Autor |
Wiadomość |
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-24, 21:36 [D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku
|
|
|
Witajcie! Wczoraj miałem zmieniany rozrząd oraz cały osprzęt paska klinowego. Po tym zabiegu słychać stukanie dochodzące z okolic dołu silnika od lewej strony stojąc przed maską. Co to może być?? Macie jakieś pomysły?? Dodam ,że po rozgrzaniu oleju i samego silnika stukanie maleje a nawet po dłuższym czasie przechodzi. Mechanik zgania na alternator albo pompę (tylko którą?) w każdym razie nic podczas wymiany nie mogło się uszkodzić - jego słowa.
PS: rozrząd ustawiany na znaki, mechanik nie miał blokad...
sorry Panowie ale jestem taki wkur... że mnie szlak trafia z tymi "specjalistami" - pomóżcie proszę |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-24, 21:40
|
|
|
Mechanik nie miał blokad więc sprawa jest raczej prosta skoro po wymianie rozrządu coś wali Coś się przestawiło i będzie rozbierał jeszcze raz |
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-24, 21:45
|
|
|
ok oczywiście na pierwszy strzał nasuwa się źle ustawiony rozrząd ja też tak myślałem ale czemu ten dźwięk ustaje? robi się mniej metaliczny aż w końcu zanika na rozgrzanym silniku? |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-24, 21:48
|
|
|
Tak czy siak auto nie powinno jeździć Niech obsłucha to inny mechanik |
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-24, 22:29
|
|
|
dzięki za podpowiedź Gecio, ktoś coś jeszcze? jakieś pomysły? |
|
|
|
|
kerys102
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-02-24, 22:42
|
|
|
A czy przy odpalaniu masz metaliczny pogłos przez parę sekund?
Jak masz dostęp do VCDS to zrób pomiary na blokach grupa 90,91,92,93
[ Dodano: 2017-02-24, 22:55 ]
Njważniejszy to blok 93
A pali się check i trzęsie budą ?
Jeżeli miałeś zmieniany pasek bez blokady to na 100% do poprawki. pomiar powinien pokazać niskie wartośći azwyczaj jest od -3do +3 zbliżone do 0.
U mnie na jednym pokazywało 21 lub poza skalą. Do poprawki był rozrząd i po tym wszystkim się okazało że też wysypał się jeden nastawnik wałka (koszt w ASO 2500 zł).
Ja bym na twoim miejscu zrobił pomiary bo co mechanik to inna diagnoza. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:02
|
|
|
Skoro po wizycie u mechanika silnik wydaje nienormalne dźwięki to dziwię się Tobie, że jeszcze tam auta nie odstawiłeś. Warsztat wziął kasę i prawdopodobnie spartolił robotę, obowiązkiem ich jest poprawić babola |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:50
|
|
|
Rorzad powinien byc utsawiany na blokady - to fakt. Jezeli alterantor to niech zdejma pasek i bedzie wiadomo..
Ale z drugiej strony miałem w swojej kadencji 2szt D3 4.2 które po odpaleniu zimnego silnika młóciły jakby wszystkie popychacze i nastawniki padły. To wszystko cichło wraz z nagrzewaniem silnika az ustawało. Do dzis nie wiem co to było?? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-25, 06:46
|
|
|
No wlasnie koledzy zapalił sie check engine i trzęsie budą jak dodaje sie gazu tak do 2000 tys obrotów, do vcds nie mam dostępu ale po weekendzie kupuje kabel bo bez tego się nie obejdzie
Ps: który vcds najlepiej i bezproblemowo pracuje? Bo nie wiem która wersje kabla zamówić |
|
|
|
|
kerys102
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-02-25, 08:03
|
|
|
Czyli objawy się potwierdzają , rozrząd do poprawy. Co do VCDS-a jam mam taki https://www.olx.pl/oferta...ae28d4;promoted
Chodzi bez problemu.
Jak chcesz pogadać o obiawach i jak to się skończyło po wymianie rozrządu bez blokad to pisz na pw.
A konkretnie skąd jsteś z Lubelskiego ? |
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-25, 21:58
|
|
|
W poniedziałek podjadę do kogoś z vcdsem i sprawdzę te bloki pomiarowe które podaliscie. Mam nadzieje że to tyłko źle ustawiony rozrząd. Gdyby po komputerze wyszło że rozrząd jest źle ustawiony to ma ktoś pożyczyć blokady żeby to zrobić tak jak ma być??? Oczywiście się do nich dołożę $$. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-28, 10:37
|
|
|
Witam
Wydaje mi sie ze takie stuki i metaliczne odglosy z przedniej strony glowic wskazuja na
zbyt "wczesny" ustawiony rozrzad . Czyli blok 93 na minus powyzej 4°.
Wszystkie te odglosy zwiazane sa z napinaczem lancucha walkow rozrzadu.
A ustaja bo w miare obrotow jest on w stanie skonpensowac prawie 22°
Polecam SSP 341
Pozdrawiam
Michal
napinacz.gif
|
|
Plik ściągnięto 427 raz(y) 135,99 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-04, 11:39
|
|
|
koledzy dzięki uprzejmości jednego z kolegów forum mam już co trzeba do diagnozy auta. Po przeskanowaniu grupy 90 i 93 mam takie wyniki jak na załączonym zdjęciu. Co możecie mi o tym powiedzieć? rozrząd do ponownego ustawienia? Z tego co mówisz mmalinas to u mnie jest jeszcze bardziej przestawiony? z ciekawości wam powiem ze stuki ustały, najprawdopodobniej popychanie zaworowe sie nie napełniły olejem po wymianie.
dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
blok 90,93 obroty.jpg
|
|
Plik ściągnięto 284 raz(y) 79,91 KB |
pomniejszone.jpg
|
|
Plik ściągnięto 197 raz(y) 56,62 KB |
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-04, 19:41
|
|
|
radziu797 napisał/a: | dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead? |
Niekoniecznie bo w bloku 90 Adjustment stoi na "OFF" czyli zakończył przestawianie
Sprawdzę u siebie jak zmienia sie Adjustment przy zwiekszaniu obrotow a jak jesli te obroty pozostana
w miejscu
Dam znac |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|