżej 14 V (maksymalnie 14,6 V).
Wygląda na konieczność wymiany szczotek w alternatorze (wersja minimalistyczna), wymiana regulatora napięcia, wymiana zespołu diod, na regeneracji alternatora kończąc (wersja maksymalistyczna).
_________________

 
 
bybus 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Skąd: Piaski
Wysłany: 2016-09-21, 11:50   Re: Dziwne odgłosy z zegarów

Ja mialem takie cykanie z okolic zegarow podczas jazdy, ale u mnie to któraś klapa od wentylacji probowala się otworzyć, czasami 2 mies. cisza a czasem cyka codziennie.
 
 
Rogal911
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-28, 09:29   

Przysłuchałem się temu cykaniu dokładniej i faktycznie może to być klapa od wentylacji. Walczyłeś z tym jakoś?
 
 
bybus 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Skąd: Piaski
Wysłany: 2016-09-28, 09:58   

Dwa lata już tak cyka, zaczyna też znikać nadmuch na nogi kierowcy. Wziąłbym sie za to tyle że darcie całej dechy mnie "lekko" zniechęca...... <bezradny>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.