Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] logi - przepływka. proszę o ocene  
Autor Wiadomość
jelly55 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: mk
Jeżdzę: s8
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: marki
Wysłany: 2010-08-10, 21:38   [S8 D2 00 ] logi - przepływka. proszę o ocene

witam. proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok.

http://vaglog.rtnet.pl/jelly555_19584.html

co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny.
Dziękuje za zainsteresowanie
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-11, 19:04   

Wyglada ze dziala. Sprawdz jeszcze dzialanie zaworu EGR.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-11, 21:56   

jelly55 napisał/a:
proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok...

Twoja przepływka może nie jest idealna (o ile się nie mylę to przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać coś koło 280g/s) ale jeszcze całkiem sprawna - u mnie była gorsza chociaż jeszcze jeździła i nie wyrzucało żadnego błędu.
Z przepływkami trzeba być świadomym, że zużywają się sukcesywnie w miarę jeżdżenia czyli im większy przebieg na jednej przepływce tym większe szanse że będzie ona do wymiany.

jelly55 napisał/a:
co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny.

Skąd wiesz że brakuje mocy - czy to takie Twoje subiektywne odczucie czy też byłeś na hamowni i wyszło za mało?

Przyczyn utraty mocy może być kilka:
- układ wydechowy - przytkane katalizatory albo chociaż jeden z nich mogą w dużej mierze przyczynić się do spadku mocy
- przepływomierz - zużyty ale wciąż jeżdżący pokazuje zbyt małą dawkę powietrza szczególnie w górnej granicy obrotomierza efektem czego jest zbyt uboga mieszanka paliwowa i oczywiście spadek mocy
- pompa paliwa - padająca już pompa paliwa w górnych wartościach obrotomierza może nie być odpowiednio wydajna efektem czego jest za uboga mieszanka i oczywiście spadek mocy
- regulator ciśnienia paliwa - popsuty nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie paliwowym efektem czego jest za uboga mieszanka w górnych wartościach obrotów i spadek mocy
- wtryskiwacze - uszkodzone nie podają do cylindra odpowiedniej dawki paliwa co oczywiście skutkuje zbyt ubogą mieszanką i spadkiem mocy
- inne o których na poczekaniu, mimo że są istotne, mogłem zapomnieć

Jeżeli nie byłeś jeszcze na hamowni to polecam... pomiar dokonać z AFR'em (jest to szerokopasmowa sonda lambda umieszczana w rurze wydechowej badająca spaliny) bo na jego podstawie można stwierdzić jak wygląda skład mieszanki paliwowej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jelly55 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: mk
Jeżdzę: s8
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: marki
Wysłany: 2010-08-13, 13:46   

dzięki za cenna odpowiedź.
na hamownie i tak będę się wybierał, tylko najpierw chciałem sprawdzić to co moge VAGiem, zeby dwa razy nie jeździć. A gdzie możesz polecić jakąś dobrą hamownie z tym AFR'em w Warszawie ? bo widze że to twoje okolice.

a brak mocy to moje subiektywne oddczucie. I rozczarowanie gdy nissan 200sx 2.0T mi lekko uciekał, a przecież jest prawie 100km słabszy, ale co prawda też prawie 500 kg lżejszy.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-16, 10:25   

jelly55 napisał/a:
na hamownie i tak będę się wybierał, tylko najpierw chciałem sprawdzić to co moge VAGiem, zeby dwa razy nie jeździć. A gdzie możesz polecić jakąś dobrą hamownie z tym AFR'em w Warszawie ? bo widze że to twoje okolice.

Nt. hamowni napisałem kilka słów tutaj: http://www.a8team.pl/topics25/1991,32.htm

jelly55 napisał/a:
a brak mocy to moje subiektywne oddczucie. I rozczarowanie gdy nissan 200sx 2.0T mi lekko uciekał, a przecież jest prawie 100km słabszy, ale co prawda też prawie 500 kg lżejszy.

Nie tylko lżejszy ale i silnik uturbiony więc on pewnikiem od 2000obr/min jedzie już pełną parą a Ty musisz zakręcić swojego wolnossaka do 4000-4500obr/min aby mieć do dyspozycji pełny moment i do 6000obr/min aby mieć do dyspozycji pełną moc silnika.
Z naszymi autami większa zabawa zaczyna się przy prędkościach powyżej a nie do 100km/h... A8/S8 4,2V8 przyspiesza tak samo w zakresie 0-100km/h jak i 100-200km/h a powyżej 200km/h wciąż ciągnie bez żadnej zadyszki i właśnie to jest jego prawdziwe oblicze :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-16, 14:56   

A jak wypada ten wykres, na wieczór postaram wrzucić na trójcę, póki co nie było warunków

http://vaglog.rtnet.pl/flikan_19892.html

Mocy mi ubyło, rok temu jak mierzyłem do setki było ok 6.5s na PB i 6,8-7s na LPG , teraz 7,7s na PB i 7,8s na LPG




****



Zrobiłem nowy pomiar, tym razem na LPG i na trzecim biegu
http://vaglog.rtnet.pl/flikan_19916.html
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-17, 23:50   

czy hamownia aby nie przekłamuje (zaniża) moc w autach z automatem ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-18, 07:17   

colln napisał/a:
czy hamownia aby nie przekłamuje (zaniża) moc w autach z automatem ?

Ja także słyszałem że zaniża więc powinno się także zrobić też pomiar strat... niestety, jak zauważyłem, nie wszyscy to robią a wyniki na różnych hamowniach mogą być diametrlanie różne :evil:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
belus 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-08-12, 10:24   

Nie będę zakładał nowego tematu. Na weekend będę miał do zabawy VAG-a. Podpowie mi ktoś jak wejść po kolei żeby sprawdzić te parametry przepływki?
_________________
belus
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-08-12, 13:14   

Zalezy jaki program masz, jesli Vag Com to wchodzisz w silnik nastepnie bloki pomiarowe ustawiasz blok (prawdopodobnie nr02) i wciskasz Go.

Siadasz za kiere i gaz do dechy i obserwujesz ile na maxa pokaże

Wartośc przepływki(MASS FLOW) masz w g/s na jałowym około 4-7 powinno byc

LOAD to obciążenie silnika, jak dojdzie do 100% wtedy powinno być najwięcej g/s
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 13:17   

odświerzam temacik
na szybko sprawdzałem przepływke ale bez obciążenia na postoju na obr. ok 600 wyszło 4-5g na maxymalnych ok 6000-7tyś obr. dochodziło do 190g ani razu nie przekroczyło 200g
więc rozumiem że do wymiany czy to w czasie jazdy powinno się tylko sprawdzać ? dodam że auto jest mułowate i często nie chce redukować biegów przy kickdown

[ Dodano: 2012-06-11, 14:20 ]
aha i jeszcze jedno pytanie
mam tylko bład z sondą lewą czy to może być przez przepływke bo sprawdzałem ale niby wszystko gra tylko na wykresie widać że się nakładają i nie równo chodzi lewa sonda więc nie wiem czy do wymiany czy przez przepływke źle chodzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.