Autor |
Wiadomość |
piterekke
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 2016-11-09, 09:07 [D3 ALL
] Głuche stuki quattro
|
|
|
Witam serdecznie. To moj pierwszy post i z gory dziekuje za podpowiedzi. Fora przeglądałem i nic nie znalazlem.
Wyglada to tak, ze przy zimnym silniku i normalnej jeździe nic sie nie dzieje. Gdy zaczyna sie jazda w korkach po zatrzymaniu podczas ruszania w tylnej czesci auta czuc punktowe szarpniecia i po kilku metrach ustaje . Zatrzymanie i ruszanie i to samo. Po dłuższej jeździe w korkach coraz intensywniej. Podpora wału cala. Na pewno to pochodzi z tylu.
Pomocy |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-09, 09:48
|
|
|
wiele rzeczy z tyłu może dawać objawy stukania od tulei wahaczy, poprzez podporę dyferencjału, na przegubach wału oraz tylnego dyfra kończąc...
Najlepiej w takim przypadki jechać na stacje diagnostyczna i niech przetrzepią tył na podnośniku czy kanale...chyba że masz sam taką możliwość to pod auto z latareczką i wszystko po kolei oglądać, macać, szarpać... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
piterekke
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 2016-11-09, 10:30
|
|
|
Byl na kanale i podnośniku i wszystko sztywne. Kolega mowi zeby jezdzic dalej i samo wyjdzie |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-09, 11:25
|
|
|
to że Ci coś w bagażniku lata, wiesz gdzieś w schowku lub pod matą i takie przypadki się widziało |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
piterekke
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 2016-11-09, 11:44
|
|
|
Bylaby najlepsza przyczyna
Ja mam takie odczucie jakby jedno kolo nie zgrywalo sie z prędkością i sobie tak szarpnie, pyknie. Po kilkunastu metrach wszystko ok. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-09, 11:45
|
|
|
a śruby dokręcone ??? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Sadzk
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 8 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2016-11-09, 12:03
|
|
|
To ja sie podzielę swoim problemem. U mnie akurat inna sytuacja. Występuje tylko i wyłącznie po dłuższym postoju, ale do rzeczy. Wrzucam D ruszam do przodu na max skręconych kołach w lewo i jest taki objaw jakby były koła zblokowane i następuje przeskakiwanie kół i stukanie i po chwili (powiedzmy przejechanie 3 metrów) stłuchac stuk i samochód jedzie już normalnie. miał ktos podobny problem? Obstawiam torsena, ale nie chcę na darmo rozbierać. |
|
|
|
|
piterekke
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 2016-11-09, 19:53
|
|
|
Koła dokrecone oczywiście . Ktos mial podobnie? Mozliwa awaria dyfra? Ktos mial podobnie? |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-11-10, 00:15
|
|
|
Spotkałem się już z kilkoma przypadkami jak w D3 dyfer komuś wył, np. przy puszczaniu gazu przy danej prędkości, ale o stukach z dyfra nie slyszałem. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-11-10, 06:11
|
|
|
piterekke napisał/a: | Gdy zaczyna sie jazda w korkach po zatrzymaniu podczas ruszania w tylnej czesci auta czuc punktowe szarpniecia i po kilku metrach ustaje . Zatrzymanie i ruszanie i to samo. Po dłuższej jeździe w korkach coraz intensywniej. |
Sprawdzałeś układ hamulcowy z tyłu. Nie zauważyłeś, że może to być zależne od tego ?
Stojąc w korku trzymasz nogę na hamulcu. Może coś z zaciskiem nie tak jest skoro w zawieszeniu wygląda wszystko ok. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-10, 18:44
|
|
|
stawiam na dyfer.... u VanDama coś takiego (chyba) zaczynało się pojawiać i diagnoza była dyfer
wymiana na ori nowy to spory koszt, opcja druga to regeneracja (podobną są ludzie w PL co temat ogarniają) |
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-13, 18:51
|
|
|
Ktoś wie co powodowało przeskakiwanie tylnych kol? Mam to samo i nikt nie wie |
|
|
|
|
|
|
|
scrow
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Paź 2018 Posty: 9 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-05-02, 16:57
|
|
|
tamat ogarniałem . Trzeba rozebrać wyjąć i wyczyścić torsen plus zalać go ORYGINALNYM olejem - litr w aso około 460 zł . Bujałem się tematem kilka miesiący i dopiero to pomogło . |
_________________ Scrow |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-04, 15:36
|
|
|
wyczyscic z czego? opiłki? szlam? co było? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
scrow
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Paź 2018 Posty: 9 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-05-17, 14:03
|
|
|
maciu napisał/a: | wyczyscic z czego? opiłki? szlam? co było? |
u mnie były opiłki , oraz sporo szlamu . Opiłki dlatego , że ktoś użył za długich śrub do skręcenia torena i przeszły na wylot , a szlam był zapewne z powodu starego oleju. Tak czy inaczej pomogło.
IMG_3056.JPG
|
|
Plik ściągnięto 89 raz(y) 192,98 KB |
|
_________________ Scrow |
|
|
|
|
|