Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] szarpanie skrzyni na 1 biegu  
Autor Wiadomość
bragi822 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 10:20   [D2 02 4.2PB/LPG ] szarpanie skrzyni na 1 biegu

Witam,
Proszę o fachową poradę, co robić. Objaw, raz na jakiś czas przy średnim ruszaniu z miejsca obroty idą w górę do ok 2,5 tys i szarpnięcie na jedynce. Co może byś tego przyczyną ?
_________________
Wojtek
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-19, 12:18   

Jezeli podpinales vaga i nie ma zadnych bledow skrzyni,to bedzie uszkodzenie mechaniczne w skrzyni na forum pelno tego.Ale przed zrzuceniem skrzyni warto najpierw jechac po koleji... olej wymien moze pomoc wymiana na nowy, zrzuc pokrywe od skrzyni i plyta sterujaca do sprawdzeniata pod filtrem trzeba sprawdzic opornosc cewekhttps://www.youtube....XzfPc,sterownik skrzyni, a jak juz wszystko wyeliminujesz to raczej czeka Cie remoncik ASB badz wymiana na uzywke...Powodzenia bo koszty nie sa male jak juz bedziesz ciagnal skrzynie <boisie>

[ Dodano: 2018-11-19, 12:24 ]
Jak bys chcial sie samemu zabrac za skrzynie to tutaj masz pare linkow
https://www.a8team.pl/d2-...jny-vt25081.htm

https://www.a8team.pl/-pr...-c5-vt23008.htm

https://www.a8team.pl/nap...zny-vt11078.htm
 
 
bragi822 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 12:26   

Dzięki. Obroty też lekko falują na wyższych biegach. Ostatnio dostała troche na wysokich obrotach a nigdy tak nie jezdziłem . Oby to olej ... zobaczymy. Dzięki :)

[ Dodano: 2018-11-19, 12:29 ]
Acha a olej zmieniałem 2000 km temu. Może tam jakiś wyciek jest
_________________
Wojtek
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-19, 12:35   

Zlezy jak zmieniales olej?jak dynamicznie to mogla skrzynia dostac najlepiej zmieniac olej recznie i etapami czyli pare razy,tez warto zwrocic uwage na kolor oleju jak bedzie zabrudzony to mozesz juz miec jakies informacje ze np przypalaja sie sprzegielka czasem warto filtr rozciac czy w srodku nic nie ma ale jak jestes po wymianie oleju to moglo sie przyczynic do tego szrpania sprawdzja na spokojnie.Jesli chodzi o falowanie obrtow to raczej nie od skrzyni zaplony Ci nie wypadaja?cewki i swiece wymieniales czesto padaja jak masz starego typu cewki,sondy lamda dobrze chodza?
 
 
bragi822 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 12:38   

no z sondami mam problem .. wywaliło bład że idą w góre. No to falowanie przez to może być. Może jest nieszczelność jakaś. Będę sprawdzał. Wymieniełam dynamicznie. Czyli lepiej wymieniać tradycyjnie ? widzę, że dwie szkoły są

[ Dodano: 2018-11-19, 12:42 ]
Błędy jakie mi wyświetlił komp to P0172 System too rich bank1 , P0175 System too rich Bank2 i P0441 Evaporative Emission System Incorrect Purge Flow... Zakładałem niedawno katy Bosala bo były strumienice. To może być przyczyną ?
_________________
Wojtek
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-19, 12:47   

To jak masz falowanie silnika i sondy ci wali to juz masz przyczyne sondy do wymiany,ale najpierw przed zakupem sprawdz dokladnie polaczenie elektryczne sond moze cos z kablami jest.Jesli chodzi o wymiane oleju w skrzyni ASB najlepiej w naszych skrzyniach wymieniac recznie czyli spuszczasz olej i uzupelniasz strzykawka i tak gdzies z 3 wymiany bo nigdy calego oleju z skrzyni nie spuscisz na 1 raz.Jesli chodzi o dynamiczna wymiana pewnie i by byla ok do naszych skrzyn ale jak by sie te wymiany robilo regularnie od nowosci auta co 50tys.Atak caly szlam w skrzyni zostal wyplukany i zaczynaja sie cuda dziac...jeszcze wlasnie dochodzi kwestia czy przed wymiana jak robiles dynamicznie jaki kolor oleju byl jesli juz mial zabrudzenia to warsztat powinien cie poinformowac ze juz cos tam sie dzieje w skrzyni i po wymianie dynamicznej moze ci sie skrzynia rozleciec...
 
 
bragi822 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 12:51   

a znasz kogoś w okolicach krakowa kto by na to rozsądnie spojrzał ?
_________________
Wojtek
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-19, 13:07   

Niestety nie znam nikogo z Małoposlkiego <bezradny> poszukaj na forum w wyszukiwarce moze cos bedzie ale ciezko polecic jakis warszta ASB o tym mozna ksiazki pisac...najpierw posprawdzaj vaga czy nie masz bledow asb,wymien olej statycznie z filtrem i zobacz co sie bedzie dzialo,za jakies 5tys km znowu.Wymieniles wogole na olej detykowany do tych skrzyn?Czy na pierwszy lepszy atf ci wymienili?

[ Dodano: 2018-11-19, 13:26 ]
Chociaz jak masz nie sprawne sondy tez moze szarpac silnikiem falowac itp .Jak silnik bedzie Ci dobrze chodzil wtedy zacznij brac sie za skrzynie, ale olej i tak mozesz wymienic nic nie zaszkodzi.
 
 
bragi822 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 13:28   

Dzwonie już po różnych fachowcach. Mówią, że sprzęgło a może się kończyć <bezradny>
_________________
Wojtek
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-19, 13:38   

Tez moze byc sprzeglo nie wykluczone,najpierw ogarnij te sondy zeby wykluczyc szarpniecia silnika.A skrzynie najlepiej tak jak Ci wyzej pisalem idz etapami, bo czasem moze to byc blachostka a remonty asb nie sa tanie.
 
 
bragi822 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 13:39   

Dzięki
_________________
Wojtek
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-11-19, 17:23   

Miś, A jaka to różnica czy wypłuczę skrzynie od razu wymieniając dynamicznie czy wymieniając kilka razy statycznie aż olej będzie czysty? bo ja nie widzę żadnej poza wydaniem większej gotówki na olej.
I jeszcze chciał bym zobaczyć jak wygląda wymiana statyczna z filtrem w Twoim wykonaniu bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.

bragi822, Jak wymieniałeś ten olej bo może coś zrobiłeś nie tak jak trzeba i dlatego dzieją się cyrki.
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-19, 18:42   

Jest różnica bo dla tych skrzyń nie zaleca się wymiany dynamicznej oleju w asb też miałem ten sam problem,pod mocnym cisnieniem mozna wyplukac to co nie trzrba z skrzyni i nie jedna osoba tut miala taki problem z skrzynią.A wymiana statyczna jest bardzo popularna i mniej szkodliwa dla tak czułej skrzyni i jeżeli jest dla Ciebie dziwne wymieniane oleju ręcznie to ja akurat Ci nie będę przedstawiał w swoim wykonaniu masz Youtube to se Panie ogladnij.
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-11-20, 16:49   

Jak to nie zaleca się wymiany oleju jak producent skrzyni piszę czarno na białym że zaleca wymianę w zależności od stylu jady od 80kkm - 120kkm.

Nie dziwi mnie ręczna wymiana oleju tylko dziwi mnie wymiana statyczna z filtrem bo pierwszy raz słyszę takie określenie, siłą rzeczy odkręcając miskę od skrzyni żeby dobrać się do filtra zlewamy zdecydowaną większość oleju i nawet ta procedura jest jasno opisana na forum jak dynamiczna wymiana oleju chyba że odkręcasz miskę wymieniasz filtr i wlewasz stary olej a po odpaleniu uzupełniasz nowym? <hmm>

Poproszę o link na wspominany YT to z chęcią zobaczę statyczną wymianę z filtrem bo ja nie znalazłem <bezradny>
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-20, 17:18   

Producent Audi wogole nie zalecal wymiany w asb oleju w tipach z przed 15-20 lat i nie wiem czy coś się zmieniło w serwisach z tymi wymiarami watpie, to raz a dwa jeśli ręcznie bez maszyny robisz dynamiczna wymianę oleju w asb to niezły robocop musi z Ciebie być <faktycznie> ą wracając do tematu to lepiej chłopakowi napisz co z tym szarpaniem skrzyni od tego jest ten temat bo ja na dziecinne hejty nie mam czasu jak chcesz załóż osobny temat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.