Autor |
Wiadomość |
Radziacz24
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radosław
Jeżdzę: A8 D3 silnik od D4
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-02-18, 21:09 [D3 FL ALL
] Wymiana tarcz
|
|
|
Witam wszystkich chciałbym podzielić się z Wami doświadczeniem odnośnie tarcz hamulcowych w naszych limuzynkach. Miałem problem z tarczami a mianowicie wymieniłem tarcze z przodu na zimmermann gładkie po wymianie zaczęło mi bić kierownica przy hamowaniu 90 km/h wzwyż wymieniłem więc drugi komplet zimmermann i problem ten sam więc chciałem wymienić banany ale postanowiłem dać szansę po raz trzeci tarczom kupiłem więc tarcze EBC oraz klocki Hawk PC. Efekt zero bicia nawet przy zwalnianiu z 200 km/h.
https://zapodaj.net/4a38602212b5b.jpg.html
https://zapodaj.net/e1dcd7c37187d.jpg.html
https://zapodaj.net/0051e50c6dfb0.jpg.html
U siebie w mieście pojechałem do warsztatu i chciałem przetoczyc tarcze na aucie i co usłyszałem od nich jakie tarcze zimmermann? Mówili że to już któraś z rzędu a8 z tarczami zimmermanna. Powiesialem więc dziękuję za usługę wymienię na inne. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-19, 20:04
|
|
|
Niestety potwierdzam :< |
|
|
|
|
|
|
|
ryspih
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tiptroninic
Zasilanie: PB
Imię: rysiek
Jeżdzę: a8 (D3)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 20 Skąd: wolin
|
Wysłany: 2017-02-22, 11:52
|
|
|
Witam wszystkich ja u siebie miałem tarcze i zaciski z 4.2 tdi szukałem , znalazłem i zapodałem z rs6 c6
alternatywa dobra ale bardzo droga tyle że obeszło się bez adapterów . wszystko pasowało p&p. No i skończyło się bicie kierownicy itp itd za to zaczęły się koszty z tego co wiem michał jest w stanie przygotować odpowiednie heble dla twojej a8 ja niestety dowiedziałem się po...
|
_________________ rychu |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 15:26
|
|
|
Czesc Koledzy
Potwierdzam ze tarcze Zimermann to szrot i to nie tylko dla A8
Kolega Ford Mondeo przejechal 800km z jednym mocniejszym hamowaniem z 160 do 100
Drugi w BMW 7 to samo tarcze do wymiany
Ja osobiscie w mojej sprzedanej Insigni to samo po jednym hamowaniu silne wibracje .
Teraz stawiam na Brembo |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-13, 16:37
|
|
|
Tarcze i klocki brembo uważam za rzecz najgorsza. Tylko zaciski od brembo.
Za to zimmermana miałem jak kupiłem auto i tarcze do tej pory spisywali się świetnie. Używałem ich z klockami trw i zrobiłem na nich 40tys km. Teraz kupiłem ten sam zestaw i na weekendzie będzie montaż. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 17:11
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Czesc Koledzy
Potwierdzam ze tarcze Zimermann to szrot i to nie tylko dla A8
Kolega Ford Mondeo przejechal 800km z jednym mocniejszym hamowaniem z 160 do 100
Drugi w BMW 7 to samo tarcze do wymiany
Ja osobiscie w mojej sprzedanej Insigni to samo po jednym hamowaniu silne wibracje .
Teraz stawiam na Brembo |
Zapraszam wszystkich trzech Panów na montaż, tarcze weźcie takie jakie uważacie, czy Brembo czy Bosch czy Zimmermann czy cokolwiek innego, założymy dobrze i będzie działać |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-03-13, 17:37
|
|
|
U mnie to samo z zimmermanami. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 18:02
|
|
|
To jestem farciarz bo kilkanaście tysięcy kompletów i ani jednego problemu |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-13, 18:34
|
|
|
Nie no brembo to porażka jest jakaś. Szczególnie jest klocki.
Już nie czarujmy. Założyć tarcze i klocki dobrze to nie taka super trudna sztuka, wystarczy dobrze wyczyścić powierzchnię i nie ma opcji aby nie działało. A samo bicie to nie musi być koniecznie wina hamulcy bo zawias wybity robi to samo. Ale fakt... Zimerrman nie zbiera dobrych opinii ostatnio. Ja byłem zadowolony i zamówiłem ponownie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:08
|
|
|
Brembo wcale zle nie jest i właśnie dużo lepsze zdanie mam o klockach aniżeli o tarczach.
Zimmermann nie zbiera dobrych opinii ? Wręcz przeciwnie Dziwne tylko, że w cywilnych autach ludzie na nie narzekają a tam gdzie jest po 500 czy 700 koni nikt złego słowa nie powie ;D
I wierz mi, że może dla mnie czy dla Ciebie prawidłowy montaż nie jest sztuką ale jednak większość "mechaników" to przerasta
Sam widzisz kilka postów wyżej wypowiedź kolegi mmalinas on i jego dwaj koledzy mają problemy bo mechanik z czymś sobie nie radzi, ja tyle tysięcy przypadków w różnych autach, swoich i klientów i żadnego problemu przez 23 lata - wniosek ? |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:24
|
|
|
Może my jesteśmy tymi pojedynczymi przypadkami. Sam nie wiem... W każdym razie nie chcę dalej ryzykować i następne będą jakiejś innej firmy. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:36
|
|
|
Zrozumiała sprawa, jak ktoś raz się na czymś przejedzie to już uraz pozostaje, nawet jeżeli wiadomo, że zawinił np mechanik to i tak zawsze się obwinia towar Wiem bo nasłucham się tego dużo na co dzień w pracy Ja jednak znając tyle przypadków mam tą możliwość wyciągnięcia średniej i usystematyzowania tych wszystkich informacji, opinii itd No i wiem jedno - jeżeli mowa o cywilnym aucie to czy Ty weźmiesz tarcze ATE, Bosch'a, Ferodo, Textara, TRW, Brembo, Zimmermanna czy jeszcze inne markowe to będzie to latać bez problemowo o ile zostanie dobrze zamontowane i dotarte.
Jeżeli natomiast temat będzie dotyczył czegoś nieco bardziej wymagającego typu RS6, R8, 911, Panamera, M3, M5 czy czegoś w podobie to wtedy nikt się nie zastanawia i zawsze pada na tarcze Zimmermann, czasami zresztą nie ma alternatywy jednak bo dla wielu z tych aut tylko Zimmermann produkuje tarcze i nie ma zamiennika |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:43
|
|
|
Na tyle mam też tarcze meyle i niestety ale po 15k kilometrów się zwichrowały. Myślę o ATE lub TRW następnym razem. Słyszałem też że w przypadku niektórych firm można znaleźć w pudełku, załóżmy np. ATE klocki firmy Ferodo. Nie chodzi mi konretnie o te firmy. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5152 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:46
|
|
|
Lewian napisał/a: | Dziwne tylko, że w cywilnych autach ludzie na nie narzekają a tam gdzie jest po 500 czy 700 koni nikt złego słowa nie powie ;D |
Sam sobie odpowiedziałeś
Lewian napisał/a: | Jeżeli natomiast temat będzie dotyczył czegoś nieco bardziej wymagającego typu RS6, R8, 911, Panamera, M3, M5 czy czegoś w podobie to wtedy nikt się nie zastanawia i zawsze pada na tarcze Zimmermann, czasami zresztą nie ma alternatywy jednak bo dla wielu z tych aut tylko Zimmermann produkuje tarcze i nie ma zamiennika |
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:50
|
|
|
emilus143 - nie obraź się ale mnie aż krew zalewa jak czytam takie bzdury. Na osi tylnej przegrzałeś tarcze tak ? Znajdź Ty porządnego mechanika i niech Ci doprowadzi układ hamulcowy do porządku a nie bajki wypisujesz...
Co do drugiej poruszonej kwestii to nic nowego w końcu ATE ma w ofercie i tarcze i klocki a ich nie produkuje, raz w pudełku ich tarcz trafisz made in Germany czyli Zimmermann'a a innym razem made in italy, spain czy China i nie masz na to wpływu co CI się trafi |
|
|
|
|
|