Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Obieg Płynu  
Autor Wiadomość
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-24, 21:28   [D3 05 4.2MPI/LPG ] Obieg Płynu

Witajcie mam pytanie a może problem zauważyłem ostatnio że w zbiorniczku wyrównawczym z przelewu zamiast ciągle leciał płyn to on raczej leci i powraca s powrotem tak samo czuje po przewodach że pulsują rytmicznie . Silnik się nie grzeje trzyma 90st niema żadnego wycieku ,ogrzewanie dział grzeje aż w sumie za bardzo podejrzewam że walnięte sterowanie ogrzewaniem . jest np ustawione 17st a i tak wali wrzątkiem ... objawy są takie że późno załącza sie mi gaz ?
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-24, 23:18   

Hmm Od kiedy tak się dzieje?? Po jakiejś naprawie u mechanika tak się dzieje??
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-25, 07:44   

W sumie niewiem kupilem go w kwietniu 2016 i od zimy mam problemy z ogrzewaniem teduktora ... a co do ogrzewania to juz w lato tez mialem problem bo z nawiewow lecialo gorace powietrze na econ

[ Dodano: 2017-02-25, 19:34 ]
Dziś jeździłem trochę a4 b7 kolegi i u jego zbiorniczek jest zimny przy temp 90st a u mnie gorący tak samo ogrzewanie u niego po przejechaniu 1km a z nawiewów ciepełko a u mnie po przejechaniu dopiero z 20km a na liczniku 90st .. dziwne
 
 
czaruś 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 120
Skąd: szczecin
Wysłany: 2017-02-26, 10:43   

Przy montażu LPG do naszych aut zakładane są najczęściej dwa <okok> reduktory. Musisz sprawdzić czy są one prawidłowo włączone w obieg wody - może gazownikowi pomieszały się rurki <bezradny> i coś pomieszał ( nieraz przez zamontowane w aucie webasto gazownik błędnie może się powpinać ). Już było kilka tematów związanych z poprawnym wpięciem reduktorów gazu w obieg chłodzenia. Kupiłeś autko i może nie zwróciłeś na to tak dokładnie uwagi bo było lato. Instalacja gazowa posiada też swój czujnik temperatury ( zamontowany w miarę blisko reduktora ) i to po jego odczycie sterownik pozwala przełączyć się na gaz - powinno być to w okolicy 40-60sek. Stawiałbym na złe podłączenie reduktora(ów)
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-26, 11:13   

Cześć reduktor KME twin tur był wpięty równolegle do nagrzewnicy i czujnik temp reduktora pokazywał 60st na postoju w warsztacie gdy na blacie było 90st jak i w kompie . A podczas jazdy to juz była padaczka z temp przy mrozie od 3 na plusie w dół ... potrafił sie wyłączyć . Więc dla pewności podpięliśmy jeszcze w zasilanie do nagrzewnicy i w dolny przewód do zbiorniczka. Dalej to samo ...

Co do ogrzewania środka jest podobnie te jego grzanie jest też kiepskie tzn do osiągnięcia 90st na blacie coś tam leci ciepłe ale jak przejadę te 15-20km zaczyna dawać upał .. nawet jak dam 18st to i tak leci wrzątek ...

Coś nie tak jest z obiegiem wody albo pompa wody juz klęka a może coś jest zatkane ...
dodam że w lato wymieniałem zbiorniczek na nowy może w nim cos nie jest tak .. niewiem
z tego co wiem to pompka ma juz z 5-6lat takze w tym roku wymiana rozrzadu


moze chłodnica zapchana
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-02-26, 12:11   

KYLOmC napisał/a:
Coś nie tak jest z obiegiem wody albo pompa wody juz klęka

KYLOmC napisał/a:
moze chłodnica zapchana


W obu przypadkach by się gotował płyn.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-26, 13:04   

To czo moze sie dziac cos jakby zapchane ? Jak sprawdzic termostat ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-02-26, 18:06   

Ja zawsze ozpalam auto by pochodziło z 15min na wolnych obrotach. Potem gasze i staram się wymacac cała chłodnice.
Jeśli jest ciepla to termostat.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-13, 13:19   

Termostat bardzo latwo sprawdzic w bloku 134 sterownik silnika

Odpalic i popatrzec na wzrost temperatury.

Przywolnych obrotach wzrost bedzie staly az do 87 stopni , temperatura zatrzyma sie na chwile i po chwili dojdzie do 91 °
Waz dolny przy chlodnicy po prawej stronie zrobi sie cieply/goracy.

Ja osobiscie zdjalbym jeszcze prawa i lewa oslone paska rozrzadu i popatrzyl na napiecie paska rozrzadu.

Bywa ze pasek zostaje niewlasciwie napiety i luz paska miedzy kolami zebatymi walkow rozrzadu jest za duzy i pasek slizga sie czesciowo po kole pompy wody zamiast ja napedzac.

Sprawdzil bym rowniez przy takich objawach " pulsacje na wezach wody " czy uszczelki pod glowicami sie nie poddala i popuszcza. Wowczas temp silnika w 134 rosnie do 115 ° i wentylatory wskakuja na 100% obrotow.
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-13, 20:17   

temperatura silnka nigdzy mi nie wskoczyła powyżej 92 a co do pulsacji to mam wtedy jak włącze nawiewy ...
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-13, 20:36   

a masz ogrzewanie postojowe?. Webasto?

Jesli tak to przesle Ci schemat polaczenia ukladu chlodzenia przy ogrzewaniu postojowym
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-13, 21:13   

bez webasta
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-13, 22:09   

A co z wentylatorami chlodnicy ?
Zalaczaja sie teraz przy tych temp zewnetrznych?
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-14, 05:50   

W sumie to raczej chyba nie niezauwazylem zeby cos tam chyczalo
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-14, 07:55   

W twoim ukladzie bez Webasto jedynym zrodlem cisnienia w ukladzie jest pompa wody.
Jezeli mierzyles temperature w bloku 134 i nie przekracza 93 stopni to zakladam ze termostat i pompa jest sprawna w przeciwnym przypadku temperatura bylaby znacznie wyzsza .
Pulsacje w ukladzie dla mnie moga pochodzic od nieszczelnej uszczelki pod glowica

Ale jestem bardzo ciekaw co sie okaże u Ciebie
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.