Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-28, 18:09 [D2 01 3.7PB
] Wypadające zapłony
|
|
|
Cześć. Czy dane w grupach 014-017 resetują się po każdym uruchomieniu silnika? Mam silne szarpanie i wydaje mi się, że znalazłem, który to cylinder, ale w VAGu wszędzie zera mimo wyraźnych przerw w pracy silnika. VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-06-28, 19:32
|
|
|
A nie wyrzuca Ci błędu w sterowniku silnka, który to cylinder ? U mnie wystepuje takie szarpanie (nie zawsze)...wymieniłem cewki na te od D3 nowe, kable przemierzone, nowe swiece, nowa listwa, dalej to samo...w koncu kompresja i jeden cylinder ma ok 70%, reszta 90% na prawej głowce, na lewej po 100%.
A jak masz np. jak auto na klimie chodzi ? bo u mnie wtedy chodzi znacznie lepiej, praktycznie bez szarpania...po prostu jest większe dawkowanie i wyrównuje prace... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-29, 06:28
|
|
|
Błędów nie wywala, bo skoro w grupach z misfajerami same zera, to niby czemu miałby wywalać? Zmienię świece i cewkę i zobaczę, czy będzie poprawa. U mnie jest tak, że różnica jest w kwestii benzyna - gaz, a w innych okolicznościach jest tak samo (klima, światła itp.). Przełączałem poszczególne cylindry z gazu na benzynę i wyszło mi, że po wyłączeniu 6 chodzi lepiej (benzyna nie jest tak wrażliwa na zapłon, jak gaz). Po zmianie cewki z 2 wydaje mi się, że problem przeniósł się na 2, więc mam potencjalnego kandydata.
Zastanawia mnie tylko, czemu mimo całych serii wypadających zapłonów w VAGU same zera. Może właśnie jest tak, że po zgaszeniu ten licznik się resetuje? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-29, 08:48 Re: Wypadające zapłony
|
|
|
krisker napisał/a: | VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma. |
Jak to "po zgaszeniu"?
Wypadanie zapłonów sprawdzaj najlepiej w trakcie jazdy... jak szarpie to patrzysz na których cylindrach sypie. Albo zapisz to sobie do pliku i później sprawdź gdzie wypadało. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-29, 08:53
|
|
|
No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU? |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2017-06-29, 09:01
|
|
|
krisker napisał/a: | No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU? |
Przecież to 'live data' - więc pokazuje dane w czasie rzeczywistym - co ma pokazać po zgaszeniu - uśredniony wynik? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-29, 09:46
|
|
|
Wydawało mi się, że w tych grupach zliczane są missfajery i tam pozostają do skasowania błędów lub resetu ECU. No ale jeśli jest tak, jak mówisz, czyli że akurat wypadające zapłony dostępne są tylko na bieżąco, to w zupełności wyjaśnia sprawę. Dzięki. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-29, 14:32
|
|
|
krisker napisał/a: | No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU? |
One się kasują nie tylko po wyłączeniu silnika - kasują się również w trakcie jazdy po dłuższym momencie wyłaczenia zliczania. Kiedy zliczanie jest włączone a kiedy wyłączone to widać w blokach. Wyłaczone jest m.in. po odpuszczeniu gazu - co jest zresztą logiczne bo niby co ma zliczać skoro zapłony są odcięte |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-06-29, 15:10
|
|
|
Te wartości to ilość wypadających zapłonów z ostatnich 200 obrotów wału, więc można powiedzieć, że się kasują na bieżąco |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-29, 20:17
|
|
|
O to mi chodziło. Dzięki Panowie. Moje obie poprzednie V6 były bardzo ubogie w diagnostykę, więc z "misfajerami" nie miałem jeszcze do czynienia |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-29, 22:04
|
|
|
Dzięki za obszerne wyjaśnienie. Na pewno przyda się też innym. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-07-01, 18:05
|
|
|
A błąd chyba rzuca jeżeli ilość miss przekroczy 255 na cykl liczenia.
Gdzieś wyczytałem takie info. |
|
|
|
|
|