Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika  
Autor Wiadomość
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-04-01, 21:53   [D2 01 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika

Witam wszystkich. Na początku chce przeprosić za mało fachowe nazewnictwo niektórych rzeczy ale nie jestem mechanikiem i dopiero sie ucze swojego auta, więc prosze o wyrozumiałość.
3 tygodnie temu stałem się posiadaczem audi A8 2.8 Q tiptronic. Od początku był problem z nierównymi obrotami na biegu jałowym. Dzisiaj podłączyłem Vaga i takie błędy mi wyskoczyły:
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich

Jak auto jest zimne to ładnie odpala, ale jak sie rozgrzeje to jest troche gorzej i jakby powili wchodzi na obroty. Auto na PB jak i na Lpg chodzi nierówno na biegu jałowym. W trakcie jazdy nie szarpie. Jak wszedłem w bloki pomiarowe i w kanale 16 ( tam gdzie jest licznik wypadających zapłonów) zaczęło co jakiś czas dodawac na 5-tym garze wypadające zapłony. po ponownym wlączeniu tego samego kanału zaczęły wypadać zapłony na drugim cylindrze.
Prosze o pomoc w tej sprawie i jak możecie to napiszcie jakie kanały logować lub jakie wartości z vaga podać żeby było łatwiej.
Z góry dziekuję




soldier,

Wydzieliłem Ci osobny temat ponieważ dokleiłeś się do tematu silnika który nie jest identyczny jak Twój.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-04-01, 22:00   

wiesz to może być sporo spraw od świec po cewki po lewiznę lpg i pasek przestawiony
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-04-01, 22:06   

Chciałbym zacząć wykluczać jakieś elementy ale prosiłbym o pomoc w tym żebyście napisali co mam zczytać z Vaga lub co sprawdzić.
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 23:11   

Chcesz wykluczać elementy to zamień moduły miejscami, cewki, świece. Za każdym razem sprawdzaj Vagiem czy zmieniają się miejsca wypadania zapłonu. Potem wrzuć 5 złotych, obróć n pięcie i gotowe :D
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-04-02, 14:32   

Cewkę mam jedną. Wiecie jakie kanały logowac w 2.8 zeby sprawdzic sondy i przepływomierz ewentualnie co tam jeszcze logowac??
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-04-05, 10:26   

Dzisiaj zauważyłem, że jak wyłącze lpg to silnik duzo lepiej pracuje. Jak z powrotem włączę lpg podczas pracy na pb to wyraźnie czuć zmianę w pracy silnika i zaczyna bardziej nierówno pracować. Jak zgasze auto na Lpg to musze czasami dłużej pokręcić żeby odpalił. Z drugiej strony jak zgasze auto na pb to odpala dużo lepiej. Czy są jakieś neweralgiczne miejsca które trzeba sprawdzić lub co dokladnie sprawdzić??? Prosze o porady
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-05, 10:28   

soldier, trza by diagnostyke zrobić LPG bo z tego co piszesz albo coś źle ustawione masz albo cos juz mechanicznie szwankuje.
Jakies błedy na LPG sie pojawiają? Jakie masz korekty na LPG?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-04-05, 15:48   

wtryski leją i tyle w temacie :]
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-05-05, 09:41   

Mam nadzieje ze o to chodzi
W grupie 32 2.1%; -19.5%; 1.3%; -18%
W grupie 33 1.6-7%; 0.130 V - 0.800 V; -8.6 - -0.8; 0.075 V - 0.750 V

[ Dodano: 2016-05-05, 17:53 ]
Chcialbym zrobic logi dynamiczne bo moze cos innego powoduje falowanie obrotow. Tylko jest taki problem, że nie bardzo wiem co ktore kanały sie loguje przy 2.8 AMX. Szukalem diagnostyki w necie ale wszystkie opisy są do pozostalych oznaczeń silników. Wie ktos może ktory kod silnika 2.8 jest taki taki sam jak AMX. Mam nadzieję ze w miarę jasno sie wyrazilem:-)

[ Dodano: 2016-05-05, 17:57 ]
Chcialem dodac jeszcze ze po skasowaniu błędów i odpaleniu na zimnym silniku to obroty tez potrafia nierowno pracowac. Dzisiaj jak odpalilem auto i wrzucilem bieg D trzymajac auto na hamulcu silnik zaczal falowac. Wiec moze jakas nieszczelnosc, lambda lub przeplywka? Ostatnio po odpaleniu waliło strasznie benzyna i az ciezko bylo cofnac autem bo tak obroty szalały. Zdarzylo sie czasami , ze auto zgaslo.Skrzynia biegi zmienia plynnie.
Bledy caly czas te same:

16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-05, 19:28   

Zakręcić gaz. Odpiąć klemy na 30 minut. I pal na zimnym na benzynie i wtedy sprawdź :)
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-05-06, 06:13   

Kolego co sprawdzić na zimnym po odlaczeniu aku?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-05-06, 07:06   

nic
babole zazwyczaj pojawiają się z winny lpg
jeśli skasujesz komp i odpalisz na paliwie to można stwierdzić że w twoim przypadku tak jest czy nie
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-05-09, 23:11   

Ostatnio wymienialem świece i zastanawiam sie czy stare mialy odpowiedni kolor. Podobno z koloru swiecy mozna stwierdzic kondycje silnika.Wszystkie 6 sztuk mialy ten sam kolor.


 
 
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-05-10, 12:04   

Jak dla mnie to za ubogo, pozukaj lewusa może jakiś wężyk, wąż, cokolwiek u mnie wywalało zapłon na 8 garach winnym okazała się odma, membrana pękła i ssała powietrzę zamiast odpowietrzać.
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2016-05-14, 20:22   

Mam prośbę Panowie
Czy możecie spojrzeć na moje logi dynamiczne bo mam wrażenie, że mam cos nie tak z przyspieszeniem. Czasami jak wcisne gaz to jest zamulenie po czym sie budzi i przyspiesza jak z procy.
kanały 002, 032, 033
LPG http://vaglog.pl/log_262472.html
PB http://vaglog.pl/log_262471.html



z góry dziekuje

[ Dodano: 2016-09-02, 09:53 ]
Panowie potrzebuje pomocy boz moim autem co raz gorzej.
Rano jak odpalam auto to gasnie ze dwa razy, a jak juz złapie to go strasznie telepie, smierdzi benzyną, strzela. Odczekam jakies 4 minuty i zaczyna lepiej pracowac chociaz reakcja na pedal gazu tez nie jest najlepsza. I tak się dzieje tylko rano podczas pierwszego odpalenia. Pozniej jak odpalam auto w ciagu dnia to nie ma takich cyrków ale tez nie jest super bo jak jest juz cieply i go mocniej przegazuje to w czasie schodzenia z obrotow slychac jakis strzal w rure.

Bledy caly czas te same
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich

Co dziwne jak wieczorem skasuje bledy to rano odpala bez zadnego problemu ale kolejny poranek znowu dzieje sie to samo. Mam wrażenie ze jak ostatnio bylo troche cieplej to troszeczke lepiej odpalal( to znaczy ze, obroty po odpaleniu zafalowaly prawie do zera ale auto nie zgaslo).
Wczoraj znalazlem jeden wezyk podcisnieniowy pekniety i został od razu wymieniony, ale praca silnika bez zmian.
Przewody i swiece wymienione, zastanawialem sie nad cewka, ale skoro po skasowaniu bledow jest lepiej to chyba cos innego.
Zobilem zdjecie korekt dlugich. Ewentualnie co moge jeszcze zrobic bo odwiedzilem ostatnio kilku "mechaników" ale nie chcialo im sie szukac przyczyny. W poniedzialek mam wolne i chcialem troche zajac sie autem i myslalem o czyszczeniu przepustnicy, odmy, sprawdzeniu eżektora odmy i nie wiem co tam jeszcze moge sprawdzic.
Bede naprawde bardzo wdzieczy za jakies porady
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.