Autor |
Wiadomość |
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-09, 20:44 [D3 03 4.2MPI] Zerwany pasek
|
|
|
Nie wierze w te przypadki. Dzisiaj cały dzień przerabiam temat ciągle rozładowanej bateri. Byłem nawet w sklepie kupiłem nowy akumulator, niestety okazało się że moduł zarządzania energią jest do wymiany i nie da się go zaadaptować. No ale do rzecz.
Jedną z możliwości był nie doładowujący alternator i jak na złość wieczorem jak jechałem to coś strzeliło i prawie zarzuciło mnie na barierki. Wspomaganie wysiadło i zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora. Wrzucam zdjęcia jak to wygląda ze środka. Jak rozumiem pękł pasek od alternatora? Pomóżcie i powiedzcie z czym to się wiążę? Jakie są koszta naprawy? Czy wystarczy wymienić sam pasek? Czy trzeba do tego zdejmować cały przód? Autem dowlokłem się kilkaset metrów do domu bez wspomagania.
IMG_20170809_210943_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 167 raz(y) 164,83 KB |
IMG_20170809_210933_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 111 raz(y) 179 KB |
IMG_20170809_210906_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 71 raz(y) 146,46 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-09, 21:15
|
|
|
jak sam pasek to tragedii nie bedzie... ale czemu strzelil? wiekowy byl czy stanela rolka? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-08-09, 21:19
|
|
|
Współzbieżnośc wszystkich kół pasowych - to podstawa. Może coś było odkręcane/wymieniane i jedno koło pasowe nie jest w linii prostej z innymi. Do sprawdzania jest nawet specjalny przyrząd VAG, ale wystarczy skorzystać z prostej listwy lub poziomnicy. Być może zatarło się łożysko w rolce lub napinaczu i się zablokowało. Może nie domaga napinacz i pasek był zbyt luźny. Być może wada fabryczna paska. Jako mało prawdopodobne zakładam błędne założenie paska - czyli w nieodpowiedniej kolejności na koła. Chyba z jego długości wynika, że jednak inaczej się nie da. Albo po prostu coś w niego trafiło. Wbrew pozorom to pas wieloklinowy (chyba 7-mio), który pracuje pod dość dużym obciążeniem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-09, 21:21
|
|
|
Myśle że mógł być stary (dzisiaj to już późno ale jutro sprawdzę czy się rolki normalnie kręcą). Podejrzewam że słabe ładowanie brało się właśnie z tego. I raczej bym był za wymianą samego paska bez rolek...o ile się da.
Sam pasek to nieduży koszt. Jak walnie znowu to będę wiedział że to coś innego. Myślicie że coś takiego przejdzie?
A sam pasek na pewno nie był wymieniany minimum od 80 tys |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-10, 13:32
|
|
|
Sprzęgiełko na na altku też sprawdź. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-08-10, 18:39
|
|
|
Zero dziadostwa, wymienić wszystkie rolki obrotowe, sprawdzenie równoległowości i serwis altka. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-10, 19:08
|
|
|
Do wypłaty jestem zmuszony zrobić prowizorkę. Tak, też się z tego nie ciesze bo to auto dopieszczam jak się da, no ale co poradzić...życie. Po wypłacie go ściągnę i założę nowe rolki. A powiedzcie jeszcze czy jest jakiś sposób na sprawdzenie naciągu paska? Żebym podczas zakładania za luźno nie założył.
Rolki obracają się bez najmniejszych oporów ale nie wiem czy jest to jakiś wyznacznik i stanu? |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-10, 21:48
|
|
|
Napinacz paska wielorowkowego napina tak jak trzeba i już. |
|
|
|
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-11, 19:25
|
|
|
No i pasek oczywiście nie doszedł na czas i będę mógł się do tego zabrać w poniedziałek. Ale bez wspomagania to niezła harówka jest. A o manewrowaniu to można zapomnieć. |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-07-03, 10:30
|
|
|
Wczoraj miałem przygodę- najpierw poszedł dym spod maski a potem brak ładowania i wspomagania. Całkowicie zerwany pasek klinowy- najpewniej był oryginalny jeszcze czyli 17 lat i 210 kkm przebiegu. Pierwsza rolka z prawej (pasażer) oblepiona gumą z paska- czyli najpewniej ona była zablokowana i spaliła pasek. Ale ciekawe, że ta rolka się teraz swobodnie obraca. Pytanie do Was- czy trzeba zrzucać przód na wymianę wszystkich rolek i nowy pasek, od czego jest ta pierwsza rolka.
Ciekawe, że wcześniej kompletnie mi zablokowało nawiew do auta mimo, że wentylator kręcił i regulować można było jego obroty. Czy to ma jakikolwiek związek z paskiem czy zablokowana jakaś klapka. |
|
|
|
|
|
|
|
|