Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-24, 17:35 [D2 94 2.8PB/LPG
] Grzejąca się tylna felga
|
|
|
Witam! Mam problem z grzejącą się tylną prawą felgą. Jazda po mieście nic się nie dzieje. Przejadę ok. 30 km ekspresówką - felga gorąca (ale nie aż tak żeby nie można jej było dotknąć). Jak pisałem jakiś czas temu w te największe mrozy wydawało mi się, że po zaciągnięciu ręcznego nie odbił do końca bo wtedy zaczęły się te problemy z grzaniem felgi. Odstawiłem Ósemkę do mechanika i po rozebraniu i dokładnej weryfikacji i czyszczeniu tylnych hamulców problem pozostał. Mechanik mówi, że wszystko wygląda ok, żadnych wycieków płynu, zaciski, ręczny wszystko pracuje bez zastrzeżeń. Poskładał wszystko do kupy a problem pozostał. Dodam, że przy większych prędkościach słychać jakby coś w tym tylnym kole ocierało ale to nie zawsze. Może to być łożysko? Teoretycznie nie wyczuwa się żadnego luzu. Łożysko może dawać takie objawy? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-03-24, 17:41
|
|
|
teoretycznie może ale powinno je być słychać,nie hałasuje podczas jazdy? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-24, 17:44
|
|
|
Łożysko raczej powinno huczeć tak? U mnie przy większych prędkościach (ale to nie zawsze) słychać jakby coś lekko ocierało ale huczeniem tego bym nie nazwał.
Jeszcze zapytam - czy ABS może mieć coś z tym wspólnego? Czytałem na forum Opla, też grzanie się felgi, gość powymieniał masę rzeczy a okazało się, że to moduł ABS. U mnie ABS działa normalnie. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-03-24, 19:29
|
|
|
Jeśli nic nie słychać to napewno nie będzie to łożysko, a jeśli chodzi o ABS to wejdź w bloki pomiarowe abs-u i tam masz z poszczególna prędkości obrotowe każdego koła, jedziesz prosto i muszą być takie same wartości , jeśli będzie coś nie tak z czujnikiem to napewno będzie inną wartość prędkości |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-25, 08:14
|
|
|
Dzięki sprawdzę właśnie te prędkości obrotowe kół. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-25, 10:43
|
|
|
Moim zdaniem na 99% masz zapieczony tłoczek w zacisku hamulcowym, który nie wraca po puszczeniu pedału hamulca. Też tak miałem, dodatkowo na tym samym zacisku czasem blokował się ręczny ...jak u ciebie było czuć na dźwigni, że nie odbijał. Zacisk wymieniony, problem z głowy. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-03-25, 11:15
|
|
|
tez bym to obstawiał, lecz kolega twierdzi że miał zregenerowane zaciski, lub poprostu został oszukany , podnieś auto i zakręć kołem , jak troche trzyma to na bank zacisk nie odbija jak Daniel mówi |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-25, 16:00
|
|
|
Oszukany to nie bo mam już od wielu lat sprawdzonego mechanika. No nic jutro lub we wtorek mechanik ma zabrać Ósemkę i będzie patrzył co się tam dzieje.
danishow regenerowałeś swój zacisk czy wymieniłeś na inny? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-25, 16:04
|
|
|
Kupiłem nowy TRW, nie wierzę w regeneracje prawie 20-letnich zacisków |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-25, 16:21
|
|
|
Gdzie kupowałeś? Pamiętasz mniej więcej ile kosztował nowy?
Jeszcze jedno pytanie - czy jeśli wymieniałbym jeden zacisk na fabrycznie nowy to trzeba wymieniać komplet na jednej osi? Czy drugi sprawny może zostać? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-25, 17:44
|
|
|
Oczywiście, że wystarczy wymienić tylko ten uszkodzony ... to nie tarcza hamulcowa czy amortyzator. Nowy zacisk kupowałem u naszego dostawy części zamiennych, z rabatem warsztatowym kosztował niecałe 120 Euro, na zacisku było logo Audi więc oryginał. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-30, 18:34
|
|
|
Pany podpowiedzcie coś bo normalnie nie wytrzymie! Zacisk znowu rozebrany wszystko w 100% działa i wygląda tak jak trzeba, dla pewności wymieniony przewód elastyczny (stary nie miał żadnych oznak zużycia). Mechanik 2 dni jeździł, sprawdzał, działa tak jak powinno. Dziś wracam od niego do domu, jakieś 35 km zajeżdżam na stację zatankować, wychodzę - smród klocków. Wkurwiony idę do prawej tylnej felgi (ta co mi się grzała) dotykam... zimna! Dotykam lewej tylnej - gorąca jak cholera! O co kaman? W takim wypadku chyba rzeczywiście można wykluczyć zaciski, one były i są dobre. Tylko co się tam może dziać z tyłu?
Aha tarcze sprawdzane zegarem na bicie - prawie idealne. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-30, 18:47
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | Tylko co się tam może dziać z tyłu? | A linka od ręcznego sprawdzana? ...może za mocno naciągnięta. Masz delikatny luz zaciągając hamulec ręczy czy od razu jest napięty? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-30, 18:50
|
|
|
Linka sprawdzana 2 razy - teoretycznie wydaję mi się, że ręczny jakby szybciej łapał (ale może jestem już przewrażliwiony) mechanik mówił, że luz jest taki jak powinien być. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-30, 18:53
|
|
|
Więc po kolejnej jeździe jak któraś felga będzie znów gorąca, zajrzyj z tyłu pod auto i sprawdź czy dźwigienki od ręcznego opierają się o uchwyt. Może gdzieś coś się blokuję i nie odbija |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|