Autor |
Wiadomość |
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-04, 21:45 [S8 D2 02 LPG] Rozterki po wymianie rozrządu
|
|
|
Witam Wszystkich
Jako że autem poruszam się drugi rok i teoretycznie rozrząd na ponad 20tys , ale nasi tam byli i postanowiłem wymienić .
Już wcześniej widziałem że na kołach było parę różnych znaczków korektorem , czyli ktoś coś tam rzeźbił , ale auto według mnie jeździło normalnie (subiektywnie) , aczkolwiek słyszałem dziwne cykanie po lewej stronie jak się stanęło przy przednim kole , trochę drżał na wolnych , bloki : w 90 nastawniki stały na 0 , w 93 : -3 -3 .
Po rozebraniu wał ustawiony na znak , zablokowany i przy próbie założenia blokady :
Nawet po zwolnieniu napinaczy nie dało się założyć blokady.
Rozebrałem do końca , poskładałem według procedury z Autodaty (poluzowane koła , pasek założony według kolejności , ponapinany jak tam piszą , sprawdzony czy jest ok ).
Poskładałem i uruchomiłem . Po nagrzaniu i zresetowaniu sterownika napinacze na wolnych stoją na 0 a w 93 -8 -8 .
Nie wiem co o tym sądzić . Auto jeździ normalnie (znowu subiektywnie), na pewno równiej pracuje, a nawet bym powiedział równo jak nigdy i nie ma tego cykania po lewej, a i jeszcze wcześniej przy przyśpieszaniu słyszałem jakby buczenie z wydechu a teraz jakby mniejsze .
Przeczytałem już masę elaboratów na temat wartości w bloku 93 i teoretycznie niby w zakresie , obie wartości równe , auto nie nowe , jeździ dobrze , ale...... no właśnie te dwie ósemki .
Ktoś jakiś twórczy wniosek wyciągnie , ale powie mi żebym zajął się czymś pożytecznym , zamiast się na zapas martwić ?
Pozdr
Damian |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-04, 21:49
|
|
|
5cyl w górze i blokada w wał wkręcona do oporu? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-04, 21:54
|
|
|
Tak wkręcone do oporu , nawet sobie zaglądnąłem kamerą inspekcyjną żeby była pewność że trafia idealnie . |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-04, 22:12
|
|
|
dgasek, czasem podkładki na wałkach rozrządu (te w które wkładamy blokadę) mają luz co może spowodować niewielkie przestawienie się wałków. Można zamówić je nowe i próbować ponownie ale skoro wszystko działa dobrze a nawet czujesz poprawę to czy warto się w to bawić ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-04, 22:20
|
|
|
Uwazam ze sie czepiasz. Wszystko w normie, ale nie... To takie szukanie miodu w dupie Jak znam zycie to jestes z tych co jezdza i nasłuchują - Co tu sie moze jeszcze spierdolic?
Wyluzuj, to tylko samochod, but w podłoge, muza na maxa i w droge... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-12-04, 22:58
|
|
|
Czujniki są na walkach ssących, wiec możne łańcuszki miedzy walkami są naciągnięte, ślizgi wytarte lub same napinacze maja dość. |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-04, 23:10
|
|
|
Dziękuję za słowa otuchy Wiedziałem że na brać klubową można zawsze liczyć
Zastosuję się do rad i jutro śmigam w trasę
Ale fakt jestem z tych co jeżdżą i nasłuchują
Pozdrawiam i dobrej nocy życzę . |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-04, 23:11
|
|
|
danishow napisał/a: | czasem podkładki na wałkach rozrządu (te w które wkładamy blokadę) mają luz co może spowodować niewielkie przestawienie się wałków. |
Ooo tym miałem właśnie pisać, na starych wkładałem taśmę wzorcową, ale teraz zainwestowałem w nowe podkładki i jest ok. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-04, 23:39
|
|
|
Przepraszam ale zapytam przy okazji, bo na tygodniu podepnę kompa a nie jestem pewny w 100% mimo tego że szukałem na forum.
W porónaniu do polifta u mnie w tym bloku pomiarowym (93) są zupełnie inne dane jak u kolegi co założył temat. Mogę u siebie w preFL też to zdiagnozować? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-05, 21:15
|
|
|
To raczej nie podkładki , bo siedzą maksymalnie sztywno.
Generalnie zrobiłem dziś ponad 300km po A2 i S8 i subiektywnie jakoś w aucie ciszej jest , bez dziwnego buczenia przy deptaniu, także coś było nie tak , a teraz jest lepiej.
Może jakbym miał trochę więcej czasu to bym się jeszcze pobawił z tym rozrządem , ale ponieważ widzę że jest lepiej to mi się nie chce
Z drugiej strony warto by dla potomności wreszcie zgadnąć skąd biorą się te wartości .
Pozdr |
|
|
|
|
|